تلاش بیش از حد برای راضی نگه داشتن دیگران اغلب به ضرر خود فرد تمام می‌شود. میل به دوست داشته شدن می‌تواند ما را به سرکوب نیازها و خواسته‌های خود سوق دهد، اغلب حتی بدون اینکه متوجه باشیم.

سبک زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hack spirit، کسانی که می‌خواهند همیشه رضایت دیگران را جلب کنند، به خاطر دیگران از بسیاری خواسته‌های خود می‌گذرند و حتی ممکن است الگویی را که در آن گیر کرده اند تشخیص ندهند.

منظور این نیست که خودخواه یا بی‌توجه باشید، بلکه تشخیص این است که چه زمانی سلامت خود را به خاطر دیگران قربانی می‌کنید. و اولین قدم برای رهایی از این چرخه، شناسایی رفتارهای آشکار است.

در این مقاله، ۸ رفتاری را که معمولاً افرادی که بیش از حد تلاش می‌کنند تا دیگران را راضی نگه دارند، نشان می‌دهند، بررسی می‌کنیم. و بهترین بخش این است که وقتی از این علائم آگاه شدید، برای رهایی از این الگوی مضر آماده خواهید شد.

۱) بله گفتن حتی به ضرر خودشان
این یکی از متداول‌ترین ویژگی‌های افرادی است که خیلی تلاش می‌کنند تا دیگران را راضی کنند - بله می‌گویند وقتی واقعاً می‌خواهند نه بگویند.

این در مورد مهربان بودن یا کمک کردن نیست. این در مورد احساس وظیفه به موافقت با هر چیزی است که از آنها خواسته می شود، حتی اگر برای نیازها یا رفاه آنها ناخوشایند یا مضر باشد.

چرا این امر در بین این افراد رایج است؟ اغلب ناشی از ترس از طرد شدن یا تعارض است. آنها نگرانند که نه گفتن ممکن است کسی را ناراحت کند یا او را کمتر دوست داشتنی کند.

اما مشکل این است که می تواند منجر به فرسودگی، رنجش و از دست دادن احترام به خود شود. مهم است که به یاد داشته باشید گاهی اوقات نه گفتن اشکالی ندارد. بالاخره نیازهای شما هم مهم است.

۲) عذرخواهی بیش از حد

این نیاز همیشگی به عذرخواهی نشانه تمایلات مردم پسند آنهاست. احساس می‌کنند باید مسئولیت همه چیز اطرافشان را بپذیرند، فقط برای جلوگیری از هرگونه درگیری احتمالی یا احساسات منفی.

عذرخواهی بیش از حد یک رفتار رایج در افرادی است که بیش از حد تلاش می کنند تا دیگران را راضی کنند. این از جایی می آید که می خواهید صلح را حفظ کنید و به هر قیمتی از درگیری اجتناب کنید.

اما واقعیت این است که همه چیز تقصیر یا مسئولیت ما نیست. و درک این موضوع بسیار مهم است که نیازی نیست برای چیزهایی که خارج از کنترل ما هستند عذرخواهی کنیم.

۳) چالش برای بیان عقاید شخصی
این افراد اغلب برای بیان افکار یا نظرات خود مشکل دارند، به خصوص اگر احساس کنند ممکن است با اطرافیانشان تضاد داشته باشد. این رفتار ناشی از ترس عمیق از توهین به دیگران یا دیده شدن با دید منفی است.

تحقیقات نشان داده است که این تمایل به سرکوب نظرات شخصی به خاطر حفظ هماهنگی در واقع می تواند منجر به افزایش استرس و کاهش رفاه شود.

طنز اینجاست که در حالی که این افراد سعی در ایجاد محیطی راحت برای دیگران دارند، اغلب باعث ناراحتی و آسیب به خود می شوند.

۴) دائماً به دنبال تأیید اعتبار هستند
یکی دیگر از رفتارهای رایج افرادی که بیش از حد تلاش می کنند تا دیگران را راضی کنند، نیاز دائمی به تأیید است. آنها اغلب برای سنجش ارزش خود به نظرات و بازخورد دیگران تکیه می کنند. این می تواند به روش های مختلف ظاهر شود. این می تواند به دنبال تعریف و تمجید برای کار خود، درخواست اطمینان در مورد تصمیمات خود، یا جستجوی بازخورد مثبت در گفتگوها باشد.

مشکل این است که عزت نفس خود را در اختیار دیگران قرار می دهد. به جای خودباوری درونی، متکی به اعتبار خارجی می شود.

به یاد داشته باشید، ارزش شما با درک دیگران از شما تعیین نمی شود، بلکه با نحوه درک شما از خود تعیین می شود. بسیار مهم است که احساس ارزشمندی قوی داشته باشید که به نظرات دیگران وابسته نباشد.

۵) بی‌توجهی به نیازهای خود
در تلاش برای راضی نگه داشتن دیگران، این افراد اغلب مهم ترین فرد را فراموش می کنند - خودشان.

آن‌ها همیشه آماده هستند تا به دیگران کمک کنند، گوش دهند و کار بیشتری برای دیگران بکنند. اما وقتی نوبت به نیازها و خواسته‌های خودشان می‌رسد، اغلب آنها را در معرض خطر قرار می‌دهند.

آنها ممکن است وعده های غذایی خود را حذف کنند، خواب خود را از دست بدهند یا فعالیت هایی را که از آنها لذت می برند از دست بدهند، زیرا آنها بیش از حد مشغول لطف کردن به دیگران هستند. . این بدان معنا نیست که آنها نیازها یا خواسته های خود را ندارند، بلکه آنها دیگران را بر خواسته های خود ترجیح می دهند.

این یک واقعیت دلخراش برای بسیاری از این افراد است. اما به یاد داشته باشید، مراقبت از خود خودخواهانه نیست. لازم است. زیرا تنها زمانی که در بهترین حالت خود باشیم می توانیم واقعاً در کنار دیگران باشیم. شما هم مهم هستید و نیازهای شما به اندازه نیازهای دیگران مهم است.

۶) احساس مسئولیت در قبال احساسات دیگران
این یک تله رایج برای این افراد است. آنها احساس تعهد شدیدی برای مدیریت عواطف دیگران می کنند، که اغلب به ضرر خودشان است.

اما حقیقت این است که ما نمی‌توانیم احساسات دیگران را کنترل کنیم و این وظیفه ما نیست. هر کس مسئول احساسات خود است. ارائه حمایت و همدلی اشکالی ندارد، اما به یاد داشته باشید، شما مسئول شادی دیگران نیستید.

۷) ترس از انتقاد
طبیعی است که از انتقاد لذت نبریم. هیچ کس دوست ندارد درباره خودش بازخورد منفی بشنود. اما برای این افراد، این ترس می تواند فلج کننده باشد.

آنها اغلب برای اجتناب از انتقاد تمام تلاش خود را می کنند، حتی اگر به معنای سرکوب نیازها یا خواسته های خود باشد. به این دلیل است که هر شکلی از عدم تایید یا بازخورد منفی می تواند مانند یک حمله شخصی باشد.

اما واقعیت اینجاست - هیچ کس کامل نیست. همه ما اشتباه می کنیم و جای پیشرفت داریم. انتقاد وقتی سازنده باشد می تواند ابزار ارزشمندی برای رشد و یادگیری باشد.

بنابراین اگر ترس از انتقاد مانع شما شده است، به یاد داشته باشید که اشتباه کردن اشکالی ندارد. اشکالی ندارد که کامل نباشیم. مهم این است که چگونه یاد می گیریم، رشد می کنیم و در نهایت نسخه های بهتری از خودمان می شویم.

۸) به ندرت می‌گویند "من می‌خواهم"
گویاترین رفتار افرادی که بیش از حد تلاش می کنند تا دیگران را راضی کنند ناتوانی آنها در بیان خواسته ها و نیازهای خود است. آن‌ها به قدری روی خواسته‌های دیگران متمرکز هستند که به ندرت می‌گویند «من می‌خواهم».

آنها ممکن است احساس کنند که بیان خواسته های خود برای دیگران خودخواهانه یا سنگین است. اما حقیقت این است که این هیچکدام نیست. این به سادگی راهی برای احترام به نیازها و خواسته های خود است.

درک خواسته ها و نیازهای خود و بیان آشکار آنها، نشانه خودخواهی نیست. این نشانه عزت نفس و عشق به خود است. و این اولین قدم برای رهایی از چرخه انجام رفتارهای مردم پسند است.

کد خبر 864899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha