معاون وزارت بهداشت گفت: از ۲۰۰ نفری که با علائم شدید استخوان‌درد و تب بالای ۴۰ درجه به مراکز درمانی مراجعه کردند، آزمایش ۶۳ نفر مثبت شده و هنوز جواب آزمایش برخی نیامده است.

تب دنگی

به گزارش همشهری آنلاین، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام اینکه یک درصد موارد ابتلا به تب دنگی منجر به فوت می‌شود، اظهار کرد: تب بالای ۴۰ درجه و استخوان‌درد شدید از علائم این بیماری است.

کریمی ادامه داد: ۳۰ درصد از افرادی که با علائم استخوان‌درد شدید و تب بالا به مراکز درمانی مراجعه کردند، دارای بیماری تب دنگی بودند.

وی افزود: از ۲۰۰ نفری که با علائم شدید استخوان‌درد و تب بالای ۴۰ درجه به مراکز درمانی مراجعه کردند، ۶۳ نفر آزمایش آنها مثبت شده و هنوز جواب آزمایش برخی نیامده است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: عمده این افراد مسافرینی بودند که از کشورهای حاشیه خلیج فارس آمده بودند. اگر افراد به دبی یا امارات مسافرتی داشته‌اند، حتما مراقبت کنند.

وی ادامه داد: حداکثر ۵ روز پس از اینکه پشه آلوده افراد را مورد گزش قرار دهد، علائمی چون افت فشار خون، ضعف، بی‌حالی و در صورت حاد بودن منجر به خون‌ریزی و حتی بستری می‌شود.

کریمی در پایان با توصیه به مردم در خصوص جمع‌آوری آب‌های راکد اطراف محل سکونت گفت: درمان این بیماری عمدتا علامتی است، یعنی با کاهش تب و دادن مایعات سعی می‌شود بیماری کنترل شود.

کد خبر 865787
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha