« ایران، رژیم اسرائیل را چگونه مجازات خواهد کرد؟ گمانه‌ها بسیار متنوع‌، و برای رصدگران صهیونیست سردرگم‌کننده است. اکنون، دیگر مسئله این نیست که آیا موشک‌ها و پهپادهای ایران (و مقاومت لبنان و یمن و عراق و سوریه) می‌توانند از تور راداری و پدافندی اسرائیل و حامیانش عبور کنند؟»

ایران موشک بالستیک ایران

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه کیهان در یادداشتی با عنوان «عملیات ترکیبی ویژه در مدار ۳۶۰ درجه » از محمد ایمانی نوشت:


۱) اقدامات تروریستی، همان قدر که دشوار می‌نماید، سهل هم هست. نمونه نزدیک، ترور دونالد ترامپ، آن هم بدون دخالت هیچ سرویس خارجی و با وجود شدیدترین حفاظت‌های امنیتی است. تیری که از سوی یک جوان آمریکایی در پنسیلوانیا شلیک شد، می‌توانست رئیس‌جمهور سابق (و احتمالا آتی) آمریکا را از پا درآورد. موضوع مهم در ماجرای ترور شهید اسماعیل هنیه، شناسایی و بستن رخنه‌های امنیتی است و مهم‌تر از آن، زدن ضربات دردناک و پشیمان‌کننده به بانیان ترور، در عمق موجودیت آنهاست.

۲) ایران، رژیم اسرائیل را چگونه مجازات خواهد کرد؟ گمانه‌ها بسیار متنوع‌، و برای رصدگران صهیونیست سردرگم‌کننده است. اکنون، دیگر مسئله این نیست که آیا موشک‌ها و پهپادهای ایران (و مقاومت لبنان و یمن و عراق و سوریه) می‌توانند از تور راداری و پدافندی اسرائیل و حامیانش عبور کنند؟ و آیا ایران و متحدانش، اراده چنین کاری را دارند یا نه؟ پاسخ هر دو سؤال، آری است و ایران، این پاسخ صریح را ۲۵ فروردین ماه گذشته نشان داد؛ هنگامی که دو پایگاه نظامی و یک مرکز جاسوسی را در عمق سرزمین‌های اشغالی درهم کوبید. این عملیات بی‌سابقه طی هفت دهه گذشته، چنان سهمگین بود که تا چند هفته، در کانون تحلیل رسانه‌های غربی و عبری قرار داشت، از جمله:
- آلون بن دیوید تحلیلگر نظامی روزنامه معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد. در حین حمله، لحظات سختی را تجربه کردیم. ترس، تمام وجود سربازانی را که در پایگاه‌ها حضور داشتند، فرا گرفته بود.
- اکونومیست: در عملیات‌ موشکی و پهپادی ایران، شاهد همکاری دوستان اسرائیل بودیم. اما ایران، تابوی حمله به اسرائیل را شکست.
- نیویورک تایمز: مقامات اسرائیل نسبت به شدت پاسخ ایران، دچار اشتباه محاسباتی شدند. چند مقام آمریکایی و یک مقام ارشد اسرائیلی گفتند: اسرائیلی‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند و فکر می‌کردند ایران، واکنش شدیدی نشان نخواهد داد.
-‌ هاآرتص، به قلم آلون پینکاس (کنسول پیشین اسرائیل در نیویورک): بازدارندگی اسرائیل که با حمله حماس در ۷ اکتبر آسیب جدی خورده بود، با حمله ۱۴‌آوریل ایران، از بین رفت.
- بی‌بی‌سی: تحقیقات ما، خسارت‌های حمله ایران به پایگاه نواتیم اسرائیل را تأیید می‌کند. این حمله بی‌سابقه، از نظر نظامی- اطلاعاتی پُراهمیت است. ایران با ۱۷۰ پهپاد، ۱۲۰ موشک بالستیک و ۳۰ موشک کروز به اسرائیل در سه مرحله حمله کرد... پایگاه هوائی نواتیم، یکی از پایگاه‌های اصلی اسرائیل در ۲۰ کیلومتری مرکز هسته‌ای دیمونا است و حمله به آن می‌تواند حامل پیامی تهدیدآمیز باشد.
- نیویورک تایمز: اسرائیل با پاسخ پیچیده و تسلیحات پیشرفته ایران روبه‌رو شد. در این حمله ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک شد.
- یورونیوز: پهپادهای شاهد در حمله به اسرائیل مورد استفاده قرار گرفتند. این پهپادها، به ابزار کارآمد جنگی تبدیل شده‌اند و هنگام اصابت، همه چیز را نابود می‌کنند. پهپادهای مهاجم به اسرائیل، تسلیحاتی ویرانگر و مخوف هستند.
- گاردین: ایران می‌تواند در هر زمان، دوباره حمله کند. سیاست بازدارندگی اسرائیل، تکه ‌تکه شده و سقوط کرده. ایران، اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست.
- اسپوتنیک: موشک ‌های ایران به حفاظت‌شده‌ترین نقطه دنیا اصابت کرد. گستردگی اقدام، اسرائیل را وادار کرد تا سامانه‌های ضد موشکی خود و آمریکا را در سراسر منطقه رو کند. حالا نقشه کامل این سیستم دفاع موشکی در اختیار ایران است.
- شبکه ABC News: حداقل ۹ موشک بالستیک به پایگاه‌های هوائی استراتژیک اسرائیل اصابت کرد و به باند اصلی، یک هواپیمای ترابری C-۱۳۰ و چندین انبار آسیب رساند.
- اسرائیل هیوم: ایران دیگر هیچ هراسی از جنگ ندارد و این بدترین خبر برای آمریکا و اسرائیل است.
- یدیعوت آحارونوت: مهم‌ترین پایگاه هوائی اسرائیل، در حالی هدف حملات موشکی ایران قرار گرفت که اسرائیل دو هفته است از ترس عملیات تلافی ایران، فلج شده است.
- رویترز: ایالات متحده به اسرائیل هشدار داد که توان جنگ با ایران را ندارد.
- نشریه هیل: ژنرال مکنزی فرمانده سابق سنتکام هشدار داد نیروهای آمریکایی در برابر حمله ایران یا نیروهای نیابتی آن آسیب‌پذیر هستند.
- اسکات ریتر افسر سابق ارتش آمریکا: موشک‌های ایران، دو پایگاه نواتیم و رامون را هدف قرار دادند. بهترین رادار جاسوسی دنیا که با پیشرفته‌ترین پدافند ضد موشکی کار می‌کند، در مقابل حمله ناتوان بود. پایگاه نواتیم، حفاظت شده‌ترین نقطه زمین در برابر حملات موشکی و حتی محافظت شده‌تر از کاخ سفید و کاخ کرملین است. ایران، آنجا را درهم کوبید و به همه از جمله آمریکا ثابت کرد که هیچ دفاعی در برابر موشک‌های ایرانی وجود ندارد. این، یکی از برترین نمایش‌های نظامی تاریخ بود.

۳) اما ایران اکنون، چند گام جلوتر از ۵ ماه قبل است و مجازات صهیونیست‌ها این بار متنوع‌تر، ترکیبی‌تر و دردناک‌تر خواهد بود. حملات پنج ماه قبل، فقط از چند شهر ایران صورت گرفت و در قیفی تنگ (محدوده به مرز شرقی فلسطین اشغالی/ حداکثر ۶۰ درجه) انجام می‌شد، اما اکنون رژیم صهیونیستی، با تهدید ۳۶۰ درجه‌ای مواجه است و صهیونیست‌ها از هیچ سمتی (شمال، جنوب و غرب/ دریای مدیترانه) احساس امنیت نمی‌کنند. پهپادهای حزب‌الله و انصارالله طی چند ماه اخیر بارها وارد سرزمین‌های اشغالی شده‌اند. حزب‌الله ده روز قبل، تصاویر نفوذ پهپاد تجسسی هدهد ۳ به آسمان الجلیل و حیفا را منتشر کرد که ضمن طی کردن مسافتی طولانی، از خیابان‌ها و ساختمان‌ها و اماکن نظامی تصویربرداری کرده بود. این نفوذ موفق در حالی انجام شد که اسرائیل، در اوج آماده‌باش بود و سامانه‌های راداری و پدافندی فعال بودند. در این عملیات همچنین از پایگاه رمات داوود، در ۵۰ کیلومتری مرز لبنان تصویربرداری شده بود. این، سومین تصویر منتشره از نفوذ به داخل سرزمین‌های اشغالی بود.

۴) از جهاتی مهم‌تر، عملیات تهاجمی پهپادی بود که مقاومت یمن دو هفته قبل در تل‌آویو ترتیب داد، تا جایی که رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند: «یک پهپاد ارتقا یافته ایرانی، با سرعت ۱۰۰ گره‌، ۱۶ ساعت پرواز کرد و از طریق فضای دریایی و کانال سوئز وارد تل‌آویو شد. تهدیدها اکنون به شکل ۳۶۰ درجه، اسرائیل را احاطه کرده‌اند». پهپاد مهاجم که دست کم ۱۲ کشته و مجروح در پایتخت اسرائیل بر جا گذاشت، به ساختمانی در ۱۰۰ متری سفارت آمریکا و در نزدیکی مجتمع امنیتی- سیاسی کریا اصابت کرد؛ جایی که نهادهای مهم نظامی، امنیتی و سیاسی قرار دارند. رسانه‌های صهیونیستی پس از اصابت و انفجار پهپاد مقاومت گفتند پهپاد غول پیکر با پرواز در ارتفاع پایین از سمت دریا، توانست به تل‌آویو برسد و در منطقه‌ای بسیار حساس در خیابان
«بن یهودا» منفجر شود. در حالی که سخنگوی ارتش صهیونیستی عنوان کرد «حمله، با پهپاد صماد۳ صورت گرفته»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: «مقاومت یمن با یک پهپاد جدید به نام یافا، تل‌آویو را هدف قرار داده و غیر قابل شناسایی توسط رادارها است».

۵) همان زمان، تحلیلگر نظامی وبسایت عبری «والا» نوشت: «ارتش، همچنان بُهت زده است. پس از ۹ ماه جنگ، یک پهپاد، ۹ ساعت به سمت تل‌آویو آمد. این، یک شکست بزرگ است. نیروی هوائی ما با تمام سیستم دفاعی خود تا زمانی که پهپاد منفجر نشد، از خواب بیدار نشد هیچ کس در ارتش نمی‌داند چه اتفاقی افتاده! شما مثل حمله ۷ اکتبر، خواب بودند! انفجار شبانه، اتفاقی دیوانه‌کننده است. نیروی هوائی با تمام سامانه‌های پدافندی خود، نتوانست تا لحظه انفجار بیدار شود و نمی‌دانست که پهپاد، به قلب اسرائیل نفوذ کرده است». کانال دوازدهم تلویزیون اسرائیل هم در این باره گفت: «پهپاد مهاجم [به جای حرکت مستقیم]، از سه کشور آفریقایی اریتره، سودان و لیبی عبور کرده و آنگاه از طریق دریای مدیترانه، به عمق اسرائیل وارد شده است». مقارن این رویداد، روزنامه انگلیسی تلگراف هشدار داد: «پهپادهای ایران، ارتش‌های غربی را تهدید به ورشکستگی می‌کنند و در سودان هم دیده می‌شوند. یمنی‌ها از عبور کشتی‌ها از دریای سرخ و رسیدن به اسرائیل جلوگیری می‌کنند. این پهپادها بسیار منعطف هستند و می‌توانند از پلتفرم‌های مختلف پرتاب شوند».

۶) موشک‌ها و پهپادهای «دورزن/ نقطه‌زن» ایران، امتحان خود را با موفقیت پس داده‌اند و حتما جزو گزینه‌های تهاجم هستند. اما احتمالا، گزینه‌ها به دو یا سه مدل موشک و پهپاد شلیک شده از فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری و از یک جهت (سمت ایران) در فروردین محدود نمی‌شوند. عملیات انتقامی، طبیعتا این بار متنوع‌تر، پراکنده‌تر و غیر قابل رهگیری‌تر است؛ هم از دور و هم از نزدیک. دردناک‌ترین ضربات، ضربات کوبنده‌ای است که از مسافت نزدیک‌تر زده می‌شوند. شلیک موشک‌های فراصوت، تعارضی با غافلگیری در عمق سرزمین‌های اشغالی که می‌تواند تلفات گسترده‌ای بگیرد، ندارد. تفاوت مهم و محتمل دیگر، این که در عملیات فروردین ماه، فقط چند پایگاه در بیرون شهرهای صهیونیستی هدف قرار گرفت، اما این بار،عمق مناطقی مانند تل‌آویو و حیفا و مراکز راهبردی و به ویژه اقامتگاه برخی مقامات متهم در جنایات اخیر هم، جزو اهداف است.

همچنین، این بار علاوه بر زدن خسارات راهبردی، گرفتن تلفات دردناک انسانی هم باید در کانون توجه عملیات ویژه باشد. دیگر اهداف انتقامی که در فهرست مجازات قرار می‌گیرند، کشتی‌های رژیم صهیونیستی هستند که مجبورند از اقیانوس هند تا دریای مدیترانه تردّد کنند و اگر تاکنون مورد اصابت جزئی قرار می‌گرفتند، اکنون با هدفِ گرفتن تلفات سنگین و غرق شدن، آماج حملات زهرآگین قرار خواهند گرفت. اقتصاد اسرائیل هم از عملیات انتقامی مصون نخواهد بود. همین حالا -که هنوز عملیات شروع نشده- شرکت‌های هواپیمایی اروپایی و آمریکایی، سفر به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرده‌اند.

۷) رژیم آمریکا نمی‌تواند خود را از عملیات انتقامی جبهه مقاومت مصون تصور کند، چرا که پشتیبان و شریک جرم جنایات اخیر است. جنایات تروریستی اسرائیل با هماهنگی و حمایت آمریکا انجام می‌گیرد و به تنهایی امکان‌پذیر نیست. حتی برخی از اقدامات تروریستی که خارج از توان اسرائیل است، توسط آمریکا انجام می‌شود؛ اما صهیونیست‌ها گردن می‌گیرند تا هم رفع مسئولیت از تروریست‌های سنتکام شده باشد و هم حیثیت خاکمال شده ارتش اسرائیل ظرف ده ماه گذشته را ترمیم کنند. اما حتی اگر اسرائیل متهم اول و آخر جنایات ده ماه اخیر هم بود، باز هم به عنوان سگ زنجیری، مسئولیت جنایاتش متوجه کاخ سفید بود. اسرائیل بدون حمایت آمریکا حتی یک هفته هم دوام نمی‌آورد، چه رسد به اینکه اقدام به عملیات تروریستی کند. نیروها و پایگاه‌های آمریکا نمی‌توانند دائما به ارتکاب شرارت و جنایت از سوی اسرائیل کمک برسانند و با این وجود، در حاشیه امنیت باقی بمانند.

کد خبر 871237
منبع: کیهان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 126
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 115
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    اصلأ این دفعه نباید از اسرائیل چیزی بمونه ناو آمریکایی هم زده شود غلط کرده اومده تو خاورمیانه
    • US ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      آمریکا باید از شما اجازه بگیره تا بیاد...تموم کشورهای عربی جونشون رو برای آمریکا میدن! اول تحقیق کن و بعد نظر بده
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      ۱۲:۲۷ اولا تموم کشورهای عربی جونشون را برای آمریکا نمیدند مثل یمن و سوریه و عراق و لبنان و فلسطین اونای دیگه هم حاکم های دست‌ نشانده دارند صف مردمشون جداست دوما بله که ناو آمریکا بخواد از تنگه هرمز رد بشه باید از ما اجازه بگیره سوما از آمریکای تروریست چی به تو میرسه
    • افشین IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      40 25
      نباید بدون فکر عمل کرد این حرف اشتباه هست.. اسرائیل نباید بهانه بدست بیاره تا موجودیت ما رو هدف بگیره باید حساب شده حمله کرد ..باید اهدافی از اسرائیل رو در منطقه انتخاب و نابود کرد..طوری که نتونه پاسخ بده اینکه بی محابا حمله کنیم ..بسیار خطرناک هست این کشور نامشروع اتمی هست..و پشتیبانان مهمی داره ایران در طی این سالها خواسته ریشه اسرائیل رو خشک کنه و تا حدود زیادی موفق بوده.
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      34 49
      تو را خدا جنگ نه
    • محمد IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      14 5
      کسی واسه امریکا جون نمیده اونا فکر منافع خودشونن بعدشم تا افراد کوته فکری مثل شما داریم به دشمن نیاز نداریم متاسفم برات
  • حاجی نرمک IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    پاینده باد ایران قدرتمند
  • منوچهرنوروزی ولی کندی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    باسلام افتخار می کنم به توان نظامی کشورم ماسرباز اسلامیم اسرائیل رانابود می کنیم بافرماندهی مردان غیور ایران زمین خدانگهدار
    • US ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      67 35
      جدا از توان نظامی...توان اطلاعاتی و امنیتی قوی هم داریم
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      54 14
      الان این همه ضربه زدن و آقای سلیمانی رو شهید کردن و یا همین حمله ۵ ماه پیش رو ما جواب دادیم و گفتیم پاسخ ما براشون خیلی سهمگین بود ، واقعاً بود ؟؟؟ ادب شد که دیگه دست درازی نکنه ؟؟؟؟؟ اینکه اینبار به خود تهران حمله کرد ؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    ما که تا بن دندان تحریم هستیم و هیچوقت با شیطان بزرگ که خواهان تکه تکه کردن ایران هست به توافق نمیرسیم ، پس چرا بمب اتم نمیسازیم تا بازدارندگی واقعی داشته باشیم و صهیونیست ها از ما بترسن؟ اسرائیل در منجلاب هست و احتمال استفاده از بمب اتم علیه ایران رو داره. خداوند در قرآن میفرماید که با بهترین سلاح ها به جنگ کفار برید تا از شما بترسند... قبل از حمله باید یک آزمایش اتمی انجام بدیم
  • مصطفی دارنهال IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    باسلام آمریکا جنایتکار بداند ایران کشور اهل بیت است دراین کشور با سگ های اطرافش هرغلطی بتواند انجام دهد ما فرزندان حیدرکرار هستیم همان امامی که درب خیبر را فتح کرد
    • محمد IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      57 23
      انشا ا..‌. که ساختیم و داریم.کاملا موافقم.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    51 24
    دولت جدید اگر نمیتوانی بورسو کنترل کنی تعطیلش کن تا اوضاع عادی بشه.بالای 90درصد صفهای فروش توسط حقوقیهای خود دولت درست شده.ضمنا معاملات امروز13 مرداد 1403 را هم باطل کنید.اموال مردم نابود شد.
    • سرباز رهبر IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      56 20
      الان ظریف اومده درست کنه دیگه بس چی خیال کردی معاون راهبردی شدن کم چیزی است
    • یک مستمری بگیر IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      1 5
      دولت‌ها دلشان بحال کسی از جمله سهامدار نسوخته ، خوش خیال نباش دولت قبلی هم می خواست یکماهه بورس را سرو سامان بده اما دیدی که چطور سامان داد
  • علی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    93 23
    بزنید اسرائیل را با خاک یکسان کنید
    • سیلاب IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      24 20
      آقا منم اومدم
  • حمید کرمی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    61 15
    سلام باید هر کشور یا ناوی که پهپادها و موشک‌های ما رو میزنن از اهداف ایران شوند که دیگر همچین غلطی نکنند
    • فرزند ایرانم IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
      0 0
      یه سوال تو خودت می‌زاری ترکیه موشک بزنه به افغانستان .همه پهپاد ها موشکها از بالای تهران عبور کنن.. نمیشه. آسمان هر کشوری جزء همون کشور محسوب می‌شود و مورد امنیتی
  • هوشنگ IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    65 31
    هرجور شده این دفعه به امید خدا باید اسرائیل باخاک یکسان شود یا امام زمان یا فاطمه الزهرا
  • احمد IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    56 27
    پایگاههای آمریکا نباید در حاشیهٔ امنیت باشند، هزینهٔ های تروریست‌های سنتکام باید افزایش یابد.
  • م ن IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    49 23
    آمریکا حالا تازه فهمیده وضع خاور میانه متشنج شده اینکه زیز سر خودش و حامیشه که متشنج و بحران بوجود بیاورند و بعدش به دروغ نیرو گسیل کنه تا تشنج بخوابه میخوای خاور میانه آرام بشه حمایت صهیونیست‌ها نکن دست و بشکن برای اسرائیل آدم کش نزن تسلیحات و نیرو هات رو جمع کن به کشورت برگرد در آخر مردی اسرائیل رو خلع سلاح کن نکبت عوضی
  • DE ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    32 8
    • پیروز میدان جنگ، کسی است که زمان جنگیدن را از زمان نجنگیدن تشخیص و تمییز دهد.سان تزو.
  • یک ایرانی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    42 16
    این بار اگراردن وهرکشوری بخواهدموشکهای ما وپهبادهای ما بمقصدصهیونیستها را بزند؛موردحمله واقع خواهدشد.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    32 31
    نیاز به بمب اتم نداریم اونا خودشون میدونند اگر وارد جنگ با ایران بشن موجودز نده ای باقی نمی‌ماند فقط رونمایی از یه ویروس کشنده
  • ایرانی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    48 23
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل بزنید ناوهای هواپیمابر آمریکا وهرکشوری که بخواهد موشک‌های ایرانی را رهگیری کند باید مهمترین جاهای اسقاطیل بمباران شود باید فرماندهانشان یکی پس از دیگری کشته شود يا لثارات الحسين سلام بر روح پاک اسماعیل هنیه
  • یونس IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    56 20
    اسرائیل این سگ زنجیره‌ی شیطان بزرگ آمریکا بدانید که یک طبل تو خالی بیش نیست.انشاالله ازنقشه آسیاومنطقه حذف می‌شود.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    42 18
    امیدوارم چند نقطه ی حساس و استراتژیک از آمریکا هم زنده بشه و اسرائیل هم کلا از بین بره. فقط اینجوری دلم خنک میشه
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    30 11
    سلام دلیر مردان سلام سلحشوران سلام هوشیارانه همیشه درصحنه نگذارید دست ازپاخطاکنند شما دلیر مردان شیرپاک نوشیده اید ماملتی هستیم که چون رهبر فرزانه داریم سلام به رهبر آلی قدرمان همه راخوش حال کنیدعزیزان شهدا چشم انتظار اند
    • مهدی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      5 3
      نه فعلا به صلاح نیست با امریکا رو در رو بشیم و یک دشمن رو دو تا کنیم چون اونوقت با دو دشمن باید بجنگیم فعلا باید با پهباد عملیات تروریستی و کشتن سران ارتش اسراییل رو مد نظر بگیریم چون اینگونه ترورها گوشمالی بهتری هست تا اینکه سیصد تا موشک بزنیم ده تا اصابت کنه کسی کشته نشه یا غیر نظامی کشته بشه
  • ولی ولیخانی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    20 11
    سلام.. بنطرم بهتر است عملیات نطامی ما همزمان شود با ورود نیروهای زمینی ما به داخل سرزمین های اشغالی و علاوه بر خسارت مادی و معنوی که به گفتارهای کثیف وارد می‌شود.. بخشی یا کل سرزمین‌های اشغالی هم بس بگیریم... انشالله مبارک است...
    • حسن IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      3 1
      بهترین واکنش مقابله به مثل است ترور کردند ترور کنیم بهترین ترور همان به درک فرستادن سران رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی است
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    32 11
    اگر همه ای کشورها مثل یمن بودند اسرائیلی در کار نبود سلام بر قهرمانان یمن
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    14 10
    همکاری اطلاعاتی خانواده های اسرای یهودی با نیروهای مقاومت برای آزادی اسرای خود
  • رضا IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    22 13
    باور کنید اسرائیل هم همین رو میخواد تا با کشاندن ایران به یک جنگ تمام عیار منطقه ای وضعیت کشور و معیشت مردم رو بیشتر از اینی که هست به هم بریزه و وخیم کنه ایران باید با عقل و درایت کامل تمامی نقشه های شومی که در پشته پرده اسرائیل در سر داره از بین ببره اونها نمیخوان ایران رنگ ارامش و اسایش رو ببینه که اگر اینطوری بشه قدرت مقاومت و گروههایی که ایران داره ازشون حمایت میکنه بیشتر میشه باید از برخورد احساسی اجتناب بشه
  • عباس IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    41 15
    نابودی اسرائیل به زودی محقق خواهد به اذن خدای متعال ان شاالله مرگ بر صهیونیست مرگ برشمر زمان نیتانیاهو
  • رضا هداوندخانی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    18 18
    الان وقت نابودی اسراییله یا حالا یا هیچ وقت تردید نکنید.
  • سرباز میهن IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    25 10
    باید نقاط حساس دشمن زده بشه تا علاوه بر ضربه نظامی ضربه اقتصادی هم بخوره تا دیگه نتونه کمر راست کنه به یاری خدا شر اسرائیل از سر مردم منطقه کنده بشه مخصوصا شر نتانیاهوی بیشرف .
  • محسن علی ابادی بسیجی وجانباز۷۰درصددفاع مقدس IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    28 9
    ضمن عرض تسلیت شهادت آقای هنیه.این با دیگه قضیه فرق می‌کند وایران باید به کشورهایی همچون اردن که نوکری آنها ثابت شده است اخطارهایی بدهد ودرصورت دخالت ورهگیری موشکهاوپهبادها به آنها هم چندموشکی هدیه داد تا دنیا بفهمد ایران درخصوص امنیت کشورمان با کسی شوخی ندارد. ضمنا بایدبه آمریکا وانگلیس و.... هم پیام بدهد در صورت دخالت پایگاه‌های آنها هم جزو اهداف مشروع ما خواهد بود تا بدانند دخالت آنها برایشان هزینه دارد واینبار فقط تجهیزات وادوات آنها را نمیتونیم بلکه تلفات انسانی هم باید بدهند.
  • ۰۰ IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    14 8
    عالی بود
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      11 11
      فقط مواظب باشید مثل پاکستان نشه
  • تاج IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    22 9
    این یک نقشه کثیف است که ایران را به باتلاق جنگ بکشاند و توان و قدرت کشور را تحلیل دهند مشکلات اقتصادی را بیشتر کنند، چون اسرائیل از جیب غرب هزینه می کند ولی کسی به ما کمک نمی کند روسیه هم از جنگ فراگیر بدش نمی آید تصمیم گیران باید سنجیده عمل کنند
  • ایران افتخارمسلمانان جهان IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    21 8
    سگ صفت آمریکا وسگ صفت اسرائیل هردو میبایس ازبین بروند...ماایران قوی هستیم ومااینک خونخواه مهمانی هستیم که مسلمان اهل سنت بوددنیابداندکه مامیتوانیم واینک دفاع ازخانه وکاشانه حق مسلم ماست.. لکن دستور فرماندهی کل قواسیدعلی خامنه ای حفظه الله والامرالیکم
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      10 9
      راست گفتید نتانیاهو می خواهد ایران را وارد باتلاق جنگ کند که خودش را از باتلاق نجات بدهد باید سنجیده عمل کنی
  • محمد IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    17 24
    ما با جایی نمی‌جنگیم ملت ایران تمام دنیا را به صلح وآرامش دعوت می‌کن وایرانیان باصدای بلند ورسا به جنگ نه می‌گویند
  • محمد IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    17 4
    به نظر من ایران باید یک بلند پایه آمریکایی را در اسرائیل ترور کند یا یک بلند پایه اسرائیلی را در آمریکا ترور کند مثلا ترامپ را توی اسرائیل یا نتانیاهو را در آمریکا این میشود جواب البته ترامپ یک خون بهائ ازقبل بدهکار است
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    9 2
    اسرائیل قصد داشت که پایه ایران را به جنگ درمنطقه بکشاند با ترور کردن که داره نقشه اش انجام می‌شود نقشه دارد آرامش ایران را بهم بریزدبنظر من باید هوشمندانه عمل کنیم موشک وابزار های جنگی رادر اختیار حذب الاه ونیروهای فلسطین قرار بدهیم واز طرف کشور لبنان ایران بهشان حمله کند
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    19 8
    یکباربرای همیشه اسرائیل رانابودکنیدتمام بشه بره.اسرائیل نابودبشه وضعیت ایران به حالت عادی و عالی خواهدرسید.درودبه غیرت ایرانی
  • حمید IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    16 6
    بجای گمانه زنی برای حمله عمل کنیم حمله کوبنده تا اسقاطیل و حامیانش بفهمند ایران جای نا امنی نیست ایران سلطان جهان بوده و هست بزنید و با خاک یکسان کنید بجای گمانه زنی تا الان هم دور است ملت ایران از دولت اقتدار میخواهند مانند دفعه قبل نشان دهیم ایران بیشه شیران است و بوده و خواهد بود
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    15 5
    درود بر حضرت امام خامنه ای وسردارحاجی زاده بله چندین بار این حرکاتی که دشمن فکرش هم نمیکرد ضربه سخت خورد مثل حملهبه H3مابه شما افتخار میکنیم وتاپای جانمان برای حفظ خاکمان ایستاده ایم
  • افشین IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    15 7
    بنظر بنده اینبار باید هوشمندانه تر اقدام کرد...اولا باید تعداد تلفات رو بالا برد دومآ طوری عمل کرد که جرات انتقام کمتر باشه ...بهترین گزینه حمله به پایگاهی هست که نزدیک خاک ماست..به این بهانه که از انجا برنامه ریزی کردن...مثلا پایگاه در آذربایجان ...تمام امکانات اسرائیل رو با ۲۰۰ موشک با خاک یکسان کنند...اتفاقا وجود اینگونه پایگاهها در اطراف ایران از این نظر عالی هست..میشه خون نجس اینها رو با هزینه کمتر خشک کرد....من الله توفیق
  • افشین IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    14 6
    بنظر میرسه باید هوشمندانه تر عمل کنیم..انشاالله بجای حمله مستقیم به اسرائیل به پایگاه های اسرائیل در آذربایجان یا هر کشوری که پایگاه داره حمله بشه و هدف کشتن بیشتر افراد نجس اونها باشه...البته محدود به ۲۰ یا ۵۰ موشک نشه بلکه کل پادگان در عرض چند دقیقه با خاک یکسان بشه...اولا خطر حمله مستقیم به اسرائیل رو نداره دوما احتمال سرنگونی موشک ها کمتره سوما نیازی به پیش اخطار به کشورها نیست سوما احتمال تلافی آمریکا و اسرائیل کمتره..و چهارما ضربه وحشتناکی دریافت میکنند و وحشت نیروهای دشمن رو صد برابر میکنه..بزنید تا گمان نکنند میتوان زد و در رفت.
  • جواد IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    7 12
    این یک تله برای ایران است مقامات دروس فکر کنند ورود ایران به جنگ و انداختن ایران به سی سال پیش
  • حقیقت IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    12 4
    بنظرم اسقاطیل را مدتی در ترس نگه داریم و پس از مدتی یک ضربه کاری بهش بزنیم که دیگر نتواند قد علم کند.
  • ناشناس 958 IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    12 4
    چرا فرودگاه هایی که هواپیماهایی که اسرائیل در آنجا هستند مورد هدف قرار نمیدین تا دیگه از این غلط ها نکنه سپاه پاسداران کجایی که ما منتظر جواب شماییم
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    11 4
    باسلام‌ ملت‌ غیور‌ وشریف‌ ایران‌ باید‌ ناوهای‌ امریکا‌ ئی ونگلیس‌ شیطان‌ را‌ هرنقطه‌ خفه‌ کنیم‌ مرگ‌ برامریکا‌ و اسرائیل‌ وهم‌ پیمانانش
    • اللاتتا IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      7 12
      ما هنوز اوتقدر قدرت نداریم
  • محمدکوروش IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    5 4
    سلام دوستان کشورهای عربی هرکدوم که نام ببریدازاول تاآخرشون اگه نگاه دقیق عمقی به تاریخ که ازگذشته تابه الان که داشتن آخرش یاخیانت میکنن یاپشت خالی میکنن غیرازینم نیست، شاه نامه آخرش خوش است خواهیم دید
  • سپهبد IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    22 3
    بهترین منطقه شلیک یمن است فورا لوجستیک لازم برای یک ماه آتش را بفرستید یمن. در صورت مداخله عربستان،قاطعانه برخورد کنید.
  • ابوالفضل IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    104 5
    باید جواب دندان شکن بدونه هیچ ملاحظه ای به اسراییل داده شود،وگرنه بی پروا عملیات متعدد انجام خواهد داد،جانم فدای تمامی جان بر کفان ایران عزیزم
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    4 8
    نباید احساسی عمل کنیم حمله موشکی را دوستان ما میتوانند انجام بدهند ما باید برنامه ریزی کامل انجام دهیم باید برویم سراغ سر اژدها رو یعنی سران ارشد
  • قاصم الجبارین IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    12 3
    اگر میخواهید که دیگر اسرائیل چنین اقدامات تروریستی در ایران انجام ندهد اینبار را که ایران میخواهد حمله کند طوری حمله کند که یک برجستگی در سرزمینهای اشغالی دیده نشود و کل آن سرزمین مانند زمین فوتبالی صاف تبدیل شود و جنبنده ای به نام صحیونیست زنده نماند چرا که باز هم خطرترورکشور را تهدید میکند تا زمانی که یک صهیونیست فاسد نفس میکشد
    • ناشناس IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      19 0
      کاملا موافقم
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    12 2
    آمریکاها خیلی غط زیادی کردن آمدن خاورمیان شیطان حرامزده تو چکاره هستی بکارتمام دنیا دخالت میکنی جم کن گورت گم بکن تابرو تا خاکت نکردن نتانیاهو حرامزداه باید ازبین برود اسرائیل نابودشود تا منطقه آرام بگیرد سردار سلیمانیها هنوز زندس و زنده خواه ماند مرگ براسرائیل کودک کوش حرامزاده زنده باد ایران پر اقتدار
  • یاسمین IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    12 3
    اول باید نیروهای جاسوس ونفوذی روشناسایی کردبعد هم شر نتانیاهو روکند تا هست همین هست یه روز حاج قاسم یه روز شهید رییسی یه روز رهبر حماس بعدی نوبت کیست
  • یاسمین IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    13 3
    نتانیاهو باید ترور شودتا هست همینه نیروهای جاسوسی هم که معلوم نیس چطور وکجا نفوذ کردن
  • اکبر اسدی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    7 11
    کشور را وارد جنگی ویرانگر و بی فایده نکنید،مسئولان با دور اندیشی از گرفتار شدن در دام اسرائیل و روسیه و آمریکا خودداری کنند ،بشدت باید مراقب عناصر نفوذی دشمن که هدفشان کشاندن ایران به جنگ است باشیم نه بزرگ به جنگ
  • محمد IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    8 13
    همه مسلمانها به خون صهیونیسم تشنه هستیم بنظر بنده احساسی نباید برخورد کرد یک نفر مهمان را در خاک ما شهید کردن ما هم به همان مدل انتقام بگیریم نیازی به جنگ مستقیم و کشتن هزاران بی گناه از طرفین نیست ایران نیاید در دام اسراییل گرفتار شود مسولین خیلی باید حواستون باشه یک نفر کشتن به همان مدل ده نفر میکشیم
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      6 13
      واقعا که درست گفتید
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    8 13
    بزنید بزنید نکنید مگر جنگ جز بدبختی چی دارد اتفاقا این را اسرائیل و نتانیاهو می خواهد با این حرفها درزمین نتانیاهو روسیه بازی میکنید
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    5 10
    کسانی که از اقدام نظامی علیه اسرائیل وبا احساسات نظر می دهند بروند وهدف اسرائیل را از این اقدامات مطالعه کنند
  • عدالت IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    10 3
    طوری اسرائیل کودک کش بزدل بزنید که دیگه نتونه قد علم کنه مگه میشه مهمون بزنه هیچی بهش نگیم
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
      11 3
      ما جنگ دوست نداریم ولی طرف وقتی به داخل حریم ما نفوذ میکنه و موشک میزنه باید پاسخش محکم داده بشه وگرنه هر وقت و هرجا دلش بخواد انجام میده باز
  • محمد IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    12 3
    عاقبت اسرائیل نابودی با سواریخ (موشکهای) ایرانی هست ،خودشون هم میدونن، شماهم خودتون رو برای دو الی چهارسال آینده آماده کنید که جنگ بزرگ در راه هست
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    11 1
    سلام باید اول یک همبستگی با کشورهای همسایه داشته باشید و آمریکا را از خاورمیانه بیرون و تمام اسرائیل را نابود کرد
  • Said IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    6 3
    ما یک تنه با اسراییل جنگ میکنیم هیچ کشوری حق دخالت ندارد ما قدرت اول منطقه هستیم
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    3 7
    حالا کافران بی دین دست میزارن ر و یک دکمه یه دنیایی خراب میکنند نباید احساسی تصمیم گرفت
  • بیژن IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    12 4
    انشالله همزمان با موشک باران رژیم جعلی صهیونیستی پالایشگاه های نفت و گاز کویت و امارات و عربستان هم موشک باران بشه تا قیمت های سرسام آور نفت و بنزين در کشورهای زورگو حامی این رژیم خونخوار هم دسته جمعی تنبیه بشن و در سود و فایده درگیری با ایرانی بزرگ باعث بشه که نتونن جواب بدن و به پالایشگاه های ایران حمله کنن و هم شایدم باعث بشه خودشون سر این حیوان وحشی نتایابو رو زیر آب کنند
  • جواد IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    11 1
    الحمدالله رهبری داریم مدبر،بزرگان دنیا از تدبیرش در هراسا،نگران نباشید
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    13 2
    انتقام یا باید اکنون انجام شود یا بعد از اربعین که میلیون ها زائر درگیر پیامدهای آن نشوند علاوه بر آن ویران کردن محل کابینه اسرائیل می تواند کیس خوبی باشد علاوه بر آن اسرائیل باید آسیب جدی ببیند و کمال استفاده از این اتفاق انجام شود قبل از آن آمریکا باید تفهیم شود در صورت تعرض اسرائیل هدف متناسب قرار خواهد گرفت
  • علیرضا IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    0 1
    چرا همانطور که اونا دست به ترور زدن ما اینکار رو نکنیم مثلاً ترامپ رو تو خاک اسراییل ترور کنید
  • مستجر IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    4 12
    این آقایانی که می فرمایندبزنید بکشید .میخام بدونم یکیشون مستجر یابیکارهستند.درضمن تا انسانها نصبت به هم گذشت.و رحم نداشته باشند.روی آسایش آرامش نخواهند دیدوسلام.
  • م IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    12 3
    دست کم دو هزارتا موشک بفرست رو سر اسراییل من اختیار داشتم این کارو انجام میدادم
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    11 1
    اگر امکان دارد بایداول مراکز پایش الکترونیکی وراداری دشمن اعم از امریکا ومتحدان ازجمله اسراییل را کور کنند وهواپیماهای جنگی اسراییل را تبدیل به سگ ولگرد کنند ودرصورت امکان آنها را مجبور به فرود در ایران وکشورهای همسو با ایران کنند. یگانهای زمینی مقاومت باید کمی وکیفی در اوج آمادگی باشند. وهمان کاری را با صهیونیستها انجام دهند که با داعش انجام دادند. پیش به سوی فتح بزرگ.
  • aaa IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    3 14
    آقا اینقدر جنگ جنگ جنگ نکنید.. تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا و روسیه همین رو میخوان ایران رو بکشن تو میدان جنگ.. بهترین کار نفوذ تو اسرائیل هست مثل خودشون چند برابر ترور کنید بعدشم گردن نگیرید یا تا میتونید نیابتی ها رو تقویت کنید کار اصلی رو انجام بدن... اسرائیل تو منجلاب گیر کرده میخواد ایران رو بکشونه تو میدان جنگ..
  • ناشناس IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    4 12
    جنگ اشتباه محضه .اگه یه نفر کشته شده‌ به تلافی اون فقط یه نفر باید بکشیم این درستتره
  • حسین IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    13 3
    این حمله باید باشدیدترین وجه ممکن هم ترکیبی باشد و هم تجمیعی ، جبهه مقاومت عراق یمن حزب‌الله فلسطین در رأس آنها ایران مقتدر با تمام سلاحها از طریق دریا هوا و زمین حمله کنند تا دیگر چیزی به اسم غده سرطانی اسرائیل باقی نمانده و داغش بر دل آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث و فرانسه یاغی و دیگر نوچه هایشان بماند و جهان آماده ظهور آقا امام زمان شود ان شاالله اللهم عجل لولیک الفرج اللهم عجل لولیک الفرج اللهم عجل لولیک الفرج
  • سربازولایت IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    14 3
    عدوشود سبب خیر اگر خدا خواهد
  • پزشک نیا IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    5 12
    می‌خواهند مارا به جنگی ناخواسته بکشانند
  • Mohammed US ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    13 1
    الله اکبر زنده باد جمهوری اسلامی ایران مرگ بر آمریکا مرگ براسرایل بزرگترین تروریست درجهان فقدوفقد خودآمریکا هست
  • فرزاد IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    3 11
    برادران رزمنده باید هوشمندانه درگیر شد و در روبه رو شدن با آمریکا باید جنگ در دل آمریکا شروع شود مثل عملیات های انتحاری به پالایشگاه ها و نیروگاهای برق و غیره ... البته برادر روسیه کمک آمریکاست
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    5 11
    انشالله که جنگ نشه چون الانم وضعیت خوبی نداریم اونایی که باهم مشکل دارن زودتر مشکلشان را حل کنند و ایران عزیز را درگیر نکنند
  • قاسم IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    4 10
    به نظرم ایران باید ضربه امنیتی به اسراییل بزند همش که نمیشود بار کسری امنیتی را به عهده نظامیان گذاشت چونکه اولا موضوع لوس میشود دوم این نهادهای امنیتی باید به دنبال نفوذ باشند واز هوش مصنوعی وابزارهای دیگر استفاده نمایند
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    4 12
    از سیصد روز قبل چقدر قشنگ جنگ اوکراین از تیتر اخبار کنار رفت ! و با چه ترفندی از غزه منحرف شد ! چه کسانی از این وقایع در حاشیه ماند و سود خود را برداشت میکنند ؟
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    4 2
    کم کم باید به جنگ جهانی سوم که جنگ هسته ای و نابودی کامل کره زمین هستش سلام کنیم.
  • کوروش IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    15 1
    اگر جواب در خور به اسرائیلی ها ندهیم، این قدر جسارت پیدا می کنند که هر وقت بخواهند مثل سوریه به ما حمله کنند. پس باید جواب دندان شکن بدهیم که دیگه فکر حمله به ایران را نداشته باشند.
  • فاضل IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    5 1
    دوست عزیزی که با پرچم آمریکا پیام می دهی تو اول برو هویت واقعیت را پیدا کن بعد در خصوص خاک پاک کشورم سخن کن ما حر هستیم مستعمره هیچ ظالم و ستمکاری نیستیم مگر مانند کشورهای عربی برده ایم ما اعراب خوزستان ایرانیم شرف و جان ناموس را در راه وطن می دهیم کشورهای خلیج فارس حزب باد هستند هرجا باد وزید موافق میشوند ما را با آنها مقایسه نکن
  • مهران اسدآبادی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    6 1
    باسلام افتخار میکنم از توان نظامی کشورم واقعا.......
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    4 2
    تمام ناو های آمریکایی در منطقه خاورمیانه با موشک های نقطه زن دور زن نابود خواهند شد ودیگر اثری از ناو ها و زیر دریایی های آمریکا در منطقه باقی نخواهد ماند تل آویو و حیفا و ایلات با خاک یکسان خواهد شد تمام هواپیماهای جنگی آمریکا ورزیم صهیو نیستی با آشیانه هایشان نابود خواهند شد .....
  • مهدی. IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    4 3
    اسراعیل باید این دفعه در یک کلام از روی زمین برداشته شود
  • حسن IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    4 1
    آمریکا با انگلیس جلوی یمن کم آورده آمریکا به تنهایی چه جوری با محور مقاوت می‌خواهد مبارزه کند محورِ مقاوت مرکزش ایران است!شعبه‌های زیادی در دنیا دارد حتی قدرت‌های بزرگ دنیا مثلا روسیه و چین بخاطرِ ایران از محورِ مقاوت حمایت می‌کنند!!خبرِ انتقامِ شهید هنیه را انشاالله به زودی می‌شنویم!امید داریم بر خدا توکُل
  • فریبرز IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    3 4
    یک موقعی عده ای میگفتند غنی سازی حق مسلم ماست. نتیجه آن را دیدیم. حالا عده ای خواهان جنگ هستند. مشکلی نیست قطعا نتیجه آن را هم خواهیم دید. بیخود نیست که میگویند از ماست که بر ماست
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    2 0
    جنگ با آمریکا بسیار برای ایران بهتره چون هزینه تحریم را بسیار بالا خواهد برد تمام پایگاهی آنها تا اروپا و آسیا وساید خود آمریکا در تیر رس قرار میگیرد راهتر به اسرائیل حمله میشه از بلاتکلیفی خارج میشیم از یمن که ضعیفتر نیستیم
  • رجبعلی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    2 2
    اسرائیل نفس های آخرشا داره میکشه.آمریکا هم هیچ غلطی نمیتواندبکنه پاینده بادایران.
  • ایرانی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    2 6
    کاربرانی که طبل جنگ می‌کوبند بندگان خدا این مملکت جنگ نیس اوضاع مردم این هست وای به حال که این مملکت جنگ بشه که روس خیلی دلش میخواد آتیش جنگ شعله‌ور کنه یک خورده ازروی منتق نظر بدید
  • عبدالرضا IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    5 1
    کشتی رزمی هواپیما جنگی وهوا پیما هایی که برایرحمایت اسرائیل هستند نابود شوند دولت اسرائیل فلج می شود وقتی فلج شد و به گریه می افتد تجربه است
  • محمد رضا IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    5 1
    سلام فقط باید کابینه رژیم کودک کش را به جهنم بفرستید در غیر اینصورت خون خواهی به حساب نخواهد آمد و از طرفی ترامپ و پمپ ءو نیز باید در قلب آمریکا به جهنم واصل گردند تا کمی قلب امت اسلام التیام یابد .جاالحق و ذهق الباطل ان باطل کان ذهوقا
  • علی‌محمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    1 1
    بدون‌ اتمی‌ شدن‌ حمله‌ بی‌مهبا‌ خسارت‌بار‌است‌..اگر‌هم‌ میخواهیم‌ انتقام‌بگیریم‌‌ باید‌ هدفمند‌ عمل‌ کنیم‌
  • ناشناس IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    2 1
    ازانجاکه یمن باانگلیس وامریکادشمن است بایدازانهابخواهیم درصورت دخالت درحمله ما،پایگاههای انهارادرکل منطقه درهم بکوبندتاماباکمک مقاومت عراق وسوریه وحزب الله پایگاههای اسرائیل رادرجولان اشغالی وشمال فلسطین وکرانه باختری منهدم کنیم
  • سیدجواد IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    4 1
    امیدوارم روزی برسه که ناو و پایگاه های آمریکای در خاورمیانه و آسیا وجود نداشته باشه و ایران در اوج قدرت بماند
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    2 0
    آهای اسرائیل جنایتکار خونخوار غاصب این را بدان رهبرم فرموده تا ۲۵ سال دیگه اسرائیلی وجود ندارد بله خودت انگار زودتر میخای از منجلابی ک خودت درست کرده ای خودت رو قرق کنی ک همه دنیا از دست تو راحت بشن حتی دوستانت آرزوی نابودی تو را دارن پس شمارش معکوس شروع شده فعلا تو خماریش بمانید ای احمق‌ها بدانید ک در هر سوراخی ک باشید تله خواهید افتاد 🤲🤲
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    0 0
    برای کشتن مار باید سرشو له کنی نه100 موشک بزنی 90تاش رهگیری بشه کار باید اساسی باشه برق اسا
  • سجاد IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    2 0
    ان شاءالله ضربات کوبنده ای به پیکر منحوس اسراییل غاصب و کودک کش وارد شود.
  • رزمنده IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    3 0
    زنده باد ایران زنده باد آزادی زنده باد اقتدار ملی زنده باد یاد شهیدان
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    2 0
    ما همان کشوری هستیم که به اذن خدا بزرگترین کشور تاریخی روم را شکست دادیم درود بر ایران قهرمان انشاالله دعای امام زمان پشت سرمان باشد
  • فرامرز آذری IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    2 0
    انشالله با تمام قدرت اسرائیل این قوم شرور و شیطان صفت و کودک کش را نابود خواهیم کرد در ضمن اسرائیل احمق و آمریکای ظالم می‌دانند که موشک‌های ایران بالاتر از قدرت بمب اتم هستند داریم ولی حرام می‌دانیم که اگر فکر احمقانه بکنند با دست خود قبر خودشان را عمیق کنده اند مرگ بر زورگویان عالم لعنت بر اسرائیل کودک کش و زنده باد اسلام
  • علی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    2 0
    فقط جنگ میکنیم ما ملت امام حسین هستین و برای جنگ آماده هستیم... اسراییل شروع کرده جنگ رو ، منتظر چی عستید
  • فدایی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    4 0
    بجای‌ این‌ حرفهای‌ الکی،دنبال‌ خودفروخته‌های‌ جاسوس‌ باشید‌ که‌ گرا دادن‌ و میدن‌.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    2 0
    بیشتر حملات باید به ناو آمریکایی بشه .تا کی بشینیم و زورگویی آمریکا را تحمل کنیم.تحرزم از یک طرف.اختلاف انداختن بین مسئولین کشور یک طرف.دخالت در امور کشور از یک طرف... فکر کنم زمان قلدری به پایان رسیده. این را هم آمریکا باید بداند .وهم کسی اگه به اشتباه به آمریکا دل بسته.بابا زور گویی هم اندازه داره از اون سر دنیا اومده داره گردن کلفتی میکنه.انشاله بلایی سرشون بیاد مثل طبس.انشاله.انشاله
  • یوسف موسوی IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۳
    2 0
    زنده باد جمهوری اسلامی ایران... و نابود باد آمریکایی جنایتکار و سگ زنجیریش
  • آلاله IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    0 0
    قدرت واقعی و بی نهایت فقط و فقط خداوند قادر و متعال است بس و خدا با مجاهدان صبور راه حق است و بعد اینکه قدرت واقعی یک ملت توکل بر خداوند و اتحاد و اتحاد و اتحاد هست نه سلاح که البته سلاح هم مهم است که داریم به اندازه کافی و کیفیت کافی الحمدالله به فضا خدا و توان دانشمندان هسته ی نظامی مان درود بر مجاهدان راه حق و سلام و درود بر شهیدان عزیزمان و شهدای مقاومت و شهید هنیه ی عزیز
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    0 0
    هوشمندانه حرکت شود. نتانیاهو خواهان درگیر کردن ایران است
  • مهدی IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    0 0
    به تک تک دشمنان بایددرسی داده شودتادنیادنیاست هرگونه حماقت وحتی فکرتجاوزوکشتاردرمنطقه راازسرشان بیرون کنندوبرای همیشه به خرابه های خودشان برگردند
  • سیروس IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    0 0
    جنگ آری بزودی ما آماده ایم،دوست داریم بجنگیم ،به کسی ربطی نداره
  • فرود کوشکی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۸
    0 0
    سلام. وقتی دشمنی از کفتار بد صفت تر داریم. هر لحظه احتمال دارد برای ثبات خودش کار غیر اخلاقی با چراغ سبز آمریکا انجام بدهد. هر سلاحی برای ملت بزرگ ایران که بازدارندگی کامل ایجاد کند داشتن وساختن آن از اهم واجبات است