فرانسه بدون گلزنی در جریان بازی و پرتغال بدون گل در مرحله‌حذفی از دور مسابقات یورو ۲۰۲۴ کنار رفتند.

پرتغال - فرانسه

به گزارش همشهری‌آنلاین، پرتغال به لطف فراموشی موقت کریستیانو رونالدو که یادش رفته چگونه گل بزند، ۲بازی پیاپی بدون گل را در مراحل حذفی ثبت کرد و از دور رقابت‌های یورو۲۰۲۴ کنار رفت. از یورو۲۰۱۲ به این طرف دیگر در مرحله حذفی هیچ بازی بدون گلی نداشتیم تا اینکه پرتغال با اسلوونی به تساوی بدون گل رسید و بعد هم همین نتیجه را مقابل فرانسه تکرار کرد. در یورو۲۰۱۲ هم پرتغال در بازی با اسپانیا به تساوی بدون گل رسیده بود. فرانسه هم تا این لحظه فقط یک گل از روی نقطه پنالتی توسط امباپه به لهستان زده و ۲گل‌به‌خودی در بازی با اتریش و بلژیک به‌دست آورده است. آنها هنوز نتوانسته‌اند در جریان بازی گل بزنند. در تاریخ مسابقات هیچ تیمی تابه‌حال بدون گلزنی در جریان بازی به نیمه‌نهایی نرسیده است؛ آن‌هم با ۸۶ضربه غیر از پنالتی‌(۷.۲۵ امید گل).

فرانسه هم مثل اسپانیا برای ششمین‌بار در نیمه‌نهایی یورو یا جام‌ملت‌های اروپا بازی خواهد کرد و تنها آلمان‌(۸) بیشتر رنگ این مرحله را دیده است.

فرانسه حداقل در ۴دوره از ۵تورنمنت مهم گذشته (جام‌جهانی و یورو) به نیمه‌نهایی رسیده و تنها در یورو۲۰۲۰ (دور یک‌هشتم) شکست خورده است. آمار فرانسه حداقل دوبرابر هر کشور اروپایی دیگر از یورو۲۰۱۶ (کرواسی، انگلیس، اسپانیا هرکدام ۲بار) است.

پرتغال که فقط‌ ۲بار از ۸بار در مرحله یک‌چهارم نهایی تورنمنت‌های مهم (جام‌جهانی و یورو) حذف شده بود، در ۲سال اخیر ۲بار دیگر در همین مرحله در جام‌جهانی۲۰۲۲ و یورو۲۰۲۴ حذف شده است.

پرتغال برای نخستین‌بار از دسامبر۱۹۹۶ تا مارس۱۹۹۷، ۳بازی را بدون گل زده پشت سر گذاشت.

در این بازی پرتغال‌(۱۵) و فرانسه‌(۲۰) روی‌هم ۳۵شوت زدند که بیشترین تعداد شوت در یک بازی بدون گل در یورو بود؛ بعد از بازی انگلیس و ایتالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی سال۲۰۱۲ که ۴۵شوت زده بودند.

۴مسابقه از ۵دیدار بین فرانسه و پرتغال در یورو به وقت اضافه رفته و این بین تیم‌هایی که بیش از ۲بار با هم روبه‌رو شده‌اند، یک رکورد است.

این برای دومین‌باری بود (از سال۱۹۸۰ و ثبت آمارها) که در نیمه‌اول هیچ ضربه‌ای داخل چارچوب دروازه هیچ‌کدام از تیم‌ها زده نشد. پیش از این در بازی فرانسه و پرتغال در نیمه‌نهایی۱۹۸۴ این اتفاق افتاده بود.

دقیقه۶۷ این بازی عثمان دمبله به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفت و بیش از هر بازیکن دیگری در این مسابقه موقعیت ایجاد کرد(۶). تنها بازیکن تعویضی دیگری که در یک بازی یورو این تعداد موقعیت خلق کرد، سسک فابرگاس برای اسپانیا در بازی با روسیه در سال۲۰۰۸ بود.

رونالدو در ۱۲۰دقیقه این مسابقه ۳شوت داشت اما بهترین شوت خود را در وقت اضافه زد. او از بقیه اعضای تیم جدا به‌نظر می‌رسید و فقط ۴پاس از ۶پاس خود را در یک‌سوم پایانی داد. رونالدو در ۹بازی در تورنمنت‌های مهم ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲، ۱۰گل زده بود ولی حالا در هیچ‌یک از ۹بازی اخیر خود در جام‌جهانی و یورو گلی نداشته است.

کد خبر 865144
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha