مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که اخیراً ده‌ها کماندو و نیروی ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن در کمین مبارزان یمنی گرفتار و کشته شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد اخیراً ۷۰ نیروی ویژه آمریکایی و اسرائیلی برای انجام عملیات علیه یمنی‌ها وارد خاک این کشور شدند، اما در همان دقایق اولیه در کمین مبارزان یمنی و یگان‌های مردمی انصارالله یمن گرفتار شدند و همه کشته شدند.

به گفته مگ‌گرگور بیشتر افرادی که به هلاکت رسیدند، اسرائیلی بودند؛ وی به تاریخ دقیق این عملیات موفق یمنی‌ها اشاره‌ای نکرد.

این فرمانده نظامی و کهنه‌سرباز آمریکایی در ادامه مدعی شد که «این نیروهای ویژه آمریکا و اسرائیل با ماهواره‌های جاسوسی روسی ردیابی شدند و مسکو اطلاعات آنها را در اختیار ایران قرار داد و ایران نیز به نیروهای یمنی اطلاع داده است.»

مبارزان یمنی از همان هفته‌های اول جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین درغزه اعلام کرد که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند.

ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

کد خبر 873034
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha