دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۳
۰ نفر

گروه سیاسی: کمیته ویژه‌ای که در مجلس برای بررسی مسائل مربوط به بازداشت شدگان جریان‌های اخیر تشکیل شده است با دادستان تهران دیدار کرد.

این کمیته بنا به گفته علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی امروز از زندان اوین بازدید می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دیدار اعضای کمیته‌ پیگیری‌کننده مسائل مربوط به بازداشت شدگان با دادستان تهران گفت: در این جلسه دادستان تهران گزارشی از چگونگی شکل‌گیری جریانات اخیر بازداشتی‌ها، پرونده‌های آنها، نحوه نگهداری و نوع اتهامات آنها ارائه کرد.

کاظم جلالی افزود: قاضی سعید مرتضوی در این جلسه بازداشت شدگان را به 2 دسته تقسیم کرد که دسته اول آن بخش از افراد سیاسی هستند که به نوعی در ماجراهای اخیر با انگیزه‌های سیاسی به ایفای نقش پرداختند و دسته دوم کسانی بودند که در خیابان‌ها، داخل میدان و صحنه‌های اغتشاش حضور داشتند و به اموال بیت المال خسارت وارد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کمیته مزبور نقطه نظرات خود را با دادستان تهران مطرح کرد، متذکر شد: این کمیته خواستار بازدید از زندان‌ها شد که در روزهای آینده زمینه این بازدید فراهم خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: کمیته ویژه مجلس در این جلسه خواستار آن شد کسانی که دارای اتهامات و جرم‌های سبک‌تری هستند هر چه سریع‌تر با قرار تامین مناسب آزاد شوند. به گفته وی در این جلسه دادستان تهران به کمیته وعده داد که این اقدامات با سرعت و دقت انجام خواهد شد.

جلالی همچنین با اشاره به کشته شدن روح الامینی و کامرانی در زندان گفت: کمیته ویژه مجلس در این باره از مرتضوی توضیحاتی خواست و دادستان تهران نحوه دستگیری و بازداشت این دو نفر را توضیح داد و بیان داشت که براساس گزارش‌های واصله این دو نفر به‌دلیل بیماری مننژیت در ایام بازداشت فوت کرده‌اند.

جلالی خاطرنشان کرد: مرتضوی شخصا برای تعیین تکلیف نهایی چگونگی فوت این دو نفر دستورات مقتضی را صادر و حتی قاضی ویژه‌ای را برای بررسی فوت این دو نفر منصوب کرده است.

دیروز همچنین عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از تشکیل هیاتی در این کمیسیون برای بررسی بازداشت‌های اخیر خبر داد.

محمد دهقان در گفت‌وگو با خانه ملت در مورد ماموریت این هیات گفت: این هیات قرار است با مذاکره و رایزنی با مسئولان قوه قضاییه موضوع بازداشت‌های اخیر را پیگیری کند. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیروز از زندان رجایی شهر کرج نیز بازدید کرد. این بازدید ربطی به جریانات اخیر و ماموریت کمیته ویژه مجلس نداشت.

کد خبر 86418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز