مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

مارشمالو حتی اگر کبابی هم نباشد خوشمزه و باب طبع همه اعضای خانواده است اما کبابی کردن آن طعم و مزه خاصی را به این دسر خوشمزه می دهد.

مارشمالو

همشهری آنلاین:همانطور که تهیه مارشمالو راحت هست، بد نیست بدانید که این تنقلات خانگی را می توان کبابی هم کرد. برای این روش می توانید از فر، باربیکیو یا اجاق گاز هم استفاده کنید.

.-حرارت باعث سوختن قند روی لایه بیرونی مارشمالو شده و حالتی ترد، کبابی و کاراملی به آن می‌دهد.

- وسط مارشمالو با کبابی کردن روی آن نیز همچنان نرم و پفکی باقی می‌ماند و طعم و ترکیب دلپذیری ایجاد می‌کند.

روش های کبابی کردن

۱. استفاده از سیخ: مارشمالو را درون سیخ نازکی قرار دهید. اگر می خواهید از سیخ چوبی استفاده کنید. بهتر است آن را اول چند ساعتی درون آب قرار دهید تا در اثر حرارت نسوزد. اگر سیخ چوبی در منزل ندارید می توانید از سر چنگال نیز برای این کار استفاده کنید.

۲. استفاده از آتش: مارشمالو را روی آتش اجاق، ذغال یا باربیکیو قرار دهید و آن را مرتب بچرخانید. کل پروسه کبابی کردن مارشمالو حدود ۱ تا ۲ دقیقه طول می‌کشد. وقتی قند اطراف مارشمالو سوخت و به رنگ کاراملی درآمد و برشته شد، نشانه این است که مارشمالو ترد کبابی شما آماده است.

۳. دستگاه گریل خانگی: در این صورت برشتگی مارشمالو شما کمتر از حالت روی آتش مستقیم خواهد بود. از این نوع مارشمالو می‌توانید برای تزئین کیک و دسر و نیز برای روی شیرکاکائو و هات چاکلت نیز استفاده کنید.

۴. استفاده از فر:‌ ابتدا در کف ظرف مورد نظرتان کاغذ روغنی بگذارید و سپس مارشمالوها را روی آن بچینید. فر را از قبل در دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید (المنت بالایی روشن باشد) و مارشمالوها را درون فر قرار دهید. بعد از گذشت ۱ تا ۲ دقیقه (یعنی تا زمانی که رنگ اطراف مارشمالو تغییر کند) مارشمالوها را ازفر درآورده و آن‌ها را بچرخانید و دوباره یک دقیقه در فر بگذارید تا طرف دیگر آن‌ها نیز گریل شوند. مارشمالو ترد و خوشمزه کبابی شما به همین سادگی حاضر می‌شود.

کد خبر 871336
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha