پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

فرانک عطیف: یک بازی ساخت موسیقی و سیستم تولید قطعه‌های صوتی و تصویری در شش دقیقه، به بازار آمد

جعبه موسیقی نوجوانان این امکان را ایجاد می‌کند که 4 نفر در هر سن و با هر میزان دانش موسیقایی بتوانند با دستگاه‌های الکترونیکی موسیقی بنوازند و در پروژه‌ها‌ی موسیقی دیجیتال همکاری کنند.

قطعه‌های کامل شده، روی یک سایت که کاربران می‌توانند موسیقی‌شان را به اشتراک بگذارند؛ بارگذاری می‌شوند. این سیستم را یک سازمان خیریه به نام موسیقی‌ نوجوانان تولید کرده و به تازگی در لندن معرفی شده است.

خیریه مورد نظر برای آموزش کودکان و نوجوانان تا 18 سال و علاقه‌مند کردنشان به موسیقی، تأسیس شده و با معرفی این سیستم دهمین سال تأسیس‌اش را جشن می‌گیرد. بیشتر نوجوانانی از این سیستم استفاده خواهند کرد که در نواختن آلات موسیقی سنتی مشکل دارند.

مایکل جیمز، یکی از مسئولان این خیریه می‌گوید: «ما متوجه شدیم که بسیاری از بچه‌ها  برای اولین بار با موسیقی از طریق فن‌آوری آشنا شده‌اند. در سال‌های اخیر خیلی از آنها از بازی‌های کنسولی مثل «وی میوزیک» و «راک باند» استفاده کرده‌اند. براساس پژوهش ما، خیلی از این نوجوانان که بازی‌های ویدیویی موسیقی را انجام می‌دهند علاقه‌مندهستند تا نواختن یک آلت موسیقی را یاد بگیرند .»

این مؤسسه برای انجام کارش سراغ یک استودیو طراحی موسیقی و هنرمندان فعال و خوش‌فکر رفته و خواسته برایش سیستمی طراحی کنند که کودکان و نوجوان بتوانند بدون هیچ آموزش خاصی به کمک آن، موسیقی بسازند.

در این جعبه ترکیبی از ابزار با فن‌آوری پیشرفته وجود دارد: دو کیبورد الکترونیک، طبل الکترونیک و یک «میز نوبت» دیجیتال. 4 نفر پشت میز می‌نشینند، آنها می‌توانند از میان چند نوع موسیقی مانند کلاسیک، پاپ و ... یکی را انتخاب کنند و آهنگشان را بسازند. البته به آنها یک ریتم اولیه داده می‌شود تا کارشان را با توجه به آن شروع کنند.

آنچه کمک می‌کند تا همه بتوانند ابزار موسیقی را بنوازند و نتیجه، یک موسیقی خوب باشد، نمونه‌های ریتم، پرکاشن(سازهای کوبه‌ای) و صدایی است که از قبل توسط 15 موسیقی‌دان حرفه‌ای ضبط شده است.

هر کلید روی کیبورد نمونه‌هایی را متناسب با نوع انتخاب شده ارایه می‌کند. این یک بازی ریتیمک (آهنگین) با یک نتیجه موسیقیایی است.

وقتی آلات موسیقی نواخته می‌شود وسط میز یک سری جلوه‌های بصری اجرا می‌شود. هرصدا با یک جریان یا انفجار دانه‌های الکترونیکی( پیکسل‌های) رنگ همراه است.

بعد از دو دقیقه تمرین با ابزار موسیقی، ضبط آغاز می‌شود و دوربین‌های توی جعبه فیلم جریان کار را کنترل می‌کنند.

در طول ضبط یک دقیقه‌ای، دو تکنسین در پشت صحنه، یک ترکیب (میکس) تصویری، صوتی زنده و همزمان انجام می‌دهند و نتیجه‌اش موسیقی ویدیویی است تا برای بارگذاری مستقیم در سایت موسیقی نوجوان‌ها آماده شود.

کد خبر 86385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز