رئیس اداره پایش و مدیریت منابع و شاخص های محیط زیست شهرداری تهران از شناسایی ١٠٢ منبع آلاینده محیط زیست در جریان اجرای دستورالعمل معرفی و کنترل منابع آلاینده شهر تهران خبر داد. طی ٣ ماه نخست امسال در سطح مناطق پایتخت شناسایی شد.

ضایعات

همشهری آنلاین: به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، علیرضا طاهری، رئیس اداره پایش و مدیریت منابع و شاخص های محیط زیست شهرداری تهران در این زمینه گفت: اجرای دستورالعمل «معرفی و کنترل منابع آلاینده محیط زیست شهر تهران» از سال گذشته عملیاتی شده و این دستورالعمل در حال حاضر در سه فاز اجرایی شامل شناسایی و معرفی منابع آلاینده و مستندسازی، بررسی مدارک و گردش ستادی و کنترل آلودگی و پایش دوره ای در حال اجراست.

او هدف از اجرای این دستورالعمل را کاهش و کنترل معضلات محیط‎زیستی و بهداشتی و همچنین جلوگیری از تخلفات محیط‎زیستی و نظارت بر فعالیت‎های صنعتی و کارگاهی، صنفی، شغلی، خدماتی و پروژه‌های شهری، عمرانی و صنعتی در شهر تهران اداره کل محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: با اجرای این دستورالعمل طی سه ماه نخست سال جاری در سطح مناطق ٢٢ گانه موفق به شناسایی بیش از ١٠٢ منبع آلاینده شده ایم.

طاهری اضافه کرد: شهر تهران علاوه بر بخش های مسکونی و صنعتی، دارای حدود ٧٢٠ رسته شغلی و ٦٤٠ هزار فعالیت صنفی و شغلی است که با وجود تجربیات قبلی مدیریت شهری در ابتدای اجرای دستورالعمل امکان بررسی همه آنها از منظر آلودگی میسر نیست، لذا در گام نخست واحدهایی که بیشترین پتانسیل آلودگی با بیشترین تاثیر را در محیط زیست دارند و از نظر قانون شهرداری ها، امکان بررسی و برخورد با آنها میسر است در اولویت قرار گرفته اند.

رئیس اداره پایش و مدیریت منابع و شاخص های محیط زیست شهرداری تهران، مراکز دارای بیشترین آلودگی را شامل تعمیرگاه ها و خدمات خودرویی، کارواش ها،آبکاری، فروشندگان انبارهای ضایعات، ریخته گری و ذوب فلزات، کشتارگاه ها و مراکز عرضه دام، رستوران ها و مراکز تولید و عرضه مواد غذایی، مراکز بازیابی اوراق انواع خودرو، موتورسیکلت و ماشین آلات راهسازی، صنعتی و کشاورزی عنوان کرد.

رئیس اداره پایش و مدیریت منابع و شاخص های محیط زیست این اداره کل، در پایان یادآور شد: ادارات محیط زیست مناطق ٢٢ گانه با استفاده از منابع اطلاعاتی موجود و از طریق پایش میدانی باید اقدام به شناسایی منابع آلاینده و مستندسازی و تهیه اسناد کنند که بر این اساس مناطق ١، ٩،١٦ و ١٧ موفق ترین مناطق شهر تهران در اجرای دستورالعمل فوق بوده اند .

کد خبر 870545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha