پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره عدم انتخاب یک مربی خارجی برای استقلال، تصریح کرد: با وجود هلدینگ خلیج فارس چرا نباید استقلال در فصل جدید یک مربی خارجی تاپ و درجه یک داشته باشد؟

استقلال

به گزارش همشهری آنلاین رضا رجبی در گفت‌وگو با میزان، درباره تمدید قرارداد با جواد نکونام برای فصل آینده، اظهار داشت: تمدید قرارداد با نکونام شمشیر دو لبه است. با توجه به اینکه مدیریت جدید روی کار آمده دیگر بهانه‌ای نخواهد داشت و باید قهرمان شود.

وی ادامه داد: با ماندن نکونام اگر شرایط فنی تیم تغییر نکند در ادامه به ضرر باشگاه خواهد بود. اگر تغییری در کادر فنی تیم استقلال ایجاد نشود قطعاً نتایج پارسال تکرار نخواهد شد و چه بسا بدتر از آن نیز رخ دهد. شهریاری و هلدینگ خلیج فارس باید تیم را حمایت کنند و بازیکنان و مربیان لازم را جذب کنند. اگر به تیم اهمیت ندهند این نتایج دیگر تکرار نخواهد شد و ابر و ماه و خورشید و فلک دیگر در کار نخواهند بود.
چرا با وجود هلدینگ نباید یک مربی خارجی تراز اول داشته باشیم؟

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره عدم انتخاب یک مربی خارجی برای استقلال، تصریح کرد: با وجود هلدینگ خلیج فارس چرا نباید استقلال در فصل جدید یک مربی خارجی تاپ و درجه یک داشته باشد؟ در فصل گذشته همه هواداران به خوبی می‌دانند که استقلال اصلاً خوب بازی نکرد و ما برای فصل آینده نیازمند تغییرات در تاکتیک تیم هستیم. قطعاً دیگر نمی‌خواهیم چنین نمایش بدی در مسابقات داشته باشیم و یک تیم سراسر هجومی می‌خواهیم. حالا که نکونام مانده باید خویشتن‌دار باشد و در نشست‌های خبری آرامش خود را حفظ کند و با سیاست عمل کند. اگر بخواهد در هر بازی تنشی به وجود بیاورد باعث از بین رفتن آرامش اردوی آبی‌پوشان می‌شود. امیدوارم شاگردان نکونام در فصل آینده بهتر بازی کنند و این بار دیگر از کورس عقب نمانند.
بازیکنان جدید باید جو باشگاه را تحمل کنند

رجبی با بیان اینکه اسلامی بازیکن خوبی است، عنوان کرد: به شخصه به بازیکنان جوان اعتقاد دارم. تاکنون ۲ بازیکن ازبک به استقلال آمدند و هر ۲ در پست هافبک تهاجمی نیز بازی کردند و هر دوی آن‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند. بازیکنان جوان که به استقلال می‌آیند قطعاً باید فشار زیادی را تحمل کنند. ما در گذشته بازیکنان زیادی از جمله آرمان رمضانی، بختیار رحمانی، بیت سعید و ... را داشتیم که علی رغم عملکرد خوب در تیم قبلی متأسفانه در استقلال خوب نبودند. نکونام با خرید زکی‌پور دقیقاً به چه چیزی می‌خواهد برسد؟ تیمی که دو مدافع چپ توانمند دارد چرا باید باز هم به دنبال یک مدافع چپ برود. نکونام اگر می‌خواهد باز هم تیم را تدافعی بچیند همان بهتر که همین الان از تیم برود. استقلال هیچگاه به دنبال بازی تدافعی نبوده و هواداران این تیم به دنبال بازی هجومی هستند. خواهشاً کسانی را در رأس کار بگذارند که روی خرید بازیکن نظارت کافی را داشته باشند.
بازیکنان بی‌کیفیت بیشترین مبالغ را دریافت می‌کنند

وی در ارتباط با قانون سقف قرارداد در لیگ برتر فوتبال، متذکر شد: خطرناک‌ترین بخش این است که شما چیزی را تصویب می‌کنید، اما قدرت اجرای آن را نداشته باشید. قانون سقف قراردادی که گذاشتند ره ذره همه چیز را خراب می‌کند. برخی بی‌کفایتی‌ها باعث شده بازیکنانی که بی‌کیفیت هستند پول‌های زیادی بگیرند. در تمام لیگ‌های دنیا به ندرت نتایج بدون گل می‌بینیم، اما در ایران با توجه به اینکه به بازیکنان بی‌کیفیت بیشترین مبالغ را می‌دهیم اکثر مسابقات لیگ ایران بی‌روح و کسل کننده دنبال می‌شود. اگر می‌خواهند اصولی پیش بروند باید این قانون را برای همه تیم‌ها اجرا کنند. اگر می‌خواهید هزینه کنید و به جای دادن ۱۰۰ میلیارد به یک بازیکن بی‌کیفیت پایه‌ها را سر و سامان دهید چرا که بعدها همین بازیکنان جوان به داد تیم می‌رسند.
با آوردن مصطفی کارخانه شورش را درآوردند!

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره هیئت مدیره باشگاه، بیان داشت: یک سری از دوستان چه در هلدینگ و چه در باشگاه خرابکاری می‌کنند و شورش را درآوردند! مصطفی کارخانه چرا باید در کادر مدیریتی استقلال باشد؟ اگر اینطور است که امثال من نیز در تیم والیبال مشغول کار شویم. این انتخابات غیر اصولی یعنی توهین به پیشکسوتان استقلال! با این شرایطی که آقایان برای تیم می‌سازند قطعاً در فصل آینده به مشکل بزرگی خواهیم خورد. نوستراداموس نیستم، اما چیزهایی که دیدم متوجه شدم که فوتبال استقلال رو به تباهی می‌رود و ما قطعاً در فصل آینده نتایج لازم را نخواهیم گرفت. از مصطفی کارخانه بعید بود که چنین مسئولیتی را بپذیرد؛ لابد در یک روز دیگر می‌خواهد یک مسئولیت در کشتی را بپذیرد؟!
ذهنیت بازیکنان نباید به سمتی برود که مغرور شوند

رجبی در پایان با بیان اینکه به هیچ عنوان قرعه آسانی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ نداریم، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان غره آسانی نداریم و این ذهنیت باعث می‌شود که بازیکنان ما مغرور شوند. نباید این ذهنیت بین بازیکنان به سمتی برود که حریفان مشکل سازی در گروه نداریم چرا که قطر و ازبکستان به فوتبال جهان نزدیک شده‌اند و در سوی دیگر کره شمالی و قرقیزستان قطعاً غیرقابل پیش‌بینی عمل خواهند کرد. امیدوارم بازی‌های تدارکاتی خوبی برگزار کنیم و قلعه‌نویی در انتخاب بازیکن دقت کافی را داشته باشد. اینکه گروه خودمان را آسان ببینیم یک خودزنی است و خوشبینم که با تلاش بازیکنان به دور جام جهانی صعود می‌کنیم.

کد خبر 864594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha