شهردار منطقه ۲۲ از آبرسانی ۵۰۰ لیتر بر ثانیه از محل تصفیه‌خانه‌های محلی این منطقه به اراضی پارک جنگلی چیتگر تا پایان سال خبر داد.

چیتگر

همشهری آنلاین: به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی از راه اندازی تصفیه خانه خرگوش دره طی ماههای آینده در منطقه ۲۲ خبر داد و گفت: با اجرای عملیات حفاری و ۳ هزار متر لوله گذاری با دبی ۲۰۰ لیتر بر ثانیه و انتقال آن به مخازن آب، قنوات و چاه‌های مشروب‌کننده چیتگر که هفته گذشته انجام شد در آینده ای نزدیک شاهد حجم آب ۵۰۰ لیتر بر ثانیه در ۸۷۰ هکتار اراضی پارک جنگلی چیتگر خواهیم بود.

او با اشاره به دیگر طرح‌های آبرسانی به بوستان‌ها، اضافه کرد: همچنین در هفته‌های گذشته از تصفیه‌خانه لوپ کاشان حجم آبی به میزان ۱۱ لیتر بر ثانیه و از مجتمع شهید باقری نیز حجم آبی به میزان ۲۰ لیتر بر ثانیه جهت آبیاری بوستان‌های فرامنطقه ای منطقه تامین شده که این مقدار تا ۳۲ لیتر بر ثانیه نیز قابل افزایش خواهد بود.

او با اشاره به برنامه‌های کوتاه‌مدت مدیریت شهری جهت آبرسانی به پارک چیتگر عنوان کرد: این بوستان یک بوستان فرامنطقه‌ای است که باید با یک نگاه ملی به آن نظر شود. نصرتی، گونه‌های کاشته شده و همچنین نحوه آبرسانی به درختان این بوستان را مربوط به گذشته‌ و حاصل نگاه ۴۰ الی ۵۰ سال پیش دانست و افزود:با توجه به کم‌آبی موجود در کل کشور و حتی شهر تهران، گرمای بی‌سابقه هوا و مطالباتی که شهروندان در این زمینه از مدیریت شهری شهر تهران انتظار دارند باید به گونه ای عمل کرد تا شرایط نسبت به گذشته در این بوستان بهبود پیدا کند.

نصرتی تاکید کرد: در همین راستا با نگاه نوین به این بوستان مطالعاتی صورت گرفته و به دنبال آن تلاش خواهیم کرد تا فضا را به گونه‌ای مهیا نماییم تا شهروندان تهرانی بتوانند بهتر و بیشتر از گذشته از این بوستان بهره‌برداری نمایند.

وی در پایان با تاکید بر وظیفه مداری همگان در قبال چیتگر و حفظ و حراست از آن به عنوان امانتی از گذشتگان، بیان کرد: خوشبختانه با همراهی دادستان عمومی و انقلاب تهران طی هفته های گذشته وفاق و همدلی بسیار زیادی بین نهادهای و دستگاههای دخیل در این بوستان بوجود آمد و همچنین با همراهی شهردار تهران و اختصاص ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار مالی جهت احیای این بوستان، دیگر نگرانی خاصی از بابت تامین آب چیتگر وجود نخواهد داشت.

کد خبر 871444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha