مدیریت کردن روابط اجتماعی گاهی می تواند دشوار باشد. شما اغلب متوجه می شوید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند. در حالی که تسلیم شدن در برابر شک و تردید به خود و تفکر منفی آسان است، روانشناسی بینش هایی دارد که ممکن است شما را شگفت زده کند.

سبک زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hack spirit، نشانه های واضحی وجود دارد که دیگران بیش از آنچه تصور می کنید دوستتان دارند. و خنده دار است که چگونه ما اغلب این علائم را در حین تجزیه و تحلیل بیش از حد موارد منفی نادیده می گیریم.

در این مقاله، به هشت مورد از این نشانه ها می پردازیم.

۱) مردم به شما کمک می کنند
ما اغلب قدرت یک «سلام» ساده را دست کم می گیریم. با این حال، این اغلب یکی از گویاترین نشانه هایی است که نشان می دهد شخصی برای حضور شما در زندگی اش ارزش قائل است.

طبق روانشناسی، افرادی که شما را دوست دارند و از شما قدردانی می کنند، به طور طبیعی تمایل دارند با شما ارتباط برقرار کنند. آن‌ها بدون هیچ دلیلی تماس می‌گیرند و در مورد روز شما، حال و هوای شما و وضعیت رفاهی شما می‌پرسند.

این نشانه توجه و محبت واقعی است. بنابراین دفعه بعد که پیام یا تماس غیرمنتظره ای دریافت کردید، به یاد داشته باشید: این نشانه این است که بیش از آنچه فکر می کنید دوست داشته می شوید.

۲) چیزهای کوچک را به یاد می آورند
همه چیز در مورد جزئیات کوچکی است که کسی در مورد شما به خاطر می آورد. مواردی را که گذرا به آنها اشاره کردید، شاید حتی آنها را فراموش کرده اید، اما اینطور نشد.

در مورد دیگران هم همینطور است. وقتی مردم جزئیات کوچک زندگی شما را به یاد می آورند، این نشانه کاملاً واضحی است که آنها به شما اهمیت می دهند.

چنین ژست‌هایی را که بی‌اهمیت هستند، نادیده نگیرید. آنها نشانه های ظریفی از عشق و احترام دیگران به شما هستند.

۳) آنها در مواقع بحران حضور دارند
مطالعه‌ای که توسط دانشگاه تگزاس انجام شد نشان داد که یکی از قوی‌ترین شاخص‌های دوستی واقعی، نحوه واکنش یک فرد در زمان‌های بحران است.

وقتی مردم در تاریک‌ترین لحظات کنار شما هستند، نه فقط در زمان‌های شاد و آسان، احساسات آنها نسبت به شما را به خوبی نشان می‌دهد. آنها مایلند بار شما را کم کنند، آسایش را فراهم کنند و در هنگام سختی در کنار شما بایستند.

این نوع حمایت عاطفی یکی از قوی‌ترین نشانه‌هایی است که نشان می‌دهد شما بیش از آنچه تصور می‌کنید دوست داشته می‌شوید و برایتان ارزش قائل هستند.

۴) به مرزهای شما احترام می گذارند
احترام به مرزهای شخصی یک جنبه اساسی هر رابطه سالم است. وقتی مردم محدودیت‌های شما را تأیید می‌کنند و به آنها احترام می‌گذارند، این بیانیه تاکیدی است از عشق و مراقبت آنها نسبت به شما.

اگر وقتی «نه» می‌گویید گوش می‌دهند، زمانی که به آن نیاز دارید به شما فضا می‌دهند، به انتخاب‌ها و تصمیم‌های شما احترام می‌گذارند، حتی اگر مخالف باشند، این عشق آنها را به شکلی عمیق نشان می‌دهد. این بدان معنی است که آنها برای احساسات و فردیت شما ارزش قائل هستند.

در اصل، احترام به مرزها به منزله اعتراف به حق شخص مقابل برای فضای شخصی و ابراز وجود است. اگر کسی به طور مداوم این کار را برای شما انجام می دهد، نشانه واضحی است که بیش از آنچه فکر می کنید دوست داشته می شوید.

۵) موفقیت های شما را جشن می گیرند
عشق فقط به این نیست که در زمان های سخت حضور داشته باشید، بلکه به معنای شادی در زمان های خوب نیز هست. وقتی مردم واقعاً شما را دوست دارند، پیروزی‌های شما را طوری جشن می‌گیرند که انگار مال خودشان است.

آنها اولین کسانی هستند که وقتی موفق می شوید به شما تبریک می گویند، با صدای بلند تشویق می کنند، و کسانی هستند که واقعاً از دیدن پیشرفت شما خوشحال می شوند. آنها از موفقیت شما احساس خطر نمی کنند. در عوض، در شادی شما غرق می شوند.

این شادی صمیمانه در دستاوردهای شما فقط به خاطر مؤدب بودن نیست، بلکه نشانه قدرتمندی از عشق است. این نشان می دهد که آنها برای شادی شما ارزش قائل هستند و موفقیت شما نیز برای آنها شادی به ارمغان می آورد. این نشانه زیبایی است که نشان می دهد شما واقعاً بیش از آنچه تصور می کنید محبوب هستید.

۶) با شما صادق هستند
صداقت یکی از واقعی ترین اشکال عشق است. شاید شنیدن حقیقت همیشه آسان نباشد، اما برای رشد و درک ضروری است.

وقتی کسی مایل است با شما صادق باشد، حتی وقتی سخت است، سطح عمیقی از احترام و عشق را نشان می دهد. این نشانه ای است که شما بیش از آنچه فکر می کنید دوست داشته می شوید.

۷) برای شما فداکاری می کنند
فداکاری کلمه سنگینی است و وزن زیادی در روابط دارد. وقتی کسی حاضر است چیزی را که به نفع شما ارزش دارد کنار بگذارد، این نشانه روشنی از عشق او به شما است.

این ممکن است به سادگی تغییر برنامه های آنها برای کمک به شما یا چیز مهم‌تری مانند قرار دادن نیازهای شما بالاتر از آنها در یک موقعیت چالش برانگیز باشد. این فداکاری ها، چه بزرگ و چه کوچک، نشانه های قدرتمندی از محبت و توجه آنها به شماست.

عشق فقط حرکات بزرگ و کلمات شیرین نیست. اغلب در این فداکاری های کوچکی که مردم برای شما انجام می دهند یافت می شود. اگر کسی به خاطر شما فداکاری می کند، این نشانه قوی است که بیش از آنچه تصور می کنید دوستتان دارند.

۸) به شما گوش می دهند
گوش دادن واقعی، یکی از عمیق ترین راه های ابراز عشق است. وقتی مردم گوش می دهند تا بفهمند، نه فقط برای پاسخ دادن، این نشان می دهد که آنها واقعاً برای افکار و احساسات شما ارزش قائل هستند.

اگر کسی هنگام صحبت کردن، توجه بی‌نظیر خود را به شما نشان می‌دهد، اگر به داستان‌های شما علاقه نشان می‌دهد، اگر آنچه را به اشتراک گذاشته‌اید به خاطر می‌آورد و بعداً به آن رجوع می‌کند - این نشانه‌های احترام و مراقبت عمیق است.

در دنیایی که همه عجله دارند، جایی که اغلب حواسمان به یک میلیون چیز پرت می شود، اگر کسی وقت بگذارد و واقعاً به شما گوش دهد، این عشق است. و این مهمترین نشانه این است که شما بیش از آنچه تصور می کنید دوست داشته شده اید.

سخن پایانی

در پایان، همه چیز به یک حقیقت اساسی ختم می شود: همه ما لایق عشق هستیم و اغلب بیش از آنچه که تصور می کنیم دوست داشته می شویم.

این نشانه‌ها فقط نشانه‌ای از محبت دیگران نیستند، بلکه یادآوری‌هایی برای قدردانی از آن محبت‌ها هستند. آن‌ها به ما می‌آموزند برای افرادی که در زندگی‌مان ظاهر می‌شوند، چه بزرگ و چه کوچک، ارزش قائل شویم.

مهمتر از آن، این نشانه ها به عنوان آینه ای برای ما عمل می کنند تا شایستگی خود را ببینیم. آن‌ها به ما نشان می‌دهند که ما مهم هستیم، برایمان ارزش قائل هستند، که ما را دوست دارند.

دالایی لاما یک بار گفت: «عشق و شفقت یک ضرورت است، نه تجملات. بدون آنها، بشریت نمی تواند زنده بماند.»

بنابراین دفعه بعد که به ارزش خود یا اینکه چقدر دوستتان دارید شک کردید، این علائم را به خاطر بسپارید. و به یاد داشته باشید که خود را نیز دوست داشته باشید، زیرا عشق به خود اولین قدم برای تشخیص عشق دیگران است.

کد خبر 868218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha