نها ساعاتی پیش از آن که المپیک ۲۰۲۴ پاریس به صورت رسمی کار خود را آغاز کند، شبکه راه آهن فرانسه با یک خرابکاری برنامه ریزی شده روبرو شد.

قطار پاریس

همشهری آنلاین: تنها ساعاتی پیش از آن که المپیک ۲۰۲۴ پاریس به صورت رسمی کار خود را آغاز کند، شبکه راه آهن فرانسه با یک خرابکاری برنامه ریزی شده روبرو شد. براساس گزارش رادیو فرانسه، همزمان با این خرابکاری، ایستگاه مونپارناس پاریس و دیگر ایستگاه‌ها پر از مسافرانی بود که قطارهای آنان تاخیر داشتند یا آمدن آن‌ها لغو شد. گفته شده است که برخی از مسافران ساعت ها به دلیل اختلالات در شبکه ریلی در انتظار قطار بودند. در خارج از فرانسه و در بروکسل بلژیک نیز، «اورو ستار» اعلام کرد که تمام قطارهای سریع السیر به مقصد و از پاریس به خط دیگری تغییر مسیر داده و از هر چهار قطار یک قطار لغو می شود. شبکه راه آهن فرانسه هم اعلام کرد که تمام قطارهای سریع السیر در حال تغییر مسیر هستند و به هر سفر ۹۰ دقیقه زمان بیشتر اضافه می شود. شرکت ملی راه آهن آلمان هم در یک اطلاعیه کوتاه گفت که قطارها بین فرانسه و آلمان به دلیل خسارت لغو شده و یا با تأخیر مواجه شده اند. «گابریل آتال»، نخست‌وزیر فرانسه هم گفت که خرابکاری و آتش‌سوزی که بخش‌های کلیدی شبکه ریل فرانسه را در آستانه بازی‌های المپیک هدف قرار داد، هدف روشنی برای مسدود کردن شبکه قطارهای پرسرعت داشت.

مکان حملات علیه راه آهن: آتش سوزی های عمدی در زیرساخت‌های ریلی در کورتالین در غرب، کروسیل در شمال و پاگنی-سور-موزل در شرق فرانسه

مناطق تحت تاثیر: لغو رفت و آمد خطوط راه آهن در شمال، غرب و شرق فرانسه

۸۰۰۰۰۰ شهروند: دچار اختلال در امور رومزه کاری

جنبش «شورش علیه انقراض»: گروه مورد اتهام در ارتباط با خرابکاری‌ها

هدف جنبش «شورش علیه انقراض»: با گرایش چپ افراطی و ادعای مقابله با تخریب محیط زیست از طریق نافرمانی مدنی

۵۰ نفر: آمار افراد بازداشت شده در فرانسه با اتهام و ظن خرابکاری در خطوط ریلی

کد خبر 870612
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha