سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
۰ نفر

پل‌ها برای وصل‌کردن آمده‌اند؛ وصل‌کردن جاده‌ها، روستاها، شهرها و حتی دل‌ها به هم! ایده ساخت پل، ایده آدم‌ها بوده‌ و هدف اولیه، رسیدن به جای دیگر. اما انسان‌ها تنها به این‌ بسنده نکرده‌اند و تا توانسته‌اند، پل‌ها را زیبا، باشکوه و جذاب ساخته‌اند.

پل

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: فهرست‌های زیادی از پل‌های زیبای جهان منتشر می‌شود که همیشه، از ایران هم پل‌های اصفهان در آن می‌درخشند؛ چه سی‌وسه‌پل و چه پل خواجو.

بیش‌تر بخوانید:

قطار می‌رود و تو می‌روی...!

در فهرستی که اخیرا در فضای مجازی پربازدید شده، نام سی‌وسه‌پل در کنار پل‌های زیبا و چشم‌نواز جهان قرار گرفته است. برخی از این پل‌های زیبا پیش روی شماست:

پلی در ویتنام

پل طلایی ویتنام که به‌دست خدا معروف است، ترکیبی از زیبایی هنر انسان را در دل زیبای طبیعت به نمایش می‌گذارد. این پل با نرده‌های طلایی‌رنگ‌ که روی ۲دست غول‌پیکر بنا شده، به رهگذران اجازه می‌دهد ۱۵۰متر را روی آن قدم برنند و از دیدن طبیعت اطراف آن لذت ببرند.

درخشش جهانی سی‌ و سه پل

پلی در ایتالیا

برخی معتقدند قدیمی‌ترین پل جهان را می‌توانید در فلورانس ببینید؛ پل «پونته وکیو» در فلورانس که حتی از ماجراهای جنگ جهانی دوم هم جان سالم به در برده. یکی از جذابیت‌های این پل تاریخی، مغازه‌های جواهرفروشی، فروش آثار هنری و سوغاتی‌های رنگارنگ است که روی آن بنا شده.

درخشش جهانی سی‌ و سه پل

پلی در فرانسه

پل «میلو» در فرانسه، با ۳۴۳متر ارتفاع، بلندترین پل جهان است که تجربه منحصربه‌فرد رانندگی را در بالای ابرها به شما می‌چشاند. این پل روی رودخانه تارن در جنوب فرانسه بنا شده است.

درخشش جهانی سی‌ و سه پل

پلی در مرز دانمارک و سوئد

پل «اورسوند»، ترکیبی از پل، جزیره مصنوعی و تونل است که ۲کشور سوئد و دانمارک را به هم متصل می‌کند. در این مسیر، ۲ریل راه‌آهن و ۴خط برای رفت‌وآمد خودروها درنظر گرفته شده و حدود ۴کیلومتر از این مسیر ۱۶کیلومتری از تونلی زیر آب عبور می‌کند.

درخشش جهانی سی‌ و سه پل

پلی در ایران

این پل تاریخی به چشم ما ایرانی‌ها آشناست؛ پل ‌الله‌وردی‌خان یا سی‌وسه‌پل که در شهر اصفهان، از روی زاینده‌رود عبور می‌کند و از عهد صفویه به جای مانده است. این پل از ۳۳دهانه و ستون تشکیل شده و ۲طبقه است و حدود ۳۰۰متر طول دارد.

درخشش جهانی سی‌ و سه پل

کد خبر 874121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار عکس‌خبر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha