آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی حاکی از این است که در سه ساله دولت سیزدهم، در کنار شروع به ساخت بیش از ۲.۶ میلیون واحد مسکن، اقدامات ویژه ای نیز برای تخصیص زمین شهری و روستایی انجام شده است.

ساختمان نهضت پرند

به گزارش همشهری آنلاین، کار دولت سیزدهم با شعار ساخت سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی رو به اتمام است و آمارها از موفقیت آن در بهبود وضعیت تولید مسکن و ارتقای رشد صنعت ساختمان از منفی ۶.۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به مثبت ۷.۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ حکایت دارد.

در عمر سه‌ساله دولت سیزدهم، احداث بیش از ۲.۶ میلیون واحد مسکونی آغاز شده که در مراحل مختلف ساخت هستند و آن‌گونه که مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در نشست تبیین دستاوردهای این وزارتخانه اعلام کرده، در سایر بخش‌های مرتبط با مسکن نظیر بازآفرینی شهری و تخصیص زمین دولتی نیز دستاوردهای دولت سیزدهم قابل دفاع بوده است.

بیشتر بخوانید:

روایت آمار از نهضت مسکنی دولت سیزدهم

دولت سیزدهم چه تعداد مسکن ساخته است؟ | آمار عجیب واگذاری زمین روستایی

کد خبر 868106
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    0 0
    امار 2/6 میلیون واحد وقتی قابل قبول است که کلید واحدها دست مردم بوده و قابل استفاده باشد والا اگر قراره مثل ازاد راه شمال کلنگش را بزنیم و نیم قرن طول بکشه خنده دار خواهد بود . در این کشور کارخانه هایی داریم که بیش از 10 سال است کلنگ زنی شده اند اما حتی یک تجهیز ان هم نصب نشده است فقط شده سفره پر برکتی برای مدیران عامل و دوستان و اشنایان که صفا کنند ؛ پول و امکانات خوب بگیرند ؛ سفر خارج برند و...البته قطعا داستان مسکن ملی ریاست جمهور شیهد با این مثال قابل مقایسه نیست .