حسین امامی راد گفت: دولت سیزدهم توانست حجم قابل توجهی از کارخانه‌های ورشکسته کشور را احیا کند. در ایران، بسیاری از کارخانه‌های به دلیل ورشکستگی و مسائل مالی ورشکسته شدند و دست به تعدیل نیرو زدند.

رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امامی‌راد، نماینده مجلس شورای اسلامی: دولت‌ مرحوم شهید رئیسی در عرصه‌های مختلف توانسته بود توفقات قابل‌توجهی کسب کند. فارغ از دستاوردهایی که در سیاست خارجه و دیپلماسی اقتصادی عاید ایران شد، در داخل کشور نیز این دولت توانست موفقیت و عملکرد مطلوبی از خود به نمایش بگذارد.

نخست؛ شروع دولت سیزدهم مقارن بود با شیوع و فراگیری وحشتناک بیماری کرونا. علی‌رغم اینکه در جامعه ایرانی تا حد زیادی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شد و مدارس و دانشگاه‌ها نیز تعطیل بودند، اما شاهد آن بودیم که در برهه‌ای از زمان تعداد کشته‌شده‌ها از این بیماری به روزی 700 تن نیز می‌رسید! با این اوصاف مسأله مهار بیماری کرونا و به حداقل رساندن تلفات این ویروس، و از آنسوی حرکت به سمت ساخت و تولید واکسن از جدی‌ترین اقدامات دولت سیزدهم بود. موضوع ساخت واکسن در ایران بعد مدتی به حد تولید انبوه رسید و ما توانستیم از این جهت صادرات داشته باشیم؛ به عبارتی دولت سیزدهم در قبال کرونا هم توانست سلامت بهداشتی جامعه را بازگرداند و تأمین کند و هم توفیق یافت آورده اقتصادی و سرمایه‌ای برای کشور از قِبَل صادرات واکسن داشته باشد.

دوم؛ دولت سیزدهم توانست حجم قابل توجهی از کارخانه‌های ورشکسته کشور را احیا کند. در ایران، بسیاری از کارخانه‌های به دلیل ورشکستگی و مسائل مالی ورشکسته شدند و دست به تعدیل نیرو زدند. این امر موجب مشکلات معیشتی بسیاری شده بود که دولت شهید رئیسی توانست با حمایت از این کارخانه‌ها دست به احیا و بازگشایی مجدد آن‌ها بزند. احیای این کارخانه‌ها نفع و آورده زیادی برای کشور و اشتغال‌زایی جامعه خواهد داشت.

سوم؛ در دولت شهید رئیسی ما شاهد بازگشت حجم عظیمی از پول‌های بلوکه شده ایران به کشور بودیم. موضوعی که شاید پیش از آن چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت در دولت شهید رئیسی با جدیت تمام پیگیری شد و سرمایه‌های نگه‌داشته شده‌ای که ایران نه حق برداشت آن را داشت و نه سودی از آن به کشور تعلق می‌گرفت در دولت شهید رئیسی آزاد شد و به کشور بازگردانده شد. این امر در کاهش برخی شاخص‌های اقتصادی اثرگذار بود.

چهارم؛ گرچه عضویت ایران در بریکس و سازمان همکاری شانگهای یک اقدام در قبال سیاست خارجی بود، اما اثرگذاری آن بر وضعیت داخلی کشور تا حد بسیار زیادی مشهود است. مقام معظم رهبری بارها اشاره داشتند که در قبال موضوع اقتصاد به همکاری و تعامل با کشورهای همسایه و آسیایی رو بیاوریم که متأسفانه آن زمانی که این سخن مطرح شد؛ چندان مورد توجه قرار نگرفت. همچنین ایشان تأکید داشتند که سیادت دلار باید حذف شود. عضویت ایران در این گروه‌های اقتصادی کمک بسیار زیادی به اقتصاد کشور کرد.

پنجم؛ نکته قابل توجه دیگر این است که در دولت شهید رئیسی یک عزم قابل توجه در قبال مبارزه با فساد وجود داشت. شهید رئیسی با توجه به پیشینه‌ای که در قوه قضائیه داشتند، با بسترهای فسادزا آشنا بوده و با کمک قوه قضائیه به ریاست آقای اژه‌ای و همچنین مجلس در راستای مبارزه با فساد اقدامات جدی کردند.

کد خبر 868854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha