رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند «دیوید بارنیا» رئیس موساد و رئیس شاباک فردا برای انجام مذاکرات در دوحه درباره توافق تبادل اسرای غزه راهی قطر می‌شوند.

پرچم اسرائیل -پرچم رژیم صهیونیستی

به گزارش همشهری آنلاین پایگاه خبری واللا هم نوشت پیشرفتی در مذاکرات قاهره پیرامون آتش‌بس و تبادل اسرای غزه حاصل شده است و رئیس سرویس اطلاعات آمریکا (سیا) به قطر و «برت مک‌گورک» مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا نیز به تل‌آویو سفر کرده است.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ۱۸ تیر به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد «ویلیام برنز»، رئیس سی‌آی‌ای، و «دیوید بارنئا»، رئیس موساد، روز چهارشنبه به قطر می‌روند و در این سفر همچنین با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، نخست وزیر قطر، دیدار می‌کنند.

همچنین یک منبع عالی‌رتبه گفت یک هیئت امنیتی مصری به منظور همگرایی دیدگاه‌های حماس و رژیم صهیونیستی جهت دستیابی به آتش‌بس در نزدیک‌ترین زمان ممکن، فردا عازم دوحه می‌شود.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع گزارش کرد در مذاکرات دوحه، در مورد رفع شکاف‌ها به ویژه آتش بس و هویت اسیران فلسطینی بحث و گفتگو خواهد شد.

تلویزیون این رژیم به نقل از مقامات صهیونیستی گزارش کرد پس از دو روز مذاکره در قاهره، پیشرفتی در مسائل مهم توافق تبادل اسرا حاصل شده است. احتمال می‌رود مذاکرات آتش‌بس پیچیده بوده و چندین هفته طول بکشد و هنوز صحبت خوش‌بینانه درباره توافق زود است.

قطر ماه‌هاست که با حمایت مصر و ایالات متحده با هدف دستیابی به اتش‌بس و تبادل اسرا، در حال انجام مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی است.

بارنیا روز جمعه در واکنش به درخواست میانجی‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس به دوحه رفته بود. مصر نیز قرار است که این هفته میزبان جلساتی در همین رابطه باشد.

کد خبر 865996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha