سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته ۱۵.۷میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل آن، ۲.۷درصد رشد داشته است.

طالبان - فرش نفت افغانستان

به گزارش همشهری آنلاین، عصمت‌الله حکیمی، سرپرست معاونت آمار اداره ثبت نفوس افغانستان گفت که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته ۱۵.۷میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل آن، ۲.۷درصد رشد داشته است.

رشد پس‌انداز هلندی‌ها

به گزارش مرکز آمار هلند پس‌انداز خانوارهای هلندی در سال ۲۰۲۳به ۵۲میلیارد یورو رسیده که نسبت به سال ۲۰۲۲با افزایش ۵.۶میلیارد یورویی همراه بوده است. میانگین پس‌انداز سرانه به ۲۸۹۵یورو رسیده که ۲۸۹یورو یا ۱۱درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲بوده است.

نرخ تورم در مجارستان

اداره آمار مجارستان اعلام کرد: نرخ تورم سالانه این کشور به ۴.۱درصد رسیده است. بانک مرکزی مجارستان درماه گذشته نرخ بهره را با ۲۵صدم درصد کاهش به ۶.۷۵درصد رساند که در حال حاضر بالاترین نرخ در اتحادیه اروپا پس از کشور رومانی است.

کاهش بیکاری در روسیه

براساس آخرین آمارهای کشورهای گروه ۲۰، روسیه در ماه ژوئن به کشوری با کمترین نرخ بیکاری در میان بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان تبدیل شد و این کشور هم‌اکنون با نرخ بیکاری ۴/۲درصدی مواجه است. نرخ بیکاری در ژاپن ۵/۲درصد و در کره‌جنوبی هم ۸/۲درصد برآورد شده است.

نرخ بهره وام در صربستان

بانک مرکزی صربستان برای محافظت از مصرف‌کنندگان خدمات مالی، طرح قانونی جدیدی را پیشنهاد کرده که براساس آن، نرخ بهره وام‌های مسکن، مصرفی و همچنین اضافه برداشت از حساب جاری محدود می‌شود.

افزایش اجاره در ترکیه

سازمان آمار ترکیه، نرخ تورم ماهانه را برای‌ماه سپتامبر ۳.۲۳درصد و نرخ تورم سالانه را ۶۲درصد اعلام کرده این در حالی است که کارشناسان می‌گویند کرایه‌های واحدهای مسکونی و تجاری از اول آگوست ۶۵درصد افزایش خواهد یافت.

کاهش صادرات نفت عربستان به چین

صادرات نفت عربستان به چین، در سپتامبر، به حدود ۴۳ میلیون بشکه کاهش پیدا خواهد کرد. عربستان سعودی دومین صادرکننده بزرگ نفت به چین است. کندی رشد تقاضای چین برای نفت، یکی از عوامل اصلی محدود شدن رشد قیمت جهانی نفت بوده است.

آرامش در بازار طلا

قیمت طلا دیروز در بازارهای جهانی ثابت ماند و سرمایه‌گذاران منتظر آمارهای کلیدی تورم ایالات‌ متحده بودند که اواخر این هفته منتشر می‌شود تا مقدار کاهش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو درماه آینده را بسنجند. به گزارش رویترز، تقاضای فیزیکی طلا در هند هفته گذشته به‌دلیل اصلاح قیمت اندکی افزایش یافت، اگرچه نوسانات بازار باعث تردید خریداران شده است.

کد خبر 873866
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha