در بازی‌های دوستانه و تورهای پیش‌فصل چه خبر است؟ بسیاری از بازی‌ها انگار نه انگار که تدارکاتی هستند.

فوتبال دوستانه

به گزارش همشهری‌آنلاین، بازی‌های دوستانه و تورهای پیش‌فصل به عجیب‌ترین شکل ممکن در آمریکا ادامه دارد. تیم‌های بزرگ در حال شکست هستند و منچسترسیتی، رئال‌مادرید، چلسی و منچستریونایتد نتیجه چند بازی را واگذار کرده‌اند. نکته عجیب این مسابقات، این است که تیم‌ها با هر نتیجه‌ای، در پایان بازی ضربات پنالتی می‌زنند تا تماشاگران آمریکایی را سرگرم کنند. در این‌سمت نقشه جغرافیا ولی بازی‌های دوستانه به دلایلی عجیب لغو یا نیمه‌تمام می‌شود. تیم فوتبال الاتحاد عربستان که به مصاف تیم فارنسی پرتغال رفته بود، از سوی هواداران این تیم با ناسزا و پرتاب اشیای مختلف روبه‌رو و مجبور به ترک زمین شد. داور، این بازی را دقیقه۸۳ که ۳بر یک به سود تیم پرتغالی بود، زودتر از زمان مقرر به پایان رساند.

هفته گذشته هم دیدار دوستانه سپاهان و آنتالیااسپور در ترکیه به‌دلیل خشونت بیش از حد بازیکنان و با صلاحدید کادر فنی ۲تیم و داور مسابقه، دقیقه۲۷ متوقف شد و ادامه پیدا نکرد.

در اتفاقی مشابه که در اردوی تیم‌های ایرانی در ترکیه افتاد، بازی تراکتور و آدنااسپور قبل از آنکه آغاز شود، پایان یافت. تیم ترکیه‌ای بعد از لغو بازی مدعی شد تراکتور قوانین را رعایت نکرده؛ هم دیر به زمین آمده و هم از لباسی به رنگ لباس تیم میزبان استفاده کرده. اما تراکتوری‌ها معتقدند دلیل لغو مسابقه کیفیت پایین زمین بوده.

چند روز پیش در دیدار تیم‌های وست برومویچ و مایورکا که با نتیجه یک بر صفر به سود حریف اسپانیایی به پایان رسید، بازیکنان ۲تیم با هم زد و خورد داشتند. ۲تن از بازیکنان که انگار روی رینگ بوکس بودند، به جان هم افتادند و همدیگر را کتک زدند. در یکی از صحنه‌های این درگیری مولومبی، ملی‌پوش ایرلندی، به‌نظر می‌رسید قبل از اینکه مشت سنگینی به‌صورت سامو کاستا وارد کند، سعی داشت با سر به بازیکن پرتغالی ضربه بزند.

بازی دوستانه روز گذشته بولتون و فیورنتینا با تساوی یک - یک به پایان رسید. دقیقه۷۲ این مسابقه تکل خشن جورج جانستون روی پای مویزه کین، مهاجم فیورنتینا سبب شد تا بازیکنان ۲تیم برای لحظاتی با یکدیگر درگیر شوند.

درگیری بازیکنان چلسی و رکسام هم از عجایب بود. باشگاه رکسام تازه به رده بالاتر صعود کرده و برای همین هواداران این باشگاه کوچک از مالک سرشناس آمریکایی خود، رایان رینولدز بازیگر، خواسته‌اند گنجایش ورزشگاه را از ۱۶هزار نفر به ۵۰هزار نفر افزایش دهد. دعوای این مسابقه وقتی شکل گرفت که جیمز مک‌کین تلاش کرد از ارسال پاس لوی کولویل جلوگیری کند اما مدافع چلسی عصبانی شد و به سمت کاپیتان رکسام حمله کرد و ۲بازیکن مثل خروس‌جنگی با هم مبارزه کردند. صحنه به‌قدری غیرعرفی بود که گزارشگر بازی مدام می‌گفت این چه مسابقه دوستانه‌ای است!

یک جریمه مالی، شاید رفتار بازیکنان و مربیان منچسترسیتی را درست کند. آنها عادت دارند دیر به زمین مسابقه بروند و انگار این را یک‌جور کلاس می‌دانند. باشگاه منچسترسیتی طبق توافق با لیگ برتر پذیرفته است که بازیکنان این تیم در ۲فصل اخیر، ۲۲بار هنگام ورود به زمین تأخیر داشته‌اند. جریمه این تخلف حدود ۰۹/۲میلیون پوند خواهد بود و سران سیتی از بازیکنان، کادرفنی و مدیریت خواسته‌اند تا در این رابطه، مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشند.

دیدار ۲تیم میلان و رئال هم که یک هیچ به سود حریف ایتالیایی پایان یافت، نزدیک بود به‌دلیل توفان و شرایط جوی آمریکا لغو شود اما سرانجام برگزار شد. خدا آخر و عاقبت تورهای پیش‌فصل را به خیر کند.

کد خبر 871312
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha