سرپرست وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه پاسخ ایران به ترور شهید هنیه برای رژیم صهیونیستی گران تمام خواهد شد، تأکید کرد که این رژیم در جایگاهی نیست که علیه ایران بجنگد.

علی باقری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از المیادین، سرپرست وزارت امور خارجه ایران گفت: پاسخ ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» برای رژیم صهیونیستی گران تمام خواهد شد و در عوض به نفع امنیت منطقه خواهد بود.

علی باقری سرپرست وزارت خارجه ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: «اسرائیل» در جایگاهی نیست که بتواند علیه ایران بجنگد.

باقری تاکید کرد: اسرائیل به دنبال گسترش جنگ منطقه‌ای است. اسرائیل به دنبال صدور تنش، جنگ و بحران از غزه به بقیه منطقه است.

سرپرست وزارت خارجه ایران در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ترور هنیه را یک "خطای استراتژیک" دانست که "هزینه گزافی برای اسرائیل خواهد داشت".

مقامات رژیم صهیونیستی در چند وقت اخیر و به علت هراس از حمله احتمالی ایران و محور مقاومت علیه این رژیم در پاسخ به ترور اقدامات تروریستی تل‌آویو، مدعی شده‌اند که در صورت لزوم دست به حملات پیشگیرانه خواهند زد.

پیام تبریک «باقری» به «یحیی السنوار»

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در پیامی به «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: اکنون به برکت جهاد مؤمنانه و قهرمانانه مردم عزیز فلسطین به‌ویژه غزه مظلوم و مقتدر، فلسطین به آرمانی جهانی و مقاومت به گزینه راهبردی تبدیل شده است.

در متن پیام علی باقری خطاب به یحیی السنوار آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر گرامی و مجاهد بزرگ
جناب آقای یحیی السنوار

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس به جانشینی شهید سرافراز و مجاهد خستگی ناپذیر جناب شیخ اسماعیل هنیه، تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان برای جنابعالی سلامتی، موفقیت و اقتدار در مسیر تحقق اهداف و آرمان والای ملت فلسطین که در رأس آن محو اشغالگری و آزادی کامل فلسطین و قدس عزیز قرار دارد، مسالت دارم.

این انتخاب در برهه حساس کنونی، هم دربرگیرنده امید، انسجام، اقتدار و پیروزی برای جنبش حماس،‌ ملت قهرمان فلسطین و محور مقاومت و همچنین بیانگر استیصال و ناکامی و شکست سیاست ترور، اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی و حامیان بین‌المللی آن است.

اکنون به برکت جهاد مؤمنانه و قهرمانانه مردم عزیز فلسطین به‌ویژه غزه مظلوم و مقتدر، فلسطین به آرمانی جهانی و مقاومت به گزینه راهبردی تبدیل شده است.

امید است در سایه رهبری جدید جنبش حماس، انسجام و وحدت مبارزان مقاومت و پایداری اسطوره‌ای ملت فلسطین، شاهد استمرار مسیر جهادی رهبران شهید این جنبش و کسب پیروزی‌های سیاسی و میدانی روزافزون تا تحقق پیروز نهایی در آزادسازی کل سرزمین تاریخی فلسطین از نهر تا بحر و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس باشیم.»

به گزارش همشهری‌آنلاین، پیش از این،سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس را به وی تبریک گفته بود.

کد خبر 872798
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha