گمانه‌زنی‌ درباره تشکیل کابینه دولت چهاردهم درحالی همچنان بحث داغ محافل سیاسی – رسانه‌ای کشور است که مواضع اخیر رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت آینده حاشیه‌ها و البته انتقادهای بسیاری را به‌دنبال داشته‌است.

پزشکیان

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: انتقادها از سخنان و مواضع ظریف، به‌عنوان رئیس شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم در شرایطی طی روزهای اخیر بالا گرفته که برخی معتقدند مسیری که این شورا برای انتخاب دولتمردان آینده در پیش گرفته، در تناقض با دیدگاه‌ها و رویکردهای اصولی رئیس‌جمهور منتخب است.

در چنین شرایطی آنچه زمینه‌ساز شکل‌گیری نگرانی‌هایی در میان افکارعمومی شده، این است که برخی اطرافیان رئیس‌جمهور منتخب در حال اتخاذ مواضع و رویکردهایی هستند که برخلاف مسیر ترسیمی ازسوی پزشکیان برای دولت آینده است.

نقد مواضع ظریف

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به روند انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم گفت: آنچه در شرایط کنونی اهمیت ویژه‌ای دارد، حل کردن این مساله است که رئیس‌جمهور ظریف است یا پزشکیان. آنچه ظریف در روزهای اخیر در تلویزیون مطرح کرد، جای نقد بسیاری دارد.

احمد سالک با اشاره به دیدگاه‌های ظریف درباره تشکیل کابینه دولت چهاردهم، افزود: ظریف اخیرا حرف‌هایی را دراین زمینه مطرح کرده که پشتوانه تجربی روشنی در جهان ندارد و مشخص نیست در شرایط کنونی تا چه اندازه می‌تواند گره از مشکلات موجود در کشور بگشاید.

وی عنوان کرد: معتقدم ایده‌ها و مواضعی که ظریف طی روزهای اخیر درباره روند تشکیل کابینه مطرح کرده، نسبت چندانی با دیدگاه‌های مطرح شده ازسوی رئیس‌جمهور منتخب ندارد. بنابراین شفاف‌سازی درباره کابینه دولت آینده ضرورتی است که باید ازسوی شخص رئیس‌جمهور منتخب انجام شود.

ماجرای موضع غیر قابل تحمل ظریف | تناقض سخنان ظریف با دیدگاه های رئیس‌جمهور منتخب چه بود؟

موضع غیر قابل تحمل رئیس شورای راهبری

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر ظریف درباره امتیازبندی گزینه‌های پیشنهادی حضور در کابینه دولت چهاردهم اظهارکرد: اینکه ظریف به‌صراحت در رسانه ملی اعلام کرد امتیازی به گزینه‌های پیشنهادی «شیعه» داده نمی‌شود، از موارد توهین‌آمیزی است که در کشور شیعه مطرح می‌شود و با دیدگاه‌های رئیس‌جمهور منتخب نیز در تضاد است.

سالک با بیان اینکه چنین مواضعی قابل تحمل نیست، ادامه داد: معتقدم این‌گونه بازی‌های سیاسی که برخی در جریان تشکیل کابینه درحال انجام آن هستند، به دولت چهاردهم در مسیر تحقق اهدافش کمکی نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه نوعی فریب جدید ازسوی برخی درحال طرح در فضای عمومی کشور است، تصریح کرد: تناقض‌های موجود در رویکردهای برخی اطرافیان رئیس‌جمهور منتخب در تشکیل کابینه دولت چهاردهم، حتی صدای برخی حامیان دوآتشه پزشکیان را نیز درآورده‌است.

دولت سوم روحانی؟

این فعال سیاسی اصولگرا اظهارکرد: یکی از تناقض‌های موجود این است که برخلاف تاکیدهای رئیس‌جمهور منتخب مبنی بر اینکه دولت چهاردهم، «دولت سوم روحانی» روحانی نخواهد بود، در ترکیب افراد تاثیرگذار در انتخاب گزینه‌های پیشنهادی حضور در کابینه، بسیاری از چهره‌های مهم دولت یازدهم و دوازدهم مشاهده می‌شود.

سالک تصریح کرد: باید مشخص شود که صداقت و شفافیت در روند تشکیل کابینه دولت چهاردهم در کجای کار قرار دارد. روندی که چهره‌هایی مانند ظریف در روند تشکیل کابینه دولت چهاردهم در پیش گرفته‌اند، نگرانی‌های قابل‌توجهی را برای افکارعمومی به‌وجود آورده‌است.

وی با تاکید بر اینکه رای مردم نباید وجه‌المصالحه برخی بازی‌های سیاسی شود، اضافه کرد: افرادی که در حال ایفای نقش در روند تشکیل کابینه دولت آینده هستند، باید با دلسوزی ویژه‌ای به دنبال افرادی باشند که بتوان با کمک آنها، مشکلات کشور را رفع کرد.

کد خبر 867808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • ایر IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    12 11
    اگر قرار بود نظرات اینها در دولت در نظر گرفته شود، به جلیلی رای می دادند، باید به این افراد گفت که تفکرات و سیاست ظریف و پزشکیان رای آورده است، پس لطفا دخالت ممنوع
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      0 1
      تفکرات ظریف سیخی چند اگر از همین اول کار قرار باشه بزنید زیر تک تک حرفهاتون خوش آمدید زودتر استعفا بدید یه ۸۰ سال دیگه هم مملکت را عقب نندازید
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    7 3
    ارزانی بیاد هر کی باشه شد.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    4 2
    درود
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 0
    در این‌گونه موارد تیتر میزنین رئیس‌جمهور منتخب، اما تیتر دولت سایه که میشه از مواضع آقای جلیلی حمایت می‌کنین چند چندین!
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
      3 2
      دولت سایه به نظرتون بده؟ به نظرتون اصلا دولت سایه نباید باشه؟ یا کلا از دولت سایه تنفر دارید؟ پس ظریف تو سایه پزشکیان چیکار میکنه شما با خودتون چند چندین بجز تناقض چیزی از شما ندیدیم
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    3 2
    ظریف همه جا هست و همه جا نظر می دهد که جای تعجب و تاسف است چون اینها 8 سال در قالب دولت های یازده و دوازه خسارت های زیادی به کشور زده اند. چرا اینها بازخواست نمی شوند؟ چرا آقای پزشکیان از اینها استفاده می کند؟
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۰
    4 2
    چیزی که الان هست و همه دارند میبینند اینه که ظریف رئیس جمهور است پزشکیان مسئول روابط عمومی کی به ظریف رای داده