سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سفر «انریکه مورا» به تهران را فرصتی برای تعامل با مقامات دولت آینده ایران و انتقال مواضع اتحادیه اروپا خواند.

انریکه مورا در تهران

به گزارش همشهری‌آنلاین، «پیتر استانو» سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنج‌شنبه) توضیحاتی درباره سفر «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران برای شرکت در مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری ایران ارائه کرد.

انریکه مورا حامل چه پیامی برای تهران بود؟
پیتر استانو

استانو گفت: این مبنایی شد تا (انریکه مورا) برای مراسم تحلیف در تهران حضور داشته باشد و از تعامل خود با مقامات دولت آینده ایران در تهران برای انتقال مواضع اتحادیه اروپا در مورد همه مسائل مربوط به ایران استفاده کند.

وی با بیان اینکه «روابط میان ایران و اتحادیه اروپا به دلایل مختلفی در سطح بسیار پایینی قرار دارد» گفت: ما فعالانه با این مسائل مقابله می‌کنیم. اینها پیام‌هایی است که ما به آن‌ها می‌دهیم. اینها مسائلی است که ما سعی می‌کنیم با آنها حل‌وفصلشان کنیم.

سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین به نقش این بلوک در حصول توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و افزود: اتحادیه اروپا مدت‌هاست به عنوان «تسهیل‌کننده» برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توافقی چندجانبه که هدف آن محدود کردن توسعه برنامه هسته‌ای ایران بود، عمل کرده است.

انریکه مورا حامل چه پیامی برای تهران بود؟
انریکه مورا در مراسم تحلیف پزشکیان

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، انریکه مورا پس از پایان سفر به تهران با انتشار پیامی در حساب کاربری‌ خود در شبکه اجتماعی ایکس از دیدار مجدد با عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی کشور که عضوی از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران بود ابراز خرسندی و تاکید کرد: «مشتاقانه منتظر همکاری دوباره با او هستم».

انریکه مورا حامل چه پیامی برای تهران بود؟

مورا روز چهارشنبه در تهران با «عباس عراقچی» دبیر شورای راهبردی روابط خارجی دیدار کرد.

پیشتر اعلام شده بود که طرفین در این دیدار درباره ابعاد و موضوعات مختلف روابط ایران و اروپا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 871076
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha