دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران برای ملت عزیز ایران بیانیه ای صادر کرد.

مسعود پزشکیان

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران طی بیانیه ای نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت آگاه عزیز ایران

پیروزیتان مبارک باد؛ کار را تمام کردید و گامی بلند در مرحله دوم انتخابات برداشتید. فرصتی برای ایران آفریدید و امید و نشاط را به فضای نارضایتی و آزردگی و دلمردگی جامعه بازگرداندید.

سپاسگزار همه شما در خلق این امید و این رای معنادار به تحول و اصلاح هستم. همه شمایی که به راه و رویکرد من یا نامزد رقیب رای دادید یا در این انتخابات نیامدید، برای من برابرید.

آزمون بزرگتری پیش روی ماست؛ آزمون عبور ایران از تنگناها و چالش‌ها و بحران‌های پیش رو و آزمون کاستن از نگرانی‌های متعدد و متفاوت مردم برای داشتن یک زندگی بهتر.

قدردان وسعت نظر و گره‌گشایی مقام معظم رهبری هستم که در این انتخابات عرصه را بر مشارکت و رقابت و سلامت نقش‌افرینی بیشتر شهروندان و جریان‌های سیاسی گشودند.

امروز سرآغاز آن فصل نوست: فصل ماندن شما در صحنه، فصل التزام حکومت در بازگشت به مطالبات شما و فصل عمل کردن من به تعهدها.

کار دولت منتخب در این شرایط خطیر دشوار است، مگر آنکه باز لطف خداوند همت و حضور شما چاره ساز شود. من از این پس به دنبال پیشبرد گفت‌و گو، همگرایی و وفاق ملی در حکومت برای بازگشت به مردم و اهتمام به مسائل جامعه در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خواهم بود؛ سخن امام امام خمینی(ره) را باز راهنمای عمل خود می‌کنم که «ما همه با هم باشیم، مملکت از خودتان است. همه بچۀ این مملکت هستید. پس چرا‎ ‌‏یکی به آن طرف می کشد، یکی به این طرف می کشد؟»

من در پی آن هستم که با تفاهم و همکاری همه ارکان حاکمیت، مجلس و قوه قضائیه تنش و واگرایی را از نهاد سیاست و حکمرانی دور کنم؛ امیدوارم مجلس محترم در همراهی با رای اکثریت مردم خود را برای یک همکاری موثر با دولت در مسیر عبور کشور از بحران‌ها آماده کند.

من به رقیب محترم، جناب آقای دکتر سعید جلیلی و همه رای دهندگان به ایشان می‌گویم رقابت به پایان رسید، زمان رفاقت برای ایران آمد، بیایید دست در دست هم دهیم به مهر / مهین خویش را کنیم آباد.

من به همه آنان که در این انتخابات نیامدند هم می‌گویم موعد دیدن شما و حرف‌های شماست. زمان دغدغه‌ها و نگرانی‌های یکدیگر و زمان گفت‌و گو برای ایران است. دولت منتخب و حکومت باید بدانند که چه می‌گویید و چرا نیامدید. وقتی نهاد انتخابات صورت سالم و رقابتی موثر بیابد، قطعا رای زبان اصلی گفت‌و گو می‌شود.

کد خبر 865060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
    16 0
    اگر رئیس جمهور منتخب تونست به وعده هاش عمل کنه، من 4 سال بعد در خط مقدم رای خواهم بود.
    • حسین صابرمرندی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      عزیزم رئیس جمهور منتخب هیچ وعده ای نداد که بخواد بهش عمل کنه😂😂😂😂
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
    0 1
    با سلام و تبریک خدمت جناب اقای دکتر پزشکیان //////////// خواهشمندیم به دفاتر صدور بلیت هواپیما و قطار و آژانسهای مسافرتی و جهانگردی توجه ویژه ا ی مبذول فرمایید ممنون از لطفتون
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      ساده گفته آزادسازی قیمت ها گفته دولت نباید دخالت کنه شما هم برو با اتوبوس برو
  • طاها IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
    11 1
    فقر. کار. مسکن. ازدواج. جوانی جمعیت. عدالت. صدور حکم در قوه قضائیه بر اساس کتاب و احکام خدا بدون تسامح. این هارا حل کنی سعادت دنیا و آخرت خودت رو تضمین کردی و تمام مشکلات جامعه را از بین بردی.
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
    3 0
    با تبریک به جناب آقای پزشکیان رئیس جمهور منتخب.چند توصیه ضروری به نظر می رسد اولویت را گم نکنید اقتصاد و گرانی.آزاد سازی قیمت ها اشتباه است و هرچه دستمزدها بالا رود جوابگو نخواهد بود نمونه قیمت مسکن.سعی کنید از مسائل حاشیه ای که جامعه را ملتهب خواهد کرد با توجه به بافت مذهبی ایران دوری کنید.افراد شایسته و کارآمد انتخاب کنید تا به اعتماد مردم به کشور خیانت نشود.به جای مردم محروم و گرفتار طرف سرمایه دار غیر مولد یا غیر کارآفرین را نگیرید که اسلام با سرمایه داری مخالف است.موفق باشید ان شاء الله.
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      اولا شما کارشناس نیستی دوما علمی نیستی سوما به اصلاحات وصل نیستی پس خودت را خسته نکن نرود میخ آهنین در سنگ
  • AU ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    6 1
    من ۹ سال پیش کارگاه و شرکت خودم رپ در ایران تعطیل کردم و با خانواده مهاجرت کردم و اگر حاکمیت قصد اصلاح جدی داشته باشد قطعا با سرمایه و دانش به کشور باز خواهم گشت . آقای پزشکیان ما رای ندادیم چون با وجود نیروهای بسیار تند رو حاکمیت را اصلاح پذیر نمیدانستیم ! اگر شما توانایی دارید بسم الله ولی باید تمام ارکان حاکمیت و مردم شما را حمایت کنند. ما مردم هستیم و شما را حمایت میکنیم. به امید سلامتی و شادی و رفاه مردم خوب ایران
  • ملت IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    ماملت هیچگونه مشکلی باهم نداریم شما مسئولین باهم باشید وقدرتی که خدا وملت باخون هزاران شهیدبدستان داده وسرمایه وبیت المال هم متعلق به ملت است باهم بسازیدوکارکنید برای رضای خدا واین ملت برگوار
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      0 0
      اینا را ول کن کی گوشت میشه ۲۰۰ تومن مرغ ۲۰ تومن ما منتظریم
  • م IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    1 0
    آفرین. خدا قوت ..
  • US ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    4 1
    آقای دکتر پزشکیان دشمنان ایران زمین و مردم آنقدر جلوی شما سنگ خواهند انداخت که سر آخر پشیمان خواهید شد از اینکه می خواستید قبیلکه چرا خودرا کاندیدای ریاست جمهوری نمودید اگر شما تنها قدرت حاکم در کشور بودید همه مشکلات مردم را می خواستید کشور را نجات دهید در کشوری که این همه ... وجود دارد آیا فکر می‌کنید بتوانید کشور را نجات دهید؟؟ تا زمانی که قانون اساسی ما اصلاح نشود مشکلات کشور حل نخواهد شد
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
      1 0
      تو خودت یکی از اون همه .... هستی که رفتی به دولت روحانی دوباره رای دادی ۴ سال که زیاده یک سال هم که نه چند ماه آینده میبینیم چه کردید امید که گردن گیر این یکی باشید