تعدادی از لژیونرهای فوتبال ایران که فصل گذشته را در اروپا یا کشورهای آسیایی سپری کردند و در تیم ملی هم حضور داشتند، در بلاتکلیفی به سر می‌برند و هنوز تیم جدید خود را انتخاب نکرده‌اند.

لژيونرها

به گزارش همشهری آنلاین، فوتبال ایران دارای بازیکنان لژیونر زیادی است که هر کدام از آنها در لیگ‌های کشورهای حوزه خلیج فارس و یا اروپا مشغول فعالیت هستند. در پایان فصل فوتبالی در اکثر کشورها، برخی از بازیکنان ایرانی از تیم‌های خود جدا شده‌اند و اکنون وضعیت نامشخصی دارند.

میلاد محمدی، احسان حاج صفی، عارف غلامی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، سعید مهری، مهدی قایدی، علی قلی زاده، اللهیار صیادمنش، محمد محبی، محمد قربانی، مهدی طارمی و سردار آزمون از جمله مطرح ترین لژیونرهای فوتبال ایران هستند که از بین این اسامی جهانبخش و آزمون مهم‌ترین لژیونرهای فوتبال ایران هستند که مشخص نیست فصل آینده پیراهن چه تیمی را بر تن خواهند کرد.

محمدامین حزباوی

حزباوی، مدافع جوان ایرانی فصل گذشته فوتبال خود را در لیگ ستارگان قطر و در باشگاه السد دنبال کرد و در حالی که با این باشگاه قرارداد داشت، شامگاه دوشنبه ۱۸ تیر این باشگاه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توافق دوطرفه، حزباوی از این باشگاه جدا شده است. او با اینکه در السد عملکرد خوبی داشت و به تیم کمک‌های زیادی کرد، به دلیل برخی مسائل تصمیم به جدایی از این تیم گرفت. هنوز مقصد نهایی او مشخص نشده و احتمال اینکه بار دیگر به لیگ برتر ایران بازگردد وجود دارد.

مهدی قایدی

قایدی فصل گذشته و به صورت قرضی در تیم فوتبال الاتحاد کلبا بازی می‌کرد و توانست بهترین گلزن تیمش شناخته شود و عملکرد بسیار خوبی داشت. در پایان فصل با اینکه باشگاه الاتحاد کلبا خواهان تمدید قرارداد با او بود اما با توجه به اینکه قایدی تحت قرارداد با باشگاه شباب الاهلی امارات است مدیران این باشگاه هنوز با پیشنهاد مدیران الاتحاد کلبا موافقت نکرده‌اند.

اعضای تیم شباب الاهی اکنون برای برپایی اردو در کشور اتریش حضور دارند که خبری از مهدی قایدی در بین بازیکنان این تیم نیست تا جدایی او از این باشگاه بیش از پیش جدی شود. قایدی از باشگاه استقلال تهران هم پیشنهاد همکاری دریافت کرده بود اما بنا به دلایل شخصی بعید است بخواهد فوتبال خود را در لیگ برتر ایران ادامه دهد. قایدی هنوز برای آینده خود تصمیم نگرفته و مشخص نیست فصل جدید پیراهن چه تیمی را بر تن خواهد کرد. با این حال جنجالی که فصل گذشته به دلیل مسایل شخصی برای او ایجاد شد در تصمیم آینده اش تاثیرگذار خواهد بود.

سردار آزمون

آزمون پس از یک نیم فصل حضور در تیم بایرلورکوزن تصمیم گرفت فوتبال خود را زیر نظر «ژوزه مورینیو» در تیم رم ایتالیا دنبال کند و فصل گذشته با قرارداد قرضی به مدت یک فصل در این تیم ایتالیایی بازی کرد و در مجموع توانست ۳ گل برای این تیم به ثمر برساند. مدیران رم قصد به خدمت گرفتن دائمی آزمون را داشتند اما مدیران باشگاه بایرلورکوزن مبلغ ۱۲ میلیون یورو بابت انتقال آزمون درخواست مالی داشتند که با مخالفت رمی ها همراه شد.

آزمون اکنون بازیکن بایرلورکوزن محسوب می‌شود اما از آنجایی که «ژابی آلونسو» سرمربی مطرح اسپانیایی این تیم قصد استفاده از آزمون در تیم خود را ندارد این بازیکن به احتمال زیاد راهی یک تیم دیگر خواهد شد. آزمون از تیم سویا هم پیشنهاد همکاری دریافت کرده بود که مدیران این باشگاه اسپانیایی هم به دلیل درخواست مالی زیاد سران بایرلورکوزن هنوز راضی به انتقال آزمون به تیم خود نشده‌اند.

علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش، وینگر ایرانی که در تیم فاینورد هلند بازی می‌کرد، پس از گذراندن فصلی پرچالش و با توجه به برخی مسائل شخصی و حرفه‌ای، قرارداد او تمدید نشد تا از این تیم جدا شود. او در جستجوی تیم جدیدی است که بتواند دوباره به اوج برگردد. البته در هفته‌های گذشته برخی از رسانه‌های هلندی خبر از مذاکره مجدد جهانبخش با مدیران باشگاه فاینورد برای تمدید قرارداد خبر دادند اما تا به امروز سه شنبه ۱۹ تیر خبری از تمدید قرارداد او نبوده است و باید دید کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران چه تصمیمی برای آینده کاری خود خواهد گرفت.

کریم انصاری فرد

انصاری فرد یکی دیگر از بازیکنان لژیونر فوتبال ایران است که وضعیت نامشخصی دارد. او فصل گذشته در تیم فوتبال اومانیا قبرس بازی کرد و در ۴۶ بازی برای این تیم توانست ۶ گل به ثمر برساند. انصاری فرد در سال‌های اخیر با دوران اوج خود فاصله زیادی گرفته است و اُفت عملکردی او باعث شده تا پیراهن تیم ملی را نیز از دست دهد. انصاری فرد به دلیل مسائل خانوادگی قصد خروج از کشورهای یونان و قبرس را ندارد و با اینکه از یک باشگاه لیگ برتر در ایران پیشنهاد همکاری دریافت کرده است اما به احتمال زیاد فوتبال خود را در یکی از دو لیگ قبرس یا یونان پیگیری می‌کند.

عارف غلامی

غلامی در نیم فصل اول در هیچ تیم داخلی و خارجی عضویت نداشت و به صورت شخصی به تمرین می‌پرداخت. او در نقل و انتقالات زمستانی راهی لیگ کشور بوسنی و هرزگووین شد و به عضویت تیم ولژ موستار در آمد. غلامی با اینکه در دیدارهای کمی برای این تیم به میدان رفت اما توانست نمره قابل قبولی را کسب کند. مدیران باشگاه ولژ موستار خواستار تمدید قرارداد با این بازیکن هستند اما غلامی فعلاً راضی به این کار نشده است و معلوم نیست فصل آینده در چه تیمی حضور خواهد داشت.

سامان قدوس

قدوس پس از یک رفت و برگشت در تیم فوتبال برنتفورد انگلیس و با اتمام قراردادش با این باشگاه، از جمع شاگردان «توماس فرانک» جدا شد. قدوس در اکثر دیدارهای برنتفورد در لیگ جزیره نیمکت نشین بود و فرصت بایز اندکی به او می‌رسید. هافبک تیم ملی فوتبال ایران سابقه حضور در لیگ سوئد و فرانسه را نیز در کارنامه خود دارد اما مشخص نیست که فصل آینده پیراهن چه تیمی را بر تن خواهد کرد.

چندی پیش رسانه‌های سوئدی از حضور او در تیم مالمو خبر داده بودند که این موضوع نیز هنوز به طور رسمی اتفاق نیافتاده است.

بلاتکلیفی این بازیکنان ایرانی نشان‌دهنده پیچیدگی‌های بازار نقل و انتقالات است. هر یک از این بازیکنان با مسائل خاص خود درگیر هستند و امیدوارند به زودی مقصد نهایی‌شان مشخص شود تا بتوانند در تیم‌های جدیدشان بدرخشند و به موفقیت‌های بیشتری دست یابند.

کد خبر 865954
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha