زاکانی شهردار تهران در اجتماع مردم کرمانشاه گفت: امروز در آستانه یک انتخاب تاریخی قرار گرفته‌ایم؛ رأی روز جمعه، می‌تواند بر سرنوشت ما تاثیرگذار باشد. اکنون دو انتخاب روی ماست؛ آقایاب پیش پزشکیان و آقای جلیلی که هر کدام پیشینه‌ خودشان و حامیانشان کاملاً مشخص است.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی شهردار تهران عصر امروز -۱۱ تیرماه- در اجتماع مردم کرمانشاه با تجلیل از نقش تاریخی مردم این استان در پیشبرد اهداف انقلاب، گفت: امروز در آستانه یک انتخاب تاریخی قرار گرفته‌ایم؛ رأی روز جمعه، می‌تواند بر سرنوشت ما تاثیرگذار باشد. اکنون دو انتخاب پیش روی ماست؛ آقای پزشکیان و آقای جلیلی که هر کدام پیشینه‌ خودشان و حامیانشان کاملاً مشخص است.

زاکانی سپس در حمایت از کارنامه سعید جلیلی، گفت: برخلاف حامیان آقای پزشکیان که علاقه‌ای ندارند عملکرد گذشته‌شان مورد بررسی قرار گیرد و در رابطه با آن به مردم پاسخگو نیستند، ما حامیان جلیلی از کارنامه خود دفاع می‌کنیم و برای آن پاسخگوی مردم نیز هستیم. فراموش نمی‌کنیم حامیان امروز آقای پزشکیان که در دولت دوازدهم نیز مسئولیت داشتند در چه شرایط بحرانی کشور را تحویل به دولت بعدی دادند. سال ۱۴۰۰ شهید رئیسی در حالی توسط مردم انتخاب شد که بدهی‌های دولت ۵ برابر رشد کرده بود و فروش نفت ایران نیز به حداقلی‌ترین حالت خود رسیده بود.

زاکانی با مقایسه عملکرد دولت شهید رئیسی و دولت دوازدهم، ادامه داد: شهید رئیسی مرد وسط میدان بود و مسئولیت کارهای خود را می‌پذیرفت. به عنوان مثال وقتی که کشور دچار اختلال بنزینی در ابتدای دولت سیزدهم شد، شهید رئیسی مستقیماً به حل موضوع پرداخت و مشی وی مانند رئیس جمهور پیشین نبود که بگوید: «تازه صبح جمعه فهمیدم»!

زاکانی با اشاره به جلسه نخست دولت سیزدهم با حضور وزرای روحانی گفت: در آن جلسه وزرای دولت قبلی به شهید رئیسی می‌گفتند؛ کشور به انسداد رسیده و به زودی قیمت دلار سه رقمی خواهد شد. همین توصیف کافیست تا بدانیم شهید رئیسی در چه وضعیت نابسامانی مسئولیت دولت را بر عهده گرفت.

شهردار تهران سپس با بیان چالش‌های استان کرمانشاه در دولت اعتدال، افزود: در دولت روحانی استان کرمانشاه برای ۶ سال رتبه نخست بیکاری در کل کشور را داشت و این نرخ در سال ۹۵ به ۲۲ و نیم درصد رسیده بود. اما با مجاهدت‌های شهید رئیسی نرخ بیکاری در کرمانشاه طی ۳ سال نصف شد؛ با تدبیری که ایشان داشتند دو هفته قبل از شهادتشان آمار بیکاری در این استان گوهرخیز تک‌رقمی نیز شد.

زاکانی ادامه داد: از هر گوشه استان کرمانشاه دُر و گوهر می‌بارد اما بی‌توجهی دولت روحانی به استان شما باعث رنج مردم قهرمان کرمانشاه برای ۸ سال شد. با روی کار آمدن دولت سیزدهم شرایط تغییر کرد و در دولت شهید رئیسی یک چهارم روستاهای استان کرمانشاه گازرسانی شد و ۳۲۵ روستای این استان نیز از تنش آبی خارج گشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سیاست‌های دولت سازندگی در ابتدای دهه ۷۰، گفت: دولتمردان سازندگی با مردم غریبه بودند به همین جهت در دهه ۷۰ و به دنبال تحول اقتصادی در کشور آنها به جای آنکه مردم را در این تحول سهیم کنند و حق ملت را بپردازند به دنبال واردات وسایل ضد شورش برای مبارزه با اعتراضات مردم رفتند.

شهردار تهران ادامه داد: در نتیجه مدیریت اقتصادی دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی تورم ۴۹ و نیم درصدی به کشور تحمیل شد. شاهد اعتراضات مردمی در کشور بودیم که این اعتراضات فرایند سیاست‌های غلط اقتصادی دولت سازندگی را متوقف کرد.

زاکانی در ادامه اشاره‌ای به عملکرد اقتصادی دولت اصلاحات نیز داشت و تاکید کرد: در دوره اصلاح‌طلبان ننگین‌ترین قراردادهای نفتی از جمله کرسنت با ضرر ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلاری منعقد شد. در همان زمان ما می‌دانستیم چه ضرری این قرارداد برای کشور دارد اما دولتمردان بر روی آن سرپوش می‌گذاشتند تا آنکه سال ۹۲ از دفتر یکی از عاملان قرارداد اسنادی خارج شد که اثبات کننده تخلفات صورت گرفته در ماجرای کرسنت بود.

شهردار تهران ادامه داد: پرونده کرسنت در دادگاه لاهه مطرح شد و بر اساس دفاعیات صورت گرفته؛ سال ۹۲ در آستانه پیروزی در این پرونده قرار داشتیم؛ همان زمان با روی کار آمدن دولت یازدهم آقای روحانی، یکی از عاملان اصلی این پرونده یعنی آقای زنگنه را به عنوان وزیر نفت به مجلس نهم معرفی کرد.

وی افزود: در مجلس نهم با توجه به شناختی که از نقش زنگنه در پرونده کرسنت داشتم به عنوان نماینده مردم با وزارت وی مخالفت کردم، اما آقای روحانی در پاسخ گفتند دو ماه هم عدم حضور زنگنه در وزارت نفت را نمی‌توانم تحمل کنم؛ با اصرار ایشان زنگنه وزیر نفت شد و پس از آن ما نیز در پرونده کرسنت محکوم شدیم زیرا دادگاه لاهه مدعی بود اگر در این پرونده شما قائل به تخلف زنگنه هستید چرا در دولت جدید او را به عنوان وزیر نفت انتخاب کرده‌اید؟! همین اقدام باعث وارد آمدن خسارت ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلاری به کشور شد.

زاکانی در ادامه با انتقاد از نحوه مدیریت بیژن نامدار زنگنه در وزارت نفت، گفت: در کمیسیون امنیت ملی مجلس آقای زنگنه مدعی بودند به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌توانیم نفت بفروشیم؛ بی‌ عملی دولت روحانی عامل اصلی این اتفاق بود زیرا فروش نفت در دولت شهید رئیسی با وجود تحریم‌ها افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: اکنون وزرای دولت روحانی به سراغ آقای پزشکیان آمده‌اند و حامی وی هستند، این وزرا علاقه‌ای هم ندارند در رابطه با عملکرد خود پاسخگو باشند و بگویند چرا دذ دولت روحانی یک عده سر گرسنه بر بالین می‌گذاشتند و عده‌ای دیگر در رفاه و نعمت بودند؟

زاکانی با انتقاد از برخی مواضع حامیان پزشکیان، گفت:اخیراً جوانی که قبلاً در دولت روحانی وزیر ارتباطات بوده است شروع به تخریب آقای جلیلی کرده است و با ایجاد هراس می‌گوید دولت جلیلی همان دولت طالبان است؛ننگ بر شما که دروغ می‌گویید.

وی ادامه داد:برخی از حامیان آقای پزشکیان تحت تاثیر آمریکا هستند به همین جهت در رابطه با تحریم‌ها لاف واقع می‌گویند. همانطور که همین افراد ابتدای دهه ۸۰ در مقدمه برنامه چهارم توسعه نوشته بودند ما باید آقایی آمریکا را بپذیریم‌.

بزرگترین تحریم کشور عملکرد غلط مسئولین است؛ ما امروز با وجود فشارهای آمریکا روزانه یک و نیم میلیون شکه نفت می‌فروشیم و سرمایه‌گذاری خارجی نیز در کشور انجام می‌شود که یک نمونه آن قرارداد ۱۳ میلیارد یورویی شهرداری تهران با کشور چین است.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با دفاع از عملکرد دولت شهید رئیسی گفت: شهید رئیسی مسئولیت گرفتند تا مسیر غلط کشور را اصلاح کنند ایشان به دنبال حل مشکل بازنشستگان، نیروهای شرکتی و کارگران بودند و انشاالله با انتخاب آقای جلیلی مسیر ایشان ادامه خواهد داشت.

شهردار تهران سپس اشاره‌ای به برخی از مواضع پزشکیان در حوزه اقوام ایرانی داشت و گفت: روبروی هم قرار دادن مذاهب و اقوام کشور توسط یکی از کاندیداها اشتباهی نابخشودنی است؛ همه اقوام در کشور ما چه شیعه چه سنی پرچم انقلاب را در دست گرفته‌اند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که اصلاح طلبان یک بار سال ۸۸ مردم را به جان هم انداختند و بر اثر اشتباه آنان ۸ ماه کشور دچار ضرر شد.

زاکانی سپس با اشاره قرار دادن مردم کرمانشاه، افزود :به تعبیر رهبر معظم انقلاب کرمانشاه سینه ستبر کشور است و شما مردم این استان روز جمعه در آستانه یک انتخاب سرنوشت ساز قرار دارید. برای پیروزی در انتخابات هر کدام از شما باید تبدیل به یک ستاد شوید و مردم را به حضور در انتخابات و رای دادن به آقای جلیلی دعوت کنید تا هم کاستی‌های کشور رفع شود و هم راه شهید رئیسی ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: روزهای پایانی جنگ امام( ره)به رزمندگان پیغام دادند که متر به متر بجنگید و کشور را حفظ کنید زیرا درنگ امروز باعث خسارت فردا خواهد شد ما جنگیدیم اما قطعنامه به امام تحمیل شد؛ در زمان صدور قطعنامه به دلیل جراحت در عملیات بیت المقدس ۷ من تهران بودم؛ در آن زمان یکی از دوستان رزمنده‌ام به اسم مجید طلا گفت؛ خوشحالم که به امام نامردی نکردم و تا ر روز آخر جنگیدیم و امام به خاطر کم‌کاری ما قطعنامه را نپذیرفت.

شهردار تهران تاکید کرد:امروز هم بچه‌های انقلاب به رهبر عزیزمان آیت الله خامنه‌ای خیانت نمی‌کنند و تا انتها در مسیر ایشان می‌جنگند ‌ همین استقامت نیز در مسیر منویات رهبر انقلاب و حل مشکلات مردم باعث شد شهید رئیسی این گونه عزیز ملت ایران شود.

زاکانی در ادامه با تقدیر از عملکرد دولت شهید رئیسی گفت: امروز عده‌ای اغواگر به دنبال وارونه نشان دادن شرایط هستند آنها می‌گویند روی کار آمدن آقای جدیدی باعث ایجاد خسارت در کشور می‌شود؛ و به ما می‌گویند کاسبان تحریم در حالی که خود بزرگترین کاسبان تحریم هستند؛ همان‌ها چند سال قبل به شهید رئیسی نیز تهمت زدند که اگر وی رئیس جمهور شود در خیابان‌ها دیوار می‌کشد یا در تهمتی دیگر گفتند این‌ها زبان دنیا را بلد نیستند، در حالی که همگان دیدند در مراسم وداع با شهید رئیسی نمایندگان ۱۹۵ کشور شرکت کردند.

شهردار تهران در پایان گفت: انتخاب آقای جلیلی انتخاب ادامه مسیر شهید رئیسی است و هیهات ما از این مسیر عقب نشینی کنیم. با همه وجود باید در صحنه باشیم تا انشالله روز شنبه جشن انتخاب آقای جلیلی با مشارکت بالا را برگزار کنیم.

کد خبر 863824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    3 1
    رئیس جمهور فقط دکتر پزشکیان