معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر اینکه روزهای گرمی تا پایان هفته پیش رو داریم، گفت: انتظار می‌رود دمای هوا در کشور به ویژه نواحی شمالی از ٤٠ درجه فراتر رود.

مصرف برق در 24 روز از مرداد

به گزارش همشهری آنلاین ، محمد اله داد با بیان اینکه در پی افزایش دما با دو چالش جدی رو به رو می‌شویم، اظهار کرد: یکی افزایش مصرف که به ازای هر درجه افزایش دما ١٨٠٠ مگاوات رشد بار داریم و چالش مهمتر، فشار مضاعف به تاسیسات و تجهیزات شبکه برق است، چرا که در این شرایط گرم علاوه بر گرمای محیط، بار زیاد ناشی از افزایش مصرف هم موجب می‌شود دمای آنها بالاتر رفته و درنتیجه احتمال آسیب و خرابی آنها بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد: این شرایط ممکن است به خاموشی و قطع برق منجر شده و در عین حال کار روی تجهیزات داغ از جمله نیروگاه‌ها، پست‌ها و خطوط انتقال را برای همکاران زحمتکش صنعت برق سخت تر می‌کند.

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر در عین حال شرایط شبکه برق کشور را پایدار توصیف کرد و در پایان از مشترکان بخش‌های غیرمولد نظیر خانگی، تجاری و اداری خواست تا با رعایت راهکارهای مدیریت مصرف شرایط را برای تامین برق پایدار برای همه بخشها به ویژه بخشهای مولد فراهم کنند.

کد خبر 872283
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha