مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵
۲ نفر

سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، محلی پررمز و راز است. برخی از آنها البته به‌دست خود بشر به شکل کنونی‌شان درآمده‌اند. در زمین، نقاطی وجود دارد که از آن با عنوان مکان‌های ممنوعه یاد می‌شود؛ چرا؟

snake.jpg

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از ریدرز دایجست، می‌توانید با خواندن این مطلب، پاسخ را به‌دست آورید.

جزیره مارها - برزیل

تصاویر | ورود به این ۶ منطقه ممنوع است

جزیره «ایلا دا کوئیمادا گرانده» در برزیل که به جزیره مارها معروف است، خانه‌ای برای جمعیت انبوه یکی از مرگبارترین مارهای جهان است. زهر افعی سر نیزه‌ای طلایی به‌حدی سمی است که گوشت انسان را در اطراف محل گزش، ذوب می‌کند و برخی ادعا می‌کنند که در برخی مناطق این جزیره، در هر مترمربع یک مار وجود دارد. به دلایل ایمنی، دولت برزیل اجازه ورود بازدیدکنندگان را نمی‌دهد و هر تیم تحقیقاتی که به این جزیره می‌رود، باید حتما یک پزشک همراه داشته باشد.

مقبره چین شی هوانگ - چین

تصاویر | ورود به این ۶ منطقه ممنوع است

کشاورزان در سال۱۹۷۴ مقبره «چین شی هوانگ»، نخستین امپراتور چین را کشف کردند و از آن زمان باستان‌شناسان حدود ۲هزار سرباز سفالی را پیدا کرده‌اند و فکر می‌کنند که هنوز حدود ۸هزار سرباز دیگر نیز می‌تواند کشف شود. با وجود این اکتشافات، دولت چین به باستان‌شناسان اجازه نداده است که به مقبره مرکزی که بدن «چین شی هوانگ» در آن قرار دارد دست بزنند؛ مقبره‌ای که از سال ۲۱۰ قبل از میلاد بسته بوده است. این تصمیم برای احترام به مردگان و همچنین به‌دلیل ترس از آسیب‌رسیدن به آثار باستانی شکل گرفته است.

چرنوبیل - اوکراین

تصاویر | ورود به این ۶ منطقه ممنوع است

۲۶آوریل ۱۹۸۶، یک انفجار در رآکتور شماره ۴ نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل که در آن زمان بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود، به بدترین حادثه هسته‌ای تاریخ تبدیل شد. بیش از ۳۸سال از این فاجعه گذشته و پروژه‌های پاکسازی همچنان درحال انجام است. منطقه‌ای به وسعت ۲۶۰۰ کیلومتر میان اوکراین و بلاروس به‌دلیل آلودگی هسته‌ای ایجاد شده، منطقه ممنوعه است و گفته می‌شود تا ۲۰هزار سال، قابلیتی برای سکونت نخواهد داشت.

جزیره سنتینل شمالی - هند

تصاویر | ورود به این ۶ منطقه ممنوع است

در خلیج بنگال، جزایر آندامان و نیکوبار قرار دارند که بیشتر آنها به هند تعلق دارند. قبیله سنتینلی‌های جزیره سنتینل شمالی احتمالاً حدود ۶۰هزار سال است که در آنجا زندگی می‌کنند و این یکی از آخرین جوامع در جهان محسوب می‌شود که کاملاً از جوامع خارجی جدا مانده است. در سال۲۰۰۶، قایق دو ماهیگیر به سواحل این جزیره کشیده شد، جایی که سنتینلی‌ها آن دو را کشتند. از آن زمان، گزارش‌های دیگری مبنی بر تیراندازی این قبیله به بالگردهای عبوری نیز وجود داشته است. به‌دلیل اینکه سنتینلی‌ها با بیماری‌هایی که دیگران مقاومت یافته‌اند در تماس نبوده‌اند، تماس با افراد خارجی می‌تواند برای این قبیله مرگبار باشد. بنابراین دولت هند توافق کرده است که هیچ تلاشی برای برقراری تماس انجام ندهد.

انبار بذر سؤالبارد - نروژ

تصاویر | ورود به این ۶ منطقه ممنوع است

با نفوذ بیش از ۱۰۰ متر به درون یک کوه بین نروژ و قطب شمال، انبار بذر سؤالبارد مجموعه‌ای عظیم از بذرها را در خود نگه می‌دارد. این مکان به‌گونه‌ای طراحی شده است تا در برابر فجایع انسانی و طبیعی مقاومت کند. اگر فاجعه‌ای بزرگ رخ دهد، ۸۹۰ هزار نمونه بذر محافظت‌شده از تقریباً هر کشوری در جهان، گزینه‌های غذایی متنوعی را تضمین می‌کنند. این انبار فقط چندبار در سال درهای خود را باز می‌کند و تعداد محدودی از اهداکنندگان مجاز به ورود برای تحویل بذرها به قفسه‌ها هستند.

غار لاسکو - فرانسه

تصاویر | ورود به این ۶ منطقه ممنوع است

نقاشی‌های ماقبل تاریخ در غار لاسکو در سال۱۹۴۰ کشف و این محل پس از جنگ جهانی دوم به یک مکان گردشگری تبدیل شد. دی‌اکسید کربن ناشی از نفس بازدیدکنندگان شروع به آسیب‌رساندن به نقاشی‌های غار کرد که اکنون به‌عنوان میراث جهانی یونسکو نامگذاری شده‌ است و غار در سال ۱۹۶۳ به روی عموم بسته شد.

ترجمه: ساسان شادمان منفرد

کد خبر 865022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha