در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم گرمای هوای تهران تا هفته آینده، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران دمای هوای پایتخت را تا روز یکشنبه هفته آینده در وضعیت زرد و میزان اشعه فرابنفش را در وضعیت خطرناک اعلام کرد.

هشدار زرد

به گزارش همشهری آنلاین، پدرام قودجانی، رئیس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌و گو با همشهری، با بیان این مطلب گفت: سازمان هواشناسی در اطلاعیه قبلی دمای هوای تهران را تا روز جمعه در وضعیت هشدار زرد اعلام کرده بود اما بر اساس آخرین هشداری که صادر شده با توجه به تداوم گرمای هوا در هفته آینده، هشدار زرد تا روز یکشنبه تمدید شده است.

قودجانی با بیان اینکه طی هفته اینده تداوم افزایش دما تا حدود ۴۲ درجه را خواهیم داشت، افزود: در بعضی از نقاط تهران ازجمله ورامین و دیگر نقاط این محدوده دمای هوا احتمالا تا ۴۲ درجه می‌رسد اما در نقاط دیگر نیر افزایش دما تا ۴۰ یا ۴۱ درجه را خواهیم داشت.

او درباره وضعیت اشعه فرابنفش در روزهای آتی نیز توضیح داد: UV یا اشعه فرابنفش تا عدد ۳ خطر خاصی ندارد، عدد ۴ و ۵ در مدت کوتاه خطرساز نیست اما بهتر است مردم زیاد در معرض آن قرار بگیرند، اما از اعداد ۸ به بالا برای افراد خطرزا است و آسیب زیادی به پوست و چشم وارد می‌کند. قودجانی افزود: میزان UV پیشبینی شده تا روز یکشنبه در هوای تهران به عدد ۱۰ تا ۱۱ و حتی در نقاط جنوبی و غربی تهران به عدد ۱۲ خواهد رسید که بسیار خطرناک است.

رئیس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به مردم توصیه کرد که جز در موارد اضطراری تردد در شهر نداشته باشند و در صورت نیاز به خروج از منزل از لباس‌های روشن،نازک و آستین بلند، کلاه و عینک آفتابی و کرم های محافظت کننده از پوست استفاده کنند. او همچنین از مردم خواست ضمن استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند تا از تشدید گرما جلوگیری شود.

قودجانی درباره اینکه چرا قبلا وعیت هشدار هوای تهران، به رنگ نارنجی اعلام شده بود توضیح داد: هشدار زرد مربوط به زمانی است که دمای هوا تا ۵ درجه نسبت به میانگین دمای ۱۰ سال اخیر بالاتر باشکه در حال حاضر هوای تهران چنین شرایطی دارد اما افزایش ۸ درجه ای دمای هوا نسبت به میانگین ۵ تا ۰ ساله و تداوم آن به مدت ۲ روز موجب صدور هشدار نارنجی می شود که در حال حاضر هوای تهران چنین وضعیتی ندارد.

کد خبر 869346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha