نتانیاهو از واشنگتن یک چراغ سبز برای آغاز فصل جدیدی از عملیات‌های تروریستی دریافت کرده است.

آمريكا

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین:بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تنها چند روز پس از تشویق‌های پیاپی نمایندگان کنگره آمریکا در واشنگتن دستور حمله تروریستی به تهران با هدف به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در کشورمان را صادر کرد.

سفر نتانیاهو به واشنگتن و دیدار با مقام‌های آمریکایی بسیاری را از جمله در تهران متقاعد کرده که نخست‌ وزیر جنایتکار اسرائیل که در 300 روز گذشته با حمایت تمام‌قد آمریکا نزدیک به 40هزار فلسطینی را در نوار غزه به خاک و خون کشیده، این بار نیز با چراغ سبز آمریکایی‌ها دستور هدف قرار دادن شهید هنیه را در تهران صادر کرده است.

تارنمای الوقت نوشته: «مروری گذرا بر ترورهای انجام شده در چند روز گذشته توسط رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که این ترورها پس از بازگشت نتانیاهو از سفر به آمریکا انجام می‌شود، گویی نتانیاهو از واشنگتن یک چراغ سبز برای آغاز فصل جدیدی از عملیات‌های تروریستی دریافت کرده است.»

ردپای خصومت کنگره در ترور شهید هنیه

  • آنچه گمانه‌زنی‌ مبنی بر همدستی آمریکا و اسرائیل در جنایات اخیر را تقویت می‌کند اظهارنظر کسانی چون لیندسی گراهام سناتور جمهوری‌خواه است که نه تنها چون همیشه بر طبل حمایت از اشغالگران کوبیده، بلکه مدعی شده است که هرگونه پاسخ تلافی‌جویانه حزب ‌الله را نیز باید اقدامی از جانب تهران در نظر گرفت و آمریکا در پاسخ باید تاسیسات حیاتی از جمله پالایشگاه‌ها را در ایران هدف قرار دهد.
  • نمایندگان کنگره آمریکا پیشتر نیز با نادیده گرفتن اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در هدف قرار دادن ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق، خواستار پاسخ به تهران در پی عملیات وعده صادق شدند، امری که صهیونیست‌ها را بیش از پیش برای ارتکاب جنایات و تجاوزهای بیشتر ترغیب کرد.
  • برخی نمایندگان از درخواست برای پاسخ به ایران هم فراتر رفتند و مجلس نمایندگان آمریکا مجموعه‌ای از لوایح را با هدف تحت فشار قرار دادن تهران به لحاظ مالی تصویب کرد.
  • سال گذشته نیز تام کاتن سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس در واکنش به کشته شدن چند نظامی آمریکایی در حمله به پایگاه آمریکا در مرز اردن گفته بود که تنها پاسخ به این حملات باید واکنش نظامی ویرانگر به نیروهای ایران، هم در داخل ایران و در سراسر خاورمیانه باشد.

حمایت سیاسی و اطلاعاتی

  • بحران امروز خاورمیانه محصول جنگ ویرانگری است که صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی آغاز کرده‌اند. با این حال آمریکا به‌عنوان بزرگترین حامی ‎صهیونیست‌ها بارها مانع از محکومیت این رژیم در شورای امنیت سازمان ملل شده و حداقل 3 بار از حق وتو خود برای ممانعت از تصویب قطعنامه مبنی بر برقراری آتش‌بس فوری در غزه استفاده کرده است.
  • گیدئون لوی تحلیلگر هاآرتص با اذعان به حمایت سیاسی و نظامی واشتنگتن از تل‌آویو اذعان کرده که اگر دولت آمریکا دوست داشت این جنگ تمام شود، این جنگ تمام می‌شد!
  • مقام‌های آمریکایی همچنین بارها با تهدید دادگاه لاهه نسبت به صدور حکم بازداشت مقام‌های صهیونیستی به‌دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه هشدار داده‌اند و حتی مجلس نمایندگان آمریکا در راستای حمایت از اسرائیل، لایحه تحریم دادگاه را تصویب کرد.
  • نیویورک تایمز هشتم ژوئن سال 2024 گزارش داد که آمریکا برای یافتن گروگان‌های اسرائیلی و تعیین اهداف صهیونیست‌ها در جنگ غزه به رژیم صهیونیستی کمک می‌کند.

حمایت تسلیحاتی

  • حماس بارها اعلام کرده که کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن در واقع چراغ سبز آمریکایی‌ها برای ادامه نسل‌کشی در غزه است.
  • حماس همچنین در واکنش به تصویب طرح کمک تسلیحاتی 13میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی گفته این اقدام را به‎عنوان تایید رسمی مشارکت آمریکا در جنایات اشغالگران فاشیست علیه مردم فلسطین در نظر می‌گیرند.
  • به اعتقاد ناظران، دلایل حمایت‌ گسترده تسلیحاتی آمریکا از اسرائیل فراتر از جنگ غزه است.
  • ران کامپیاس تحلیلگر اسرائیلی در اسرائیل‎تایمز نوشته،‌ اختصاص کمک‌های هنگفت آمریکا برای اسرائیل صرفاً جهت حفظ برتری رژیم در جنگ غزه نیست بلکه برای تقویت موضع تل‌آویو در جبهه‌های دیگر است.
  • آمریکایی‌ها از زمان شهادت اسماعیل هنیه و فواد شکر فرمانده حزب ‌الله در لبنان نیز جنگ روانی هدفداری را علیه ایران و نیروهای مقاومت کلید زده‌اند.
  • لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، 2 روز پس از شهادت هنیه به صهیونیست‌ها اطمینان داد که در صورت بروز تنش بیشتر در خاورمیانه، واشنگتن متعهد به حمایت از این رژیم است.
  • وزارت دفاع آمریکا همچنین اعلام کرده برای کمک به دفاع از اشغالگران در برابر حملات احتمالی ایران و گروه‌های مقاومت، ناوها و هواپیماهای جنگی بیشتری به خاورمیانه اعزام می‌کند.

مداخلات مستقیم نظامی

  • آمریکا در چند روز گذشته بارها مدعی شده که از عملیات اسرائیلی‌ها در تهران اطلاع نداشته است. این در حالی است که درست در روزی که نتانیاهو دستور حمله به شهید هنیه را در تهران صادر کرده، نیروهای آمریکایی در عملیاتی هماهنگ نیروهای حشد الشعبی را در عراق هدف قرار دادند.
  • پس از حمله 2 ماه پیش صهیونیست‌ها به اردوگاه النصیرات در رفح که به شهادت بیش از 200 فلسطینی انجامید برخی رسانه‌های عبری و غربی از نقش مستقیم نیروهای آمریکایی‌ها در این عملیات خبر دادند.
  • هریسون مان افسر سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، با اشاره به اینکه سربازان کشورش در کنار اسرائیلی‌ها می‌جنگند،‌ گفته است: «اگر حمایت نامحدود آمریکا نبود جنگ غزه نمی‌توانست تا امروز ادامه پیدا کند.»‌
  • آمریکایی‌ها همچنین در ماه‌های گذشته در واکنش به حملات موثر یمنی‌ها به سرزمین‌های اشغالی با همکاری نیروهای انگلیسی ـ و در حمایت از اشغالگران ـ حملات هدفمندی را علیه یمن آغاز کرده‌اند.
کد خبر 871447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha