سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
۰ نفر

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در مورد آذین‌بندی شهری تهران به مناسبت ماه محرم گفت: در این زمینه از اهتمام سازمان زیباسازی تقدیر می‌کنم.

سوده نجفي

همشهری آنلاین- سوده نجفی در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در جلسه گذشته تذکری در مورد آذین بندی شهری تهران به مناسبت ماه محرم داشتم، اظهار کرد: پس از تذکر بنده اقدامات بهتر و بیشتری صورت گرفت که باید از اهتمام سازمان زیباسازی تقدیر کرد اما از نکته ای سوء برداشت شده؛ بنده مخالف برافراشتن پرچم امام حسین (ع) نیستم و من در مورد عدم نصب این پرچم ها صحبت کردم.

وی افزود: در اعیاد رسمی، ملی و مذهبی می توان پرچم های جمهوری اسلامی ایران را به تعداد بیشتر در فضاهای مختلف نصب کرد و هیچ اشاره ای به جایگزینی این پرچم ها نشده است. متأسفانه برخی افراد و برخی مدیران شهرداری در تفسیر از این موضوع اشتباه برداشت کردند.

نجفی تأکید کرد: بهتر است افراد به جای اظهارنظرهای زودهنگام در مورد آیین نامه های مربوطه تحقیق و مطالعه داشته باشند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم با بیان اینکه جایگاه هایی رسمی برای نصب پرچم داریم که سه اندازه دارد، یادآور شد: در تدوین قانون پرچم بنده حضور داشتم و می دانم که اندازه مصوب دارند. پرچم جمهوری اسلامی که مقابل وزارت خانه ها و سفارت خانه ها برافراشته می شود، در مواقع عزا نیمه بر افراشته می شود اما در دیگر نقاط شهر برای اعلام عزا و شادی نصب می شود که استانداردها نیز رعایت نمی شود.

وی افزود: ما مصوبه ای برای پرچم های رسمی داشتیم که البته کسی دست به آنها نزده است. ما مصوبه ای نیز در دوره چهارم داشتیم که در مورد پرچم های شهرداری در مناطق مختلف است. وقتی ۳۰ پرچم روی یک پل نصب می شود باید حتما یک مورد پرچم جمهوری اسلامی به عنوان شاخص وجود باشد.

کد خبر 865713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha