شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

شبنم شکوریان: تیم والیبال سایپا که به‌عنوان نماینده کشورمان در تورنمنت بین‌المللی کره جنوبی شرکت کرده است در دیدارهای خود مقابل نمایندگان کشورهای کره و ژاپن نتوانست بازی قابل قبولی ارائه دهد.

 سایپایی‌ها که بازی نخست خود را به تیم کوپکو ژاپن واگذار کرده بودند در دومین دیدار نیز مقابل تیم هیوندا با نتیجه 3 بر یک شکست خوردند و نتیجه بازی سوم مقابل ال‌جی را نیز واگذار کردند. این در حالی است که سرمربی تیم معتقد است مسائل داوری و استرس بازیکنان موجب شکست تیم سایپا در بازی‌ها شده است.

فرید صائبی، سرمربی تیم والیبال سایپا با بیان اینکه از عملکرد بازیکنان خود تا حدودی راضی است، گفت: استفاده از داور کره‌ای در مسابقه‌ای که یک طرف آن کره‌ای‌ها هستند نشان از عدم رعایت استاندارد‌های برگزاری یک مسابقه بین‌المللی دارد

  •  چرا تیم سایپا در این سه بازی نتیجه را واگذار کرد؟

ما در این سه بازی تمام سعی مان را کردیم. به هر حال والیبال ایران در مقابل والیبال کشورهای آسیای شرقی ضعیف‌تر است اما ما در بازی دوم هم اگر مسائل داوری نبود می‌توانستیم کره‌ای‌ها را شکست دهیم.

  •  یعنی این مسئله باعث باخت سایپا شد؟

بله من معتقدم که بازیکنان تیم سایپا، در ست‌های سوم و چهارم فراتر از آسیا والیبال بازی کردند اما اشتباهات فاحش داوری نتیجه ست چهارم را از بازیکنان ما گرفت و به همین دلیل نتوانستیم نتیجه را از آن خود کنیم.

  •  بازی سوم مقابل ال‌جی چطور؟

ما در بازی سوم استرس زیادی داشتیم، به علاوه نبود رحمان محمدی‌راد، قدرتی‌زن سایپا در این مسابقه برای ما مشکل‌ساز شد چراکه احساس می‌کنم در لحظاتی از بازی به او احتیاج داشتیم. بازیکنان سایپا در لحظاتی از بازی عالی کار کردند اما اشتباهات فردی ما را دچار مشکل کرد. 

  •  به طور کلی از برگزاری مسابقات راضی هستید؟

بله. ببینید بازیکنان سایپا در فاصله کمی که به مسابقات مقدماتی انتخابی جهان باقی مانده رقابت‌های خوبی را در مسابقات بوسان پشت‌سر گذاشتند و به طور عملی بازی برابر تیم‌های سرعتی کره و ژاپن را تمرین کردند.

  •  اما بسیاری بر این باورند که مسابقات بسیار فشرده است؟

به نظر من مسابقات فشرده در این سطح به بازیکنان ما کمک زیادی می‌کند. بازیکنان زمانی که زیر چنین فشاری با تیم‌های برتر لیگ کره بازی می‌کنند به نوعی هماهنگی و همدلی می‌رسند که در آماده‌سازی تیم به ما کمک خواهد کرد.

 علاوه بر این هرچه تعداد بازی‌های ما با تیم‌های کره‌ای و ژاپنی بیشتر شود رقابت با آنها آسانتر می‌شود چرا که شناخت شیوه بازی با آنها تنها با بازی‌های تدارکاتی به دست می‌آید.

  • از بازیکنانتان راضی هستید؟

بله. بازیکنان ما بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشتند. بعضی از بازیکنان سایپا فراتر از آسیا توپ می‌زنند و ما برای موفقیت نیاز به هماهنگی و تمرینات مداوم داریم.

  •  سال گذشته گفته شده بود که در رقابت‌های لیگ شرکت نمی‌کنید اما گویا امسال تصمیم گرفته‌اید که در مسابقات حضور داشته باشید؟

 سال گذشته در قوانین لیگ برتر والیبال مشکلاتی وجود داشت، این مشکلات تنها برای تیم سایپا که ادعای قهرمانی داشت نبود بلکه دیگر تیم‌های لیگ برتر مانند بیم مازندران و فولاد ارومیه نیز از این مشکلات رنج بردند.

 به طور مثال به نظر من تیم سایپا به دلیل نداشتن بازی پلی‌آف قهرمانی را از دست داد. اما امسال با توجه به نتایج نشست روسای باشگاه ورزشی سایپا و فدراسیون والیبال، تیم سایپا در لیگ برتر امسال شرکت می‌کند.

همشهری استانها

کد خبر 87310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز