در سال‌های اخیر ساخت فیلم‌های سینمایی از پرتره سرداران و قهرمانان جنگ بیشتر از قبل شده، فیلم‌هایی که توانستند در گیشه هم موفق باشند. حسین دارابی هم فیلم سینمایی «خدای جنگ» را براساس زندگی شهید حسن طهرانی‌مقدم جلوی دوربین برده، فیلمی که روایتی حساس از یک اتفاق مهم معاصر را به تصویر می‌کشد.

ساعد سهیلی در خدای جنگ

همشهری آنلاین: در فیلم سینمایی «خدای جنگ» هیچ بازیگری کاراکتر شهید طهرانی مقدم را بازی نمی‌کند و روایت خاصی از این شهید دارد. اما در این فیلم ساعد سهیلی نقش یکی از همرزمان شهید طهرانی‌مقدم را بازی می‌کند.

* این فیلم تقریبا در سکوت خبری ساخته شده و پس از پایان فیلمبرداری در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس، وارد مراحل فنی شد و روی میز تدوین سیاوش کردجان رفته است. به‌نظر می‌رسد اوج که در سال‌های اخیر در تولید اینگونه فیلم‌ها پیشتاز بوده، «خدای جنگ» را به جشنواره فیلم فجر امسال می‌آورد.
* حسین دارابی؛ کارگردان جوان سینما قبل‌تر ۲ فیلم سینمایی «مصلحت» و «هناس» را ساخته است؛ اولی چند سالی اجازه اکران نداشت و بالاخره توانست اکران آنلاین داشته باشد و دومی هم در جشنواره فیلم فجر اکران شد. «هناس» روایت زندگی داریوش رضایی‌نژاد، دانشمند هسته‌ای است که به شهادت رسید. این فیلم هم بعد از اکران عمومی، اکران آنلاین خود را اسفند ۱۴۰۱ داشت.
* درحالی‌که «خدای جنگ» حسین دارابی روی میز تدوین است، ساسان فلاح فر از مستندسازان شناخه شده هم فیلم سینمایی درباره این شخصیت می‌سازد. این فیلم «بی پایان» نام دارد و روایتی از زندگی شهید طهرانی‌مقدم است و نقش اصلی را حمید ابراهیمی بازی می‌کند. باید دید این فیلم هم به جشنواره فیلم فجر امسال می‌رسد.
* فیلم سینمایی «بی پایان» نیز اقتباسی آزاد از یک ماجرای واقعی در رابطه با یکی از پروژه‌های مهم سرلشکر شهید حسن طهرانی‌مقدم است؛ که در محدوده محل شهادت او فیلمبرداری می‌شود.
* احسان ثقفی فیلمنامه «خدای جنگ» را نوشته و سعید سعدی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.

کد خبر 871443
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha