سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

جعل و سرقت هویت کاربران در اینترنت، یکی از انواع راه‌های کلاهبرداری و جرائم اینترنتی است که از طریق استفاده از هویت دیگران انجام می‌شود.

مدارک هویتی

به گزارش همشهری آنلاین، فرستادن تصویر کارت بانکی به جای شماره کارت برای کسی که قرار بود پول به حسابمان بریزد، از وقتی باب شد که دیگر حوصله نکردیم یک شماره ۱۶ رقمی را تایپ کنیم و به یاری پیام رسان‌ها و اینترنت، به راحتی با ارسال تصویر، خودمان را راحت می‌کردیم؛ غافل از اینکه برخی افراد از این موقعیت و تصویر سوءاستفاده کرده و حسابمان را خالی می‌کنند.

حالا هم عده‌ای از افراد بدون توجه به عواقب ماجرا، تصویر کارت ملی یا شناسنامه‌شان را در فضای مجازی منتشر می‌کنند؛ به‌ویژه در همین مناسبت اخیر، یعنی روز انتخابات. خیلی از رأی‌دهندگان تصویر مدارک هویتی خود را در فضای مجازی قرار داده اند که به‌گفته مسئولان ثبت احوال، اصلا کار درستی نیست. سوء استفاده‌های احتمالی و جعل اسناد هویتی از برداشتن همین تصاویر از فضای مجازی اتفاق می‌افتد و بعد از چند وقت متوجه می‌شوید که گرفتار شده‌اید، بدون اینکه روحتان هم خبر داشته باشد که چه اتفاقی افتاده است.

بیشتر بخوانید:

جعل و سرقت هویت کاربران در اینترنت، یکی از انواع راه‌های کلاهبرداری و جرائم اینترنتی است که از طریق استفاده از هویت دیگران انجام می‌شود. در واقع، فرد سارق خود را پشت هویت شخص ثانویه قرار داده و از این طریق سعی می‌کند تا به اطلاعات شخصی، مالی یا سیاسی هدف، دست پیدا کند.

بنابراین تصویر کارت بانکی، کارت ملی یا شناسه ملی، شناسنامه، مشخصات فردی، داده‌های پزشکی و سایر اطلاعات را در شبکه‌های اجتماعی منتشر نکنید و روز جمعه که قرار است دور دوم انتخابات برگزار شود، به نشان دادن لبخند و انگشت جوهری‌تان به عکاس‌ها اکتفا کنید تا پاس گل به سوءاستفاده‌کنندگان نداده باشید.

کد خبر 863738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha