تجاوزهای نسل‌کشانه رژیم صهیونیستی به غزه حدود ۱۰ هزار فلسطینی را معلول کرده است.

غزه

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: تجاوزهای نسل‌کشانه رژیم صهیونیستی به غزه حدود ۱۰ هزار فلسطینی را معلول کرده است.

تارنمای خبری العربی جدید به نقل از یک سازمان غیردولتی گزارش داده که حملات کور صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان ساکن در نوار غزه محاصره شده حدود ۱۰ هزار فلسطینی را به معلولیت‎های مختلف دچار کرده است. دپارتمان بازسازی سازمان‎های غیر دولتی فلسطینی (PNGO) نسبت به ادامه حملات اسرائیل و پیامدهای وخیم آن بر مردم غزه هشدار داده است.

در بیانیه این سازمان آمده: تخریب زیرساخت‎های کلیدی از جمله جاده‌ها و مراکز توانبخشی توسط به شدت حرکت و دسترسی افراد معملول به خدمات را محدود کرده است.

این در حالی است که معلولان فلسطینی که بالاجبار در اردوگاه‌های آوارگان زندگی می‌کنند با مشکلات بیشتری روبرو هستند چون در کنار کمبود خدمات اساسی، ازدحام جمعیت نیز وجود دارد.

بنا براین گزارش، مسدود کردن امدادرسانی به فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی، این منطقه را در آستانه قحطی قرار داده است. در این شرایط دسترسی افراد معلول به غذا و دارو به مراتب دشوارتر شده است.

این سازمان غیردولتی تاکید کرده افراد معلول به ویژه در معرض سوءتغذیه و بیماری‌های مزمن قرار دارند که به طور قابل توجهی خطر مرگ آنها را افزایش می‌دهد.

از زمان شروع جنگ، هزاران کودک در غزه اندام‎های خود را از دست داده‌‎اند. بر اساس برآوردهای خبرگزایر الجزیره در ماه فوریه، روزانه حدود ۱۰ کودک در غزه معلول می‎شود.

اداره مرکزی آمار فلسطین اعلام کرده پیش از 7 اکتبر سال 2023 ـ آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ـ 21 درصد از خانواده‌ها در غزه حداقل یک عضو معلول داشتند. در حملات صهیونیست‌ها به غزه تاکنون دست کم ۳۷ هزار و ۸۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و دست کم ۸۶ هزار و ۸۵۸ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کد خبر 863393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha