در پنجره تابستانی، هر خبری از اردوگاه سرخ‌ها آمده، مربوط به جدایی، تهدید و محرومیت بوده است.

تاراج پرسپولیس

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

اوضاع و احوال این روزهای پرسپولیس اصلا چنگی به دل نمی‌زند. اخباری که این روزها از اردوگاه سرخ‌ها مخابره می‌شود، عمدتا منفی و نگران‌کننده هستند؛ از موج جدایی ستارگان کلیدی تا نارضایتی باقی‌مانده‌ها، محرومیت، تهدید به رفتن و سایر قضایا. شرایط طوری شده که انگار حواس هیچ‌کس به قهرمان لیگ نیست، آن هم درست زمانی که قرار است سرخپوشان در نخستین دوره لیگ نخبگان آسیا حاضر شوند.

استارت با این ۳ نفر

هنوز سوت پایان فصل به صدا در نیامده بود که خبر جدایی ۳ستاره فیکس پرسپولیس بازتابی وسیع در رسانه‌های ورزشی پیدا کرد. این ۳ نفر علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی بودند؛ بازیکنانی که تصادفا(!) در مجلس ترحیم همسر محمدرضا زنوزی در تهران هم حضور یافته بودند و گفته شد قرار است تراکتوری شوند. در این میان دست‌کم می‌دانیم که اسماعیلی‌فر خداحافظی کرده و بیرانوند هم راه برگشت ندارد، هرچند در مورد ترابی فعلا خبرهای بیشتری منتشر نشده است. از قرار معلوم پرسپولیس در همین مرحله باید با چیزی حدود ۳۰درصد ترکیب اصلی فصل قبلش وداع کند.

دل حسن اینجا نیست

از سوی دیگر پرونده جدایی عبدالکریم حسن هم همچنان باز است، مدافع چپ استانداردی که البته یک فصل دیگر با سرخ‌ها قرارداد دارد اما رضا درویش، مدیرعامل باشگاه می‌گوید خودش به دلایل خانوادگی و... دوست دارد جدا شود. لحن درویش طوری است که به‌نظر می‌رسد باید جدایی حسن را هم قطعی دانست، فقط باشگاه دنبال آن است که چنین اتفاقی در شرایط مطلوب رقم بخورد و بیشترین سود را به سرخپوشان برساند.

داستان کنعانی

شاید می‌شد از محمدحسین کنعانی‌زادگان به‌عنوان یکی از معدود بازیکنان کلیدی تیم یاد کرد که با توجه به باقی ماندن یک فصل دیگر از قراردادش، خیال هواداران در مورد ادامه حضور او در تیم جمع است. حالا اما در مورد کنعانی هم خبرهای عجیبی به گوش می‌رسد؛ اینکه ایجنتش شکایت کرده، چندده هزار دلار جریمه شده و ۳جلسه محروم خواهد شد و به همین دلایل شاید باشگاه را راضی کند و با پذیرفتن یکی از پیشنهادهای پولساز خارجی‌اش جدا شود.

همه‌چیز در ابهام

بقیه اخبار نقل‌وانتقالاتی هم «فعلا» در پرسپولیس خیلی امیدبخش نبوده است. باشگاه هنوز صید درشتی در بازار نداشته، علی علیپور بعد از دور اول مذاکرات کمی مأیوس شده، داستان انتقال مهدی لیموچی همچنان در کش و قوس است، با عیسی آل‌کثیر توافق نشده و حتی علی نعمتی هم که اصل تمدید قراردادش با باشگاه بحث‌برانگیز است، برای ادامه حضور اختلاف ۱۰میلیاردی با قرمزها دارد. وضعیت گلر روشن نیست، مدافعان چپ و راست اصلی رفته‌اند و به جای آنها طبیعتا باید نفرات مناسب جایگزین شوند که خیلی هم کار سختی است. از سوی دیگر برخی گزینه‌های حضور در پرسپولیس هم واقعا دور از دسترس به‌نظر می‌رسند که از آن جمله می‌شود به علی قلی‌زاده اشاره کرد. حقیقت آن است که مدیران باشگاه تا اینجا نمره قبولی نگرفته‌اند؛ هرچند تجربه نشان می‌دهد تا زمان بسته شدن پنجره باید بردبار بود.

کد خبر 866045
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha