دنی اولمو ۱۰سال صبر کرد تا بار دیگر پیراهن تیم فوتبال بارسلونا را بر تن کند.

دنی اولمو

به گزارش همشهری‌آنلاین، انتقال دنی اولمو از لایپزیش به بارسلونا رسمی شد و این بازیکن اسپانیایی پس از ۱۰سال به باشگاه دوران نوجوانی‌اش برگشت. قرارداد این بازیکن ۲۶ساله تا ۲۰۳۰ و به ارزش ۵۵میلیون یورو به‌علاوه ۷میلیون افزونه و بند پاداش‌هاست.

اولمو که جزو ستارگان درخشان اسپانیا در ۲یوروی اخیر بوده، پس از تجربه بازی در دینامو زاگرب کرواسی، از سال۲۰۲۰ در لایپزیش حضور داشت و در ۱۴۸بازی، ۲۹گل و ۳۴پاس‌گل ثبت کرد. او البته فصل پیش مصدومیت‌های زیادی را پشت ‌سر گذاشت و در مجموع بیش از ۱۰۰روز و ۲۹بازی رسمی را از دست داد و در ۳فصل اخیر، ۲۹۰روز را به‌دلیل آسیب‌دیدگی در لایپزیش غایب بود و ۶۹بازی را از دست داد. با این‌حال، اولمو خرید خوبی به‌نظر می‌رسد؛ هم اسپانیایی است، هم محصول لاماسیا و هم بازیکن ملی و چندپستی.

اولمو وقتی در ۷مه ۱۹۹۸ به دنیا آمد، بارسلونا با لوئیس فان‌خال قهرمان لالیگا شده بود. او و ژول کنده تنها بازیکنان متولد این سال هستند. پدرش، میکل اولمو هم بازیکن و مربی سابق فوتبال کاتالونیاست و در دوران مربیگری هم تیم‌های گریونا (۲۰۰۹) و سابادل (۲۰۱۳-۲۰۱۴) را در دسته دوم هدایت کرده است.

دنی تابستان ۲۰۰۸ به لاماسیا پیوست و تابستان‌۲۰۱۴ باشگاه را به مقصد دینامو زاگرب کرواسی ترک کرد. او در لاماسیا با کارلس آلنیا، کارلس پرس و مارک کوکوریا هم‌دوره بود. اولمو در کرواسی ۵قهرمانی لیگ، ۳جام ‌حذفی و یک سوپرکاپ به دست آورد و در آلمان با لایپزیش به ۲جام‌حذفی و یک سوپرجام رسید که نخستین جام‌های تاریخ این باشگاه نوظهور بودند. در جام‌ملت‌های زیر ۲۱سال اروپا در سال‌۲۰۱۹، در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰، در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ و یورو ۲۰۲۴ عضو تیم اسپانیا بود و با این تیم روی سکو رفت.

سال ۲۰۱۸ کرواسی به دنی پیشنهاد داد تابعیتش را تغییر بدهد و در جام‌جهانی روسیه این تیم را همراهی کند اما او نپذیرفت. نام اولمو در کنار بازیکنانی که لاماسیا را ترک کردند اما بعدها به تیم اصلی برگشتند، ثبت خواهد شد؛ بازیکنانی مثل پیکه، اریک گارسیا، لوئیس گارسیا، فابرگاس، جوردی آلبا، الکس ویدال، دنیس سوارس، جرارد دلوفئو، هکتور بیرین و اوریول رومئو که غیر از آلبا و پیکه هیچ‌کدام از آنها در بازگشت دوباره موفق نبودند. فابرگاس تا حدودی بهتر از بقیه بود اما او هم سایه‌ای از ستاره بزرگ دوران آرسنال را به نمایش گذاشت. اولمو با مربیان آلمانی بزرگی مثل نگلزمان و مارکو رُزه کار کرده و حالا زیرنظر هانسی فلیک درک بالایی از کار با مربیان آلمانی خواهد داشت.

انتقال به بارسلونا؛‌ بازگشت به خانه بعد از ۱۰سال!

کد خبر 873369
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha