نماینده تهران در مجلس با اشاره به قرائت فهرست وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم در صحن علنی مجلس گفت: بلافاصله پس از ارائه فهرست ازسوی دولت، مجلس از عصر یکشنبه مشغول فراهم‌سازی مقدمات بررسی صلاحیت‌ها در کمیسیون‌های تخصصی شد.

مجلس

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: اسماعیل کوثری با تاکید بر اینکه از صبح دوشنبه بررسی‌های مستمر نمایندگان روی صلاحیت وزرای پیشنهادی آغاز می‌شود، افزود: طی یک هفته پیش‌رو کمیسیون‌های تخصصی مجلس کار روی برنامه‌ها و راهبردهای وزرای پیشنهادی را انجام می‌دهند و امیدواریم در مدت زمان مشخص شده، درباره صلاحیت وزرای پیشنهادی به جمع‌بندی نهایی برسیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به دیدگاه کلی مجلس به وزرای پیشنهادی اظهارکرد: آنچه هم‌اکنون می‌توان گفت، این است که نمایندگان روی تعدادی از وزرای پیشنهادی شناخت کافی دارند و به‌نظر می‌رسد به‌طورکلی مورد قبول نمایندگان هستند، اما درباره بقیه باید بررسی‌ها و بحث‌های دقیق‌تری انجام شود.

وی با تاکید بر نیاز به انجام تحقیقات بیشتر و دقیق‌تر درباره تعدادی از وزرای پیشنهادی عنوان‌کرد: سوابق وزرای پیشنهادی و عملکرد آنان در دوران مسئولیت‌های گذشته باید به‌صورت موشکافانه‌ای مورد بررسی قرار گیرد و درباره پرونده‌های موجود از عملکرد آنان بحث و تبادل‌نظر لازم انجام شود.

چه تعداد از وزرای پیشنهادی پزشکیان رای اعتماد نمی گیرند؟ | نکته مثبت فهرست وزرای پیشنهادی چه بود؟

کوثری ادامه داد: در مجموع طی سه چهار روز آینده باید صلاحیت وزرای پیشنهادی از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد که به شیوه‌های مختلف، از جمله حضور وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی انجام خواهد شد تا درنهایت در صحن علنی هفته آینده درباره صلاحیت‌شان رای‌گیری شود.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: اینکه تعدادی از وزرای پیشنهادی در دولت سیزدهم حضور داشته‌اند و در گذشته از مجلس یازدهم رای اعتماد گرفته‌اند، از نکات مثبت فهرست پیشنهادی است.

کوثری با بیان اینکه تعدادی از وزرای پیشنهادی تا حد زیادی شناخته شده هستند و به‌نظر می‌رسد مورد قبول نمایندگان واقع شوند، اظهارکرد: آن‌گونه که از برآیند کلیت نظرات نمایندگان برمی‌آید، تعدادی از وزرای پیشنهادی نمی‌توانند از مجلس رای اعتماد بگیرند.

وی درباره تعداد وزرایی که احتمال کسب رای‌اعتماد آنان از مجلس کمتر است، اضافه‌کرد: از هم‌اکنون نمی‌توان درباره تعداد وزرایی که احتمالا نمی‌توانند رای‌اعتماد بگیرند با قطعیت سخن گفت، چراکه نیاز به بررسی‌های تخصصی تکمیلی است و باید برنامه‌ها و عملکردها به‌صورت موشکافانه ازسوی نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 873569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سکایی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    وزیر بهداشت خیلی بد هست. باید گزینه قویتری معرفی می کردن نه یه گزینه سیاسی برای تولیت بهداشت و درمان
  • ابراهیم IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    امید است که مجلس تاریخ را فراموش نکند و به یاد داشته باشد که امثال عراقجی و همتی با این ملت جه کردند، امید است به رسالتش پایبند باشد.
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۲
    0 0
    تیتر خبر خیلی جالب است ؛ چه شد نوشت : چه تعداد رای اعتماد می گیرند! . لذت بردم