ترور شهید هنیه در تهران باعث شده تا گروه‌های مقاومت برای پاسخ به این تجاوز در کنار ایران قرار گیرند.

هنیه

همشهری آنلاین: عملیات تروریستی ساعت ۱:۴۵ بامداد چهارشنبه گذشته در شمال تهران فقط شهید «اسماعیل هنیه»، رهبر سیاسی حماس را هدف قرار نداد، این عملیات تروریستی برگ تحولات در غرب آسیا را ورق زده است و بالاترین مقام‌های ایرانی اعلام کرده‌اند که خوانخواهی شهید هنیه را در دستور کار قرار داده‌اند. در عین حال بررسی تحولات چند روز اخیر در منطقه حکایت از آن دارد که خونخواهی شهید هنیه فقط محدود به عملیات نظامی و یا ترکیبی از سوی ایران نیست، بلکه این غرب آسیاست که خونخواه رهبر سیاسی مقاومت حماس شده است. از لبنان گرفته تا یمن و عراق گروه‌های مختلف مقاومت در حال برنامه ریزی و آمادگی برای عملیات بزرگ خونخواهی از عامل اصلی ترور شهید هنیه هستتد، عاملی که ۱۰ ماه است حدود ۴۰ هزار شهروند فلسطینی را در غزه به خاک و خون کشانده و اکنون صبر منطقه از شرارت‌های شرور منطقه سرآمده است. در حال حاضر گروه‌های مقاومت در غرب آسیا به این نتیجه رسیده‌اند که زمان فعلی، زمان انجام یک نبرد تعیین کننده علیه اشغالگران غزه است.

خونخواهی ایران

از همان ابتدای حادثه تروریستی علیه شهید هنیه در تهران، مقامات رسمی کشورمان آمادگی خود برای پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی را اعلام کردند:

مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه‌ای: خونخواهی او(شهید هنیه) را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

اجماع داخلی: اجماع فراگیری در داخل ایران برای پاسخ نظامی از داخل خاک ایران به صهیونیست‌ها وجود دارد و تقریبا قریب به اتفاق گروه‌های سیاسی درباره پاسخ نظامی به صهیونیست‌ها متفق القول هستند.

پاسخ از خاک ایران: حفظ و پاسداری از منافع ملی و جلوگیری از خدشه وارد شدن به تمامیت ارضی کشور و تثبیت سطح بازدارندگی دفاعی ایران در غرب آسیا دو دلیل مهم برای پاسخ از خاک ایران است.

ضربه بزرگتر: عملیات بازدارنده ایران در مرحله فعلی بزرگتر و شدیدتر از عملیات «وعده صادق» خواهد بود که در در نیمه‌شب ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ توسط هوافضای سپاه پاسداران علیه اهدافی در فلسطین اشغالی انجام شد.

خط و نشان رئیس مجلس شورای اسلامی: ترور شهید هنیه با پاسخ کوبنده و هوشمندانه جمهوری اسلامی همراه خواهد بود و رژیم صهیونیستی و آمریکا از اقدام خود پشیمان خواهند شد.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه: صهیونیست‌ها منتظر انتقام سخت مقاومت باشند./ آتش خشم و انتقام از جنایات اخیر رژیم صهیونیستی شعله ورتر می شود.

اعلام آمادگی حزب الله لبنان

نه فقط ایران، بلکه حزب الله لبنان نیز آمادگی خود را برای پاسخ علیه اشغالگران پس از ترور شهید هنیه اعلام کرده است. یک مقام بلند پایه رژیم صهیونیستی نیز به روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گفته است که ایران و حزب الله می توانند اسرائیل را برای مدت طولانی در حالت آماده باش و نگرانی نگه دارند و افکار عمومی اسرائیلی ها را زیر فشار روانی قرار دهند.

توان نظامی حزب الله: حدود ۱۵۰ هزار خمپاره و موشک از انواع مختلف و با بردهای متفاوت و همچنین ۱۰۰ هزار رزمنده به نقل از سید حسن نصرالله / دارای نوعی پهپاد به نام پهپاد خاموش از نوع شاهد ۱۰۱ و بی صدا هنگام پرواز

هشدار «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان به اسرائیل: آنچه در حال وقوع است دیگر فقط حمایت از جبهه‌ها (برای حماس در غزه) نیست، بلکه یک نبرد بزرگ و روشن در غزه، جنوب لبنان، یمن، عراق و ایران است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک: حزب‌الله در پاسخ خود، اولاً اهداف و عمق بیشتری را انتخاب خواهد کرد و ثانیاً پاسخ خود را محدود به اهداف و ابزار نظامی نخواهد کرد.

وحدت جبهه‌ها با همراهی یمن

همان تسلیحاتی که حزب‌الله لبنان ممکن است داشته باشد، نیروهای یمنی نیز در اختیار خواهند داشت و هر سلاحی که حماس فلسطین یا انصارالله یمن دارند، در اختیار حزب‌الله لبنان نیز قرار دارد. این وضعیت بدلیل آن است که ما در منطقه با وحدت عمل گروه‌های مقاومت از یمن تا لبنان روبرو هستیم.

«سید عبدالملک الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن: ترور فرمانده هنیه نقض آشکار تمام آداب و رسوم و مقدسات است که به آن پاسخ خواهیم داد.

«حزام الاسد»، مقام انصارالله یمن پس از ترور «اسماعیل هنیه»: چرا اسرائیلی‌ها نگران هستند؟ زیرا چیزی که منتظر آن هستند یک ویرانی خفت‌بار و ننگین است. شهرک های اشغالی شما در فلسطین اشغالی باقی نخواهند ماند و دیگر شاهد امنیت نخواهید بود. شما چاره ای جز ترک فلسطین ندارید. شاید پناهگاه های شما دیگر امن نباشد و به گورهای دسته جمعی تبدیل شود.

«ابراهیم الدیلمی»، ‌سفیر یمن در ایران: جبهه مقاومت برای حمله همه‌جانبه علیه اسرائیل آماده است.

دسترسی مقاومت عراق به عمق سرزمین‌های اشغالی

از همان ابتدای حادثه ترور برای شهید هنیه، نیروهای مقاومت عراق از جمله گروه‌های منطقه‌ای بودند که برای همراهی و پاسخ هماهنگ به اسرائیل اعلام آمادگی کردند:

«شیخ اکرم الکعبی»، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء: برای همکاری با مقاومت فلسطین در حوزه‌های نظامی و امنیتی آمادگی داریم، چون مقاومت عراق به عمق سرزمین‌های اشغالی دسترسی دارد.

«علاء حسن»، از مسئولان نجباء: گروه‌های مقاومت یک اتاق عملیات مشترک دارند و همه هماهنگی‌ها در سطح بالایی بین این گروه‌ها از داخل لبنان داخل ایران داخل یمن و غیره صورت می گیرد.

«علی الفتلاوی»، از رهبران جنبش انصارالله عراق: مقاومت عراق کاملا آماده پاسخ به اسرائیل است و هماهنگی مقاومت در حال بررسی طرح‌های مهمی برای هدف قرار دادن اشغالگران چه آمریکایی‌ها و چه اسرائیلی‌ها است.

کد خبر 871832
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha