قیمت جدید بلیت هواپیما که از سوی ایرلاینها اعلام شده بیش از 100 درصد بالاتر از نرخ مصوب قبلی است اما سازمان هواپیمایی کشوری در تلاش است نرخ های متعارف بلیت تعیین شود.

بلیت هواپیما

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت‌های هواپیمایی، قیمت‌های جدید بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی را با استناد به رأی نهایی دیوان عدالت اداری اعلام کردند.

بررسی‌ها حاکی از این است که این قیمت‌ها به‌طور میانگین ۱۰۰ درصد بیشتر از قیمت‌های مصوب است؛ اما هم‌زمان محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به کنار گذاشته شدن این سازمان از نرخ‌گذاری بلیت هواپیما، اعلام کرد: قیمت‌های متعارف بلیت هواپیما تا پایان هفته جاری اعلام می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به اعلام نرخ‌های جدید بلیت هواپیما توسط برخی از ایرلاین‌ها، گفت: این قیمت‌ها باوجود تورم و افزایش دستمزدها و برخی از هزینه‌های ارزی خارج از کشور همچنان بر اساس نرخ ۴۰ دلار برای هر ساعت صندلی محاسبه شده است.

مقصود اسعدی سامانی بر این نکته هم تأکید کرده که همه شرکت‌ها مکلف به رعایت سقف قیمتی هستند و به‌اصطلاح گران‌فروشی بیش این ممنوع است!

سوال بی جواب در ماجرا بلیت هواپیما این است که آیا متولیان صنعت هوایی بعد از خلع ید از قیمتگذاری بلیت هواپیما، همچنان تخصیص یارانه سنگین سوخت به ایرلاین ها را ادامه می دهند و گرانفروشی آنها را تماشا می کنند؛ یا قرار است با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند، وارد چانه زنی شوند؟

رونمایی از قیمت‌های «نامتعارف» بلیت هواپیما | قیمت های متعارف در راه است!

کد خبر 863805
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha