البته به‌طور خلاصه هر فصلی از سال برای اسباب‌کشی مزایا و معایب خودش را دارد. اما کدام فصل برای جابه‌جایی مستأجران بهتراست؟

اسباب‌کشی

به گزارش همشهری آنلاین، طبق گزارش‌های میدانی از آژانس‌های املاک، میزان تفاوت مبلغ اجاره‌ها در نیمه اول با نیمه دوم سال ۵ تا ۱۰ درصد است. اما با این حال اگر بچه مدرسه‌ای دارید جابه‌جایی در فصلی غیراز تابستان برایتان دشوار خواهد بود.

چرا بهار زمان مناسبی برای اسباب‌کشی است؟

در تعطیلات عید به‌دلیل تعطیلی دوهفته‌ای که اکثر ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و حتی بسیاری از مشاغل خصوصی تعطیل هستند، با خیال راحت می‌توانید به امور مربوط به خانه بپردازید و از کمک همه اعضای خانه برای جمع کردن وسایل و بعد پهن کردن آن در خانه جدید بهره‌مند شوید.

در این فصل با توجه به حجم کمتر تقاضا از سوی شرکت‌های باربری، خصوصاً در ۲ ‌ماه اول، احتمال پیشنهاد قیمت کمتر را خواهید داشت. ضمن اینکه قیمت‌های جدید اصناف معمولاً از خردادماه تصویب و اجرایی می‌شوند. بنابراین می‌توانید در سال جدید به خانه جدید بروید اما هزینه جابه‌جایی را با نرخ سال قبل بپردازید. البته توجه داشته باشید در بهار، تغییرات غیرقابل ‌پیش‌بینی آب‌ و هوا همیشه می‌تواند مشکل‌ساز باشد. در ضمن برای اینکه بتوانید در ایام نوروز اسباب‌کشی کنید باید از کلانتری محل خود اجازه‌نامه دریافت کنید.

زمستان فصل مناسب برای زوج‌ها

فصل زمستان از لحاظ قیمت مناسب‌ترین فصل برای اجاره ملک است. در این فصل بیشتر زوج‌های جوانی که بدون فرزند هستند به‌دلیل نداشتن دغدغه فصل مدارس از این فرصت استفاده کرده و از بین ملک‌هایی که برای اجاره موجود است می‌توانند با بیشترین تخفیف بهترین انتخاب را داشته باشند. در این فصل مالکان به‌دلیل تقاضای کمتر برای اجاره، در مورد قیمت‌ها بسیار منعطف‌تر عمل می‌کنند، لذا مستأجرانی که دنبال ملک هستند با آرامش بیشتری بدون استرس رقابت می‌توانند ملک دلخواه خود را پیدا کنند.

مزایای نقل مکان در تابستان

از گذشته‌ها مردم بر این باور بودند که بهترین زمان برای اجاره مسکن فصل تابستان است. در این فصل به‌دلیل مناسب بودن آب و هوا و فراغت فرزندان از تحصیل و داشتن وقت بیشتر بهترین زمان برای جست‌وجوی ملک موردنظرمستأجران است. خانواده‌هایی که دارای فرزند محصل هستند سعی دارند قبل از شروع فصل مدارس و دانشگاه‌ها ملک موردنظرشان را پیدا کنند تا براساس آن فرزند خود را در مدارس نزدیک ملک ثبت‌نام کرده و دغدغه‌ای برای جابه‌جایی در زمان تحصیل فرزند خود نداشته باشند. در فصل تابستان تقاضا برای اجاره ملک بسیار زیاد و در عین حال قیمت‌ها نیز بالاتر است.

پاییز انتخاب خوبی برای جابه‌جایی است؟

آب‌وهوای خنک پاییز، خصوصاً تا اواسط آبان ماه، شرایط جوی متعادلی را برای جابه‌جایی فراهم می‌کند. با اینکه ممکن است برای انتخاب خانه جدید با گزینه‌های کمتری نسبت به تابستان مواجه شوید، چون از پاییز هر چه به سمت زمستان پیش برویم بازار مسکن با رکود بیشتری روبه‌رو می‌شود، اما این نکته را هم به‌خاطر داشته باشید که اغلب به‌دلیل همین رکود هزینه‌های جابه‌جایی نیز کاهش چشمگیری دارد. بر همین اساس انتخاب بیشتری برای شرکت‌های حمل‌ونقل خواهید داشت و پیشنهادهای بهتری از سمت آنها دریافت می‌کنید. البته اگر در خانواده دانش‌آموز داشته باشید با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شوید، خصوصاً اگر این جابه‌جایی با عوض کردن مدرسه نیز همراه باشد.

کد خبر 863927
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha