سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی کمیته مسائل بازداشت شدگان اخیر در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور تعطیلی بازداشتگاه کهریزک صادر شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود پس از پایان نشست علنی روز سه‌شنبه ششم مرداد مجلس شورای در جمع خبرنگاران افزود: قرار نیست اعترافات بازداشت شدگان پخش تلویزیونی شود.

وی همچنین بر ضرورت برخورد قانونی با همه متخلفان، مجرمان و کسانی که به اموال عمومی و مردم صدمه وارد کرده اند تاکید کرد و گفت: اگر این متخلفان از ضابطان هم باشند باید با آنان برخورد شود.

 کمیته ویژه بازداشت شدگان اخیر امروز از زندان اوین دیدن می کند

سخنگوی کمیته پیگیری مسائل بازداشت شدگان اخیر در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیته امروز با زندانیان زندان اوین دیدار خواهند کرد.

کاظم جلالی افزود: به گفته مرتضوی، دادستان تهران کسانی که هم اکنون در زندان به سر می برند افرادی هستند که در آشوب ها دست داشته یا از عوامل تحریک کننده یا اتاق فکر این آشوب‌ها بوده اند و البته کسانی هم هستند که در وسط میدان بوده و با سلاح‌های گرم و سرد به اموال عمومی و مردم تعرض کرده اند.

وی با بیان اینکه از دادستان عمومی و انقلاب تهران خواسته شده است با کسانی که اتهامات سنگینی ندارند با رأفت اسلامی برخورد شود گفت: ما تأکید داریم با بقیه افراد طبق ضوابط قانونی برخورد شود.

جلالی افزود: البته طبق قانون باید در مدت 24 ساعت به این افراد تفهیم اتهام شود تا از امکان داشتن وکیل برخوردار و به دادگاه های مربوط معرفی شوند تا مراحل کار آنها هر چه سریع‌تر بر اساس ضوابط قانونی طی شود.

وی با اشاره به کشته شدن کامرانی و روح الامینی گفت: در جلسه دیروز با سعید مرتضوی مقرر شد پرونده این دو نفر در اختیار اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار گیرد.

جلالی افزود: البته به گفته دادستان عمومی و انقلاب تهران این دو نفر مننژیت داشته اند و از طرف دادستان هم یک قاضی مامور شده است پیگیر موضوع باشد.

سخنگوی کمیته پیگیری مسائل بازداشت شدگان اخیر در مجلس با ابراز امیدواری برای اینکه با مجموعه اقدامات مجلس و دستگاه قضایی، از این مرحله عبور کنیم گفت: این کمیته ویژه آمادگی دارد شکایات مردم را بشنود و اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه کمیته ویژه دیروز از زندان رجایی شهر دیدن کرده است افزود: ‌در این دیدار به صورت ویدئوکنفرانس با سایر رؤسای زندان‌ها نیز گفتگو شد.

نماینده مردم شاهرود از تعطیلی زندان کهریزک به علت نبود امکانات و نداشتن استانداردهای لازم خبر داد و گفت:‌ قصد ما از بازدید از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها دیدار با زندانیان و کسب اطلاع دقیق و صحیح از آنهاست چرا که متاسفانه عده ای در داخل و خارج از کشور با نیت ضربه زدن به نظام مطالبی بیان می کنند که صحت ندارد.

وی با بیان اینکه عده‌ای در داخل کشور قصد دارند نظام جمهوری اسلامی ایران را مافیایی جلوه دهند و متهم کنند افزود: آرامش و دوری از التهاب نیاز امروز ماست بنابراین سعی خواهیم کرد با روشن کردن موضوع، چنین فضایی ایجاد کنیم و با کسانی که اغتشاش ایجاد می کنند برخورد جدی صورت گیرد.

خبرنگاری پرسید:‌ چرا حالا که پسر روح الامینی از مسئولان نظام کشته شده است به فکر پیگیری افتاده اید؟ که جلالی پاسخ داد: از نظر مسئولان هیچ فردی با فرد دیگر فرق نمی کند و شهروند ایرانی، شهروند ایرانی است؛ اما به علت تعطیلی مجلس به گونه ای شد که موضوع دو کشته ذکر شده همزمان با هم پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در حال بررسی تعداد زندانیان و فوت شدگان هستیم گفت: با این حال تاکید می کنیم آنچه رسانه‌های خارجی مطرح کردند کاملا غلط است و آمار دقیقی ندارند.

جلالی درباره پخش اعترافات بازداشت شدگان هم گفت: ‌در این خصوص تصمیم با دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی و امنیتی است بنابراین مجلس نمی تواند تصمیم گیری کند؛ همچنین الان بنا نیست این اعترافات پخش شود.

وی با تاکید بر ضرورت برخورد با مجرمانی که به اموال عمومی و مردم خسارت وارد کرده اند در پاسخ به این سوال که اگر این مجرم، خود ضابط قانونی باشد گفت: با این فرد هم در صورت اثبات جرم باید برخورد شود.

کد خبر 86456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز