شاخص کل بورس تهران در مبادلات روز گذشته با افت محسوسی مواجه شد و به ۲میلیون ‌و۷۲هزار واحد رسید. به‌نظر می‌رسد سهامداران در انتظار مشخص شدن نتایج چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هستند.

بورس تهران

به‌ گزارش همشهری آنلاین، روند نزولی بورس که از مدت‌ها پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد و این روند نزولی ظرف چندماه گذشته تشدید شده است. نزول بورس البته به همین‌جا ختم نمی‌شود و آنطور که آمارها نشان می‌دهد ارزش معاملات خرد هم به‌ شدت کاهش یافته که به‌ دلیل خروج سهامداران از بورس است. دیروز شاخص کل بورس تهران با افت سنگین ۲۳هزار واحدی مواجه شد و بیش ۸۰۱میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد.

به ‌نظر می‌رسد سهامداران در انتظار تعیین تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری هستند؛ به‌ویژه اینکه دیدگاه‌های اقتصادی ۲نامزدی که به مرحله دوم انتخابات راه‌یافته‌اند، تفاوت‌هایی با هم دارد.

بیشتر بخوانید

طلای کاغذی بخرید!

بازار کاذب اجاره‌ وجود ندارد | چرا اجاره خانه هر روز بالاتر می‌ رود؟

مقایسه قیمت بلیت هواپیما در ایران و جهان | چرا پروازهای ایرانی گران‌ هستند؟

آنچه سهامداران از رئیس‌جمهور جدید انتظار دارند حذف قیمت‌گذاری دستوری، کاهش مقررات محدودکننده در بورس و کمک به روند تولید است. در چنین شرایطی به ‌نظر می‌رسد رئیس‌جمهوری که بتواند این انتظارات را برآورده کند مورد حمایت بورس خواهد بود.

به‌ زعم کارشناسان نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری در سال۱۴۰۳ بیش از هر دوره‌ای می‌تواند برای آینده اقتصادی ایران و بورس تعیین کنند باشد؛ به همین دلیل سهامداران اکنون در حال ارزیابی وضعیت هستند تا ببیند چه‌کسی در انتخابات پیروز خواهد شد و همین موضوع منجر به رخوت در بازار سهام شده است.

کد خبر 863508
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    0 0
    اولا چرا این چند سال گذشته همش ریزش و افت بازار داشتیم؟ ثانیا: اگر انتظار بازار به نتایج انتخابات هم متصور باشیم، باید قیمت ها ثابت بمونه نه اینکه 25 هزار و 30 هزار واحد ریزش کنه! این مضحک نیست؟