مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۶
۰ نفر

یک مطالعه جدید بر «اهمیت الگوهای منظم خواب به‌عنوان یک راهکار برای کاهش دیابت نوع ۲» تاکید می‌کند.

خواب و سرطان

به گزارش همشهری آنلاین، الگوی نامنظم خواب زمانی بر روتین خواب شما سیطره پیدا می‌کند که شما یک شب به مدت طولانی و کافی بخوابید اما در شب دیگر چند ساعت کمتر از حد معمول خوابیده باشید. این بی‌نظمی بر تغییر متوسط بین ۶۰ دقیقه یا بیشتر در طول مدت زمان خواب در شب‌های مختلف اتلاق می‌شود.

تداوم این الگو یک بی‌نظمی فاحش را در بهداشت خواب شما ایجاد می‌کند که بسیار ناسالم و خطرناک است. مطالعه جدیدی در این زمینه صورت گرفته که نشان می‌دهد الگوهای «نامنظم» خواب می‌تواند یک ریسک فاکتور برای دیابت نوع ۲ باشد.

به گفته سرپرست تیم تحقیقات، نتایج حاصل از این مطالعه بر اهمیت الگوهای ثابت و منظم خواب به عنوان یک استراتژی برای کاهش دیابت نوع ۲ تاکید می‌کند. این مطالعه، اطلاعات و داده‌های خواب و سلامت بیش از ۸۴۰۰۰ نفر، با میانگین سنی ۶۲ سال، را در بریتانیا مورد بررسی قرار داد؛ که در آغاز مطالعه هیچ‌یک از این افراد به دیابت مبتلا نبودند.

در پایان دوره تحقیقات، پژوهشگران ارتباط واضحی بین الگوهای نامنظم خواب و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ پیدا کردند. افرادی که الگوی خواب نامنظم داشتند، در مقایسه با افرادی که روتین خواب شبانه آنها تفاوت چندانی نداشت، ۳۴ درصد بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند.

این رفتار اشتباه و رایج باعث دیابت و قند خون می‌شود

رابطه بین خواب و سطح قند خون

خواب، امکان بازسازی و ترمیم بافت‌ها را برای بدن فراهم می‌کند. در نتیجه، داشتن یک خواب خوب شبانه مزایای بسیاری بر سلامت کلی دارد. ارتباط بین خواب و عملکرد سیستم غدد درون‌ریز به ویژه برای بیماران دیابتی مهم است. سیستم غدد درون‌ریز، ترشح هورمون‌هایی مانند انسولین را تنظیم می‌کند. از آنجا که هورمون‌های زیادی در زمان‌های مختلف روز ترشح می‌شوند، داشتن یک برنامه منظم خواب تضمین می‌کند که عملکرد غدد درون‌ریز منظم باقی بماند.

کد خبر 868557
منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha