«آرین سلیمی» تکواندوکار ۲۰ ساله ایرانی طلسم ۱۶ ساله طلا را در المپیک پاریس شکست.

آرین سلیمی

به گزارش همشهری آنلاین، از ساعت ۲۳:۲۵ امشب (شنبه - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳)، آرین سلیمی تکواندوکار سنگین وزن تیم ملی مردان ایران، در مبارزه فینال المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل حریفی از بریتانیا به روی شیاپ‌چانگ رفت که در پایان سه راند به پیروزی رسید و قهرمان المپیک شد.

ملی‌پوش وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران که با برتری مقابل حریفان خود به فینال این وزن رسیده بود، در این دیدار مقابل کانینگهام از بریتانیا که رنک چهار جهان را در اختیار دارد به روی شیاپ‌چانگ رفت و با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست داد تا مدال طلای این رقابت‌ها را به دست آورد.

نتایج سه راند این مبارزه به شرح زیر رقم خورد:

راند یک: ۳ - ۶ (به نفع کانینگهام)

راند دو: ۹ - ۱ (به نفع سلیمی)

راند سه: ۶ - ۱ (به نفع سلیمی)

ملی‌پوش ۲۱ ساله تکواندوی ایران با کسب این مدال طلا، پس از ۱۶ سال طلسم‌شکنی کرد و تکواندوی ایران را به طلای المپیک ساند. آخرین طلای تکواندوی ایران در المپیک را هادی ساعی، در المپیک ۲۰۰۸ پکن به دست آورده بود.

سلیمی در نخستین مبارزه خود نیکیتا رافالوویچ از ازبکستان (رنک ۷ جهان) را شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی هم با عبور از سد کارلوس سانسورس مکزیکی (رنک ۲ جهان)، به مرحله نیمه‌نهایی رسید.

او در نیمه‌نهایی نیز به مصاف ایوان شاپینا از کرواسی (رنک ۳ جهان) رفت که در پایان، با حساب ۲ بر یک حریف قدرتمند خود را شکست داد و به فینال این وزن رسید.

سلیمی بعد از ناهید کیانی و مهران برخورداری، سومین فینالیست تکواندوی ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس بود.

بدین ترتیب تکواندوی ایران که ۴ نماینده در المپیک پاریس داشت، با یک طلا، دو نقره و یک برنز نتیجه‌ای درخشان را از خود به جا گذاشت.

کد خبر 873262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رزمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha