ورزشکاران برای بهترین عملکرد خود باید شبانه بین ۷ تا ۹ ساعت بخوابند و فاصله زمانی شام و زمان خوابیدن آن‌ها، ۳ ساعت باشد.

خواب

به گزارش همشهری آنلاین، خواب برای ورزشکاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و موقع خواب هورمونی در بدن انسان ترشح می‌شود که نام آن ملاتونین است.این هورمون تنظیم‌کننده چرخه خواب، بیداری و ساعت بیولوژیکی بدن است.

با بیدار ماندن زیاد شبانه در روند فعالیت این هورمون اختلال ایجاد می‌کنیم و به طور حتم اگر یک ورزشکار چنین روندی را طی کند فعالیت روزانه و عملکرد ورزشی آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

بر اساس این مطلب که از سوی سید محمد صحافی، روانشناس ورزشی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: کمیت و کیفیت خواب برای عملکرد ورزشکاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ خواب کافی برای یک انسان و به ویژه یک ورزشکار بین ۷ تا ۹ ساعت و موضوعی که ورزشکاران معمولا رعایت نمی‌کنند، کیفیت خواب و زمان خوابیدن آن‌ها است.

ورزشکاران حتما باید قبل از ساعت ۲۳ بخوابند و شام خود را زودتر میل کنند به گونه‌ای که حداقل ۳ ساعت بین شام و خوابیدن فاصله زمانی وجود داشته باشد و در ساعت پایانی شب از خوردن کافئین خودداری کنند. همچنین ورزشکاران باید از نگاه به موبایل و تلویزیون در ساعات پایانی شب خودداری کنند و در مکانی تاریک، آرام و کمی خنک بخوابند.

علاوه بر این ورزشکاران نباید فراموش کنند که یک ورزشکار حرفه‌ای باید سبک زندگی حرفه‌ای داشته باشد و خواب به موقع و با کیفیت، یکی از مهم‌ترین مواردی است که ورزشکار باید مدنظر قرار دهد.

بهترین ساعت خواب برای ورزشکاران | چند ساعت بین شام و خوابیدن فاصله زمانی وجود داشته باشد؟

کد خبر 865796
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha