معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درخصوص امتحانات نهایی دانش‌آموزان گفت: بیش از ۸۰ عنوان آزمون بوده است و بیش از هزار و خرده‌ای سوال طراحی شده، بنابراین ممکن است تعداد محدودی اشکال در آن وجود داشته باشد.

امتحانات

به گزارش همشهری آنلاین، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که تعدادی از دانش‌آموزان نسبت به سؤالات امتحانات نهایی ـ مانند درس زبان انگلیسی ـ خیلی گلایه داشتند و آیا این موارد بررسی شد، گفت: اولا طراحی سؤال توسط یک نفر صورت نمی‌گیرد، بلکه توسط گروه طراحان انجام می‌شود. ۴ نفر اعضای گروهی که طراح سؤال هستند بحث و گفت‌وگو می‌کنند و نهایتا طراحی سؤال را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: بعد از اینکه طراحی سؤال انجام شد، مجدداً برای کلید سؤال بررسی صورت می‌گیرد و سؤالات هم مجدداً توسط دبیرخانه‌های راهبری کشوری مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر احیانا در سؤالی ابهامی باشد یا مشکلی داشته باشد، این را منظور می‌کنند و از فرایند سؤال ممکن است خارج شود که موارد اندکی بود.

کاظمی افزود: بیش از ۸۰ عنوان آزمون بوده است و بیش از هزار و خرده‌ای سؤال طراحی شده که ممکن است که یک تعداد محدودی اشکالی در آن وجود داشته باشد. قطعا این مدنظر هست و این اطمینان برای دانش‌آموزان است که حق‌شان ضایع نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شد در بخش لیسنینگ امتحان زبان صدا شنیده نمی‌شده و کیفیت پایین بوده است و آیا این هم بررسی شده، اظهار کرد: ما بررسی کردیم و مسأله‌ای خیلی ناظر به موضوع پخش نبود. در همان سؤالات، درصد پاسخ‌های ارائه شده حاکی از این بود که مشکل از پخش نبود.

افزایش نمرات ۹ درس امتحانات نهایی دوازدهمی‌ها

سیدعلی جعفری رئیس گروه برنامه‌ریزی مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش نیز در صفحه ویراستی‌اش نوشت: «پس از نهایی شدن نتایج آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم، تمامی سؤالات آزمون‌ها کیفیت‌سنجی شدند.
بر اساس نتایج این ارزیابی و در اجرای مصوبه ستاد عالی آزمون‌ها، سؤالاتی از برخی دروس حذف و نمره آن بین سایر سؤالات توزیع شد (میزان افزایش نمره به الگوی پاسخ وابسته است و برای همه یکسان نیست).»

به گفته جعفری، نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم در ۹ درس افزایش یافته که در پست ویراستی وی قابل مشاهده است:

افزایش نمرات دانش‌آموزان دوازدهمی‌ در ۹ درس امتحانات نهایی | نتیجه بررسی اعتراضات به سوالات و برگزاری آزمون درس انگلیسی

کد خبر 871569
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    7 1
    چنان با تیتر درشت می نویسند افزایش نمرات ، کدام افزایش ؟ برای دانش آموزان تجربی چه افزایشی صورت گرفته؟ راست میگید یکی دونمره به زیست و شیمی تجربی ها اضافه می‌کردید
  • اشکان IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    4 0
    فقط دنبال توجیحه کردن اند. امکان نداره یه جاهایی به اشتباهاتشون اعتراف کنند. همین بساط پارسال هم واسه ما موقع امتحان زبان پیش اومد هم لیسینیگنش مشکل داشت هم کیفیت پخش افتضاح بود. به ظالمانه ترین شکل ممکن هم نمره این درس رو به ما دادند.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
    1 0
    خدا ازتون نگذره با این طرح سوال واین نحوه تصحیح حق بچه هامون حرومتون سه سال زحمتشو. رو با این بی خردیتون هدر دادید