شنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷
۰ نفر

تا حرف از تابستان به میان می‌آید، یاد سفر و هتل و هواپیما و قطار می‌افتیم و قطار! قطارهایی که تلوتلوخوران و خرامان، ما را به دل کوه‌ها و جنگل‌ها و دشت‌ها می‌برند و با ما اجازه می‌دهند آهسته و پیوسته، جهان را با هم ورق بزنیم و قبل از رسیدن به مقصد، از تماشای مسیر هم لذت ببریم.

قطار

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: در این‌جا قرار است برخی قطارهای جذاب جهان را با هم مرور کنیم و از تماشای آن‌ها لذت ببریم.

بیش‌تر بخوانید:

از ایران تا تایلند؛ زیباترین سواحل دنیا کدامند؟

قطار جنگلی

این‌جا، ایران قشنگ و کوه‌های سبز مازندران است. قطار تهران به ساری، هر بیننده‌ای را محسور زیبایی‌های جنگل‌های این استان کهن می‌کند و ما را از لابه‌لای طبیعت بکر این منطقه، عبور می‌دهد.

قطار می‌رود و تو می‌روی...!

طولانی‌ترین قطار

موریتانی، طولانی‌ترین قطار جهان را به‌طول ۲ کیلومتر، در دل صحراهای خود جای داده است. این قطار، گاهی تا ۳۰۰ واگن را حمل می‌کند؛ واگن‌هایی که تا ۸۴ تن وزن دارند و با این شکل، سنگین‌ترین قطار جهان را هم به نمایش می‌گذارند.

قطار می‌رود و تو می‌روی...!

قطار نمکی

این قطار، قطار باری یا مسافری نیست؛ این قطار از میان بخش‌های کم‌عمق دریاچه نمک «برلینسکوی» در سیبری عبور می‌کند تا مخلوط نمک و گل‌ولای را بردارد و نمک استخراج کند.

قطار می‌رود و تو می‌روی...!

قطار مسکونی

این قطار شهری منحصربه فرد، از طبقه ششم تا هشتم یک ساختمان مسکونی ۱۹ طبقه در «چونگ چینگ»، شهری در جنوب غربی چین از ایستگاه «لیزیبا» عبور می‌کند.

قطار می‌رود و تو می‌روی...!

بازار قطار

لطفا از این بازار، خرید نکنید؛ از بازار ریکی «مائک لانگ» در تایلند؛ چون خطرناک است و از لابه‌لای بساط ماهی‌فروشان و میوه‌فروشان، چند بار در روز، قطاری عبور می‌کند و می‌تواند برای رهگذران خطرساز باشد.

قطار می‌رود و تو می‌روی...!

کد خبر 873194

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار عکس‌خبر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha