رسانه‌های روسی اعلام کردند که یک مقام کره‌شمالی در جریان سفر خود به روسیه، در حین شنا در یک استخر عمومی در خارج از مسکو غرق شده است.

غرق شدن دو نفر دررودخانه ارومیه

به گزارش همشهری آنلاین، رویترز نوشت: خبرگزاری بازا (BAZA) که اغلب اطلاعات منابعی در سرویس های امنیتی و پلیس را منتشر می کند، نام این مقام را کیم گئوم چول اعلام و اضافه کرد: نامبرده در ۱۱ ژوئیه (۲۱ تیر) در یک استخر عمومی در زلنوگراد، شهری در ۳۷ کیلومتری شمال غربی روسیه درگذشت.

خبرگزاری دولتی کره شمالی (KCNA) اوایل این ماه گزارش داد که یک هیات آموزش نظامی نخبگان این کشور در تاریخ هشتم ژوئیه (۲۴ تیر) با هواپیما به روسیه سفر کرده است. این اولین مبادله نظامی بین دو کشور از زمانی است که رهبران آن‌ها پیمانی را برای همکاری نظامی نزدیک‌تر امضا کردند.

این خبرگزاری گزارش داد که کیم گئوم چول، رئیس دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ، رهبری این هیات را بر عهده دارد.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، پس از تحصیل در سوئیس و در حالی که برای نقش خود به عنوان سومین رهبر کره شمالی آماده می‌شد، در این آکادمی نظامی حضور یافته بود.

طی خبری که به صورت جداگانه توسط کانال تلگرامی شات (SHOT) در روسیه منتشر شد، سفارت کره شمالی در مسکو امروز به درخواست رویترز برای تأیید مرگ و هویت کیم واکنشی نشان نداد.

پلیس مسکو، که به طور علنی درباره این حادثه اظهار نظری نکرده، در حال بررسی شرایط وقوع این حادثه است.

هر دو رسانه بازا و شات، مرد فوت شده را به‌عنوان یک بازدیدکننده رسمی کره شمالی در مسکو توصیف کرده‌اند. هیچ‌کدام از آن‌ها به رابطه او با آموزش نظامی اشاره نداشته و فقط گفته‌اند که او در بخش کشاورزی کار کرده‌ است.

بازا اعلام کرده است که کیم با همراهی یک مترجم به شهر زلونگراد سفر کرده بود تا در گرمای تابستان از استخر بولشوی کورودسکوی استفاده کند.

هر دو رسانه اعلام کردند زمانی که مترجم نتوانست کیم را که برای شنا رفته بود پیدا کند با پلیس تماس گرفت و روز بعد جسد او شناور در حوضچه استخر پیدا شد. هر دو رسانه سن او را ۶۴ سال اعلام کردند.

این حادثه در زمانی رخ می‌دهد که پیونگ یانگ و مسکو طی سال گذشته تعداد بی‌سابقه‌ای از ملاقات‌های سطح بالا را با یکدیگر داشته‌اند، که در نهایت منجر به اولین سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به کره شمالی در طی ۲۴ سال گذشته و امضای توافق‌نامه مشارکت راهبردی جامع شد.

روابط نظامی دو کشور به مقامات سئول و واشنگتن مربوط می شود که می گویند شواهدی مبنی بر ارسال تسلیحات توسط شمال به روسیه برای استفاده علیه اوکراین وجود دارد.

هرچند پیونگ یانگ و مسکو چنین ادعا هایی را رد می کنند.

کد خبر 867509
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha