احتمالاً شما هم درباره فواید خوردن شکلات تلخ شنیده اید، اما یک بررسی جدید در آمریکا نشان می دهد که زیاده روی در مصرف شکلات تلخ می‌تواند خطراتی را نیز به همراه داشته باشد.

choclate

به گزارش همشهری آنلاین پژوهشگران در این بررسی ۷۲ فراورده شکلات تلخ و کاکائو را هر سال در یک دوره ۸ ساله آزمایش کردند و مقادیر نگران کننده فلزات سنگین سرب و کادمیوم را در بسیاری از آنها یافتند. مصرف بیش از حد این فلزات سنگین با خطرات سلامتی متعددی از جمله آسیب کبد، کلیه و مغز مرتبط است.

یافته‌های این آزمایش‌ها نشان داد که ۴۳ درصد از این نمونه‌های شکلات بیش از حد مجاز توصیه شده برای سرب حاوی این فلز سنگین هستند و ۳۵ درصد این نمونه‌ها از حداکثر مقدار برای کادمیوم فراتر رفتند. هیچ یک از فراورده‌ها حاوی آرسنیک، یک فلز سنگین دیگر، بیش از حد مجاز نبود.

به گفته این پژوهشگران در حالی که ممکن است خوردن یک وعده شکلات تلخ بر اساس غلظت متوسط این فلزات سنگین خطرات قابل توجهی نداشته باشد، مصرف کنندگان باید بر اساس رژیم غذایی کلی خود به میزان تجمعی قرار گرفتن در معرض این آلاینده‌ها توجه داشته باشند.

این پژوهشگران می‌گویند، گرچه شکلات محبوب بسیاری از افراد است، اما مانند سایر غذاهایی حاوی فلزات سنگین، از جمله ماهی‌های بزرگ مانند ماهی تن و برنج قهوه‌ای شسته نشده، باید در حد متعادلی شکلات مصرف کرد.

یافته‌های این بررسی که در ژورنال Frontier in Nutrition منتشر شده نشان داد که به طور شگفت‌انگیزی شکلات تیره ارگانیک دارای میزان‌های بالاتری از سرب و کادمیوم نسبت به شکلات غیر ارگانیک است.

کد خبر 871477
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha