پس از انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور و رئیس دولت چهاردهم برخی مقامات کشورهای خارجی و کشورهای همسایه به وی تبریک گفتند.

پزشکیان

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس جمهور سوریه در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

در پیام «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه خطاب به مسعود پزشکیان آمده است: من اعتماد ملت عزیز ایران را به شما و موفقیت در روند برگزاری انتخابات را به رهبری و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم و برای شما آرزوی موفقیت در هر کاری که امنیت و ثبات ایران را حفظ می کند، دارم.

بشار اسد افزود: ایران همواره یکی از مهم ترین کشورهایی است که ما مشتاق اوج روابط با آن هستیم؛ چراکه این روابط بر پایه ریشه‌هایی است که در طول چندین دهه احترام، تفاهم و اصول مشترک ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ما با شما برای تقویت روابط راهبردی سوریه و ایران و گشودن افق‌های نویدبخش جدید برای همکاری های دوجانبه تلاش خواهیم کرد و مقاومت همچنان رویکرد مشترکی خواهد بود که برای حفظ غرور و افتخارمان دنبال می‌کنیم.

رئیس جمهور سوریه نیز خطاب به مسعود پزشکیان گفت: ایران همواره یکی از مهم‌ترین کشورهایی است که ما مشتاق اوج روابط با آن هستیم.

همچنین وزیر امورخارجه ونزوئلا این انتخاب را به پزشکیان تبریک گفت و در ادامه خطاب به او گفت : رئیس‌جمهور منتخب ایران از حمایت کامل مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا برخوردار است.

رئیس‌جمهور پاکستان هم گفت : پاکستان و ایران دارای روابط برادرانه‌ای هستند و این روابط تحت ریاست جمهوری پزشکیان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز به پزشکیان ریاست جمهوری دوره چهاردهم را تبریک گفت : رئیس جمهور ایران مسیر شهید رئیسی را تکمیل کند.

شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح امیر کویت نیز در پیامی پیروزی رئیس جمهور منتخب ایران مسعود پزشکیان را تبریک گفت.

ملک سلمان و ولیعهد عربستان پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ایران را تبریک گفتند. پادشاه عربستان گفت : امیدواریم که به توسعه روابط بین دو کشور و دو ملت ادامه دهیم. امیدواریم که به هماهنگی و مشاوره در راستای تقویت امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دهیم.

دبیرکل شانگهای نیز به پزشکیان تبریک گفت. دبیرکل سازمان همکاری شانگهای گفت: به شما اطمینان خاطر می‌دهم که دبیرخانه شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی است. برای آقای پزشکیان مسیری مستحکم با دستاوردهای جدید حرفه‌ای، پیروزی در راستای منافع کشور و صلح، شادی و کامیابی برای مردم ایران آرزو می‌کنم.

همچنین عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهوری عراق در پیام تبریک خود گفت: موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.برای وی در وظایف کاری به منظور برآورده کردن خواسته‌های ملت ایران آرزوی توفیق و موفقیت می‌کنیم.ما بر تمایل خود برای تقویت روابط میان عراق و ایران، تاکید می‌کنیم.

پادشاه عمان، به پزشکیان تبریک گفت. هیثم بن طارق آل سعید، پادشاه عمان؛ انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

رئیس‌جمهور چین نیز در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

همچنین وزارت خارجه ژاپن با انتشار پیامی در تارنمای رسمی این وزارتخانه، ضمن تبریک پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران نسبت به بهبود روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

محمد بن راشد آل مکتوم حاکم امارت، با انتشار متنی به زبان فارسی در صفحه شخصی خود در ایکس، انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ایران را تبریک گفت. وی نوشت: پیروزی رئیس جمهور منتخب، دکتر مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌نماییم. امید است دو کشور، با تقویت هر چه بیشتر روابط دوجانبه به سود ملت و کشورهای خود، به گسترش صلح، ثبات و شکوفایی در منطقه یاری نمایند.

 بارزانی به پزشکیان تبریک گفت. «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب ایران تبریک گفت و بر توسعه روابط دوستانه و ادامه همکاری‌های مشترک تاکید کرد.

  پادشاه بحرین پیروزی رئیس جمهور منتخب ایران را به او تبریک گفت. حمد بن عیسی پادشاه بحرین با انتشار توییتی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک و تهنیت گفت.

 وی در پیام تبریک خود تاکید کرد: بحرین خواستار برقراری روابط ممتاز بر اساس همکاری با ایران و تقویت روابط محکم با آن به گونه ای است که به نفع دو کشور و دو ملت باشد.

 رئیس جمهور بلاروس نیز به رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفت. الکساندر لوکاشنکو  در پیام به مسعود پزشکیان نوشت:

 «نتایج رای‌گیری موید اقتدار بالای سیاسی شما و آزمون حمایت عمومی از مسیر رهبری کشور برای دفاع از منافع ملی ایران، ایجاد چشم‌انداز برای شهروندان و همکاری با کشورهای منطقه است.گفت‌وگو بین مینسک و تهران با اطمینان در همه سطوح گسترش می‌یابد.  متقاعد شده‌ام که در آینده نزدیک می‌توانیم همه توافق‌های صورت گرفته از جمله در خصوص دادن شخصیت مشارکت استراتژیک به روابط بلاروس و ایران را اجرا کنیم.از شما برای یک سفر رسمی در زمان مناسب به بلاروس دعوت می‌کنم تا در مورد مبرم ترین موضوعات در دستور کار دوجانبه و همکاری های بیشتر بین کشورها در سازمان ها و مجامع بین المللی گفتگو کنیم. »

 امامعلی رحمان پزشکیان را به تاجیکستان دعوت کرد 

رئیس جمهور تاجیکستان با ارسال پیامی، انتخاب  مسعود پزشکیان به عنوان  رئیس جدید جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.
 بخشی از پیام رحمان: به مناسبت پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، این افتخار را دارم که صمیمانه تبریک گفته و آرزوی سلامتی داشته باشم.

 مایلم بر اهمیت گسترش همکاری‌های دوجانبه بر اساس روش های درک متقابل، احترام و اعتماد و ایمان صادقانه به یکدیگر تأکید کنم.

 در عین حال، من تداوم گفت‌وگوهای سطح بالا را ابزار مهمی برای پیشبرد این روند و پاسخگویی به منافع ملی تاجیکستان و ایران می‌دانم.

 در همین راستا، از شما دعوت می‌کنم در اولین فرصت مناسب به تاجیکستان سفر کنید.»

 همچنین نخست‌وزیر ارمنستان   پیروزی مسعود پزشکیان  را تبریک گفت.«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان با انتشار پیامی پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

پاشینیان خطاب به پزشکیان: «انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک گفته و برای شما موفقیت‌های روزافزون آرزو می‌کنم.  روابط با کشور برادر جمهوری اسلامی ایران برای دولت و مردم جمهوری ارمنستان که از زمان اعلام استقلال ارمنستان پیوسته در حال توسعه بوده است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. »

کدام مقامات خارجی به مسعود پزشکیان تبریک گفتند؟ + عکس

کدام مقامات خارجی به مسعود پزشکیان تبریک گفتند؟ + عکس

کد خبر 864903
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha